Mažėja kelių priežiūrai skiriamų lėšų

Kelių priežiūrai šiemet bus skirta apie 1,2 milijardo litų – pora šimtų milijonų litų mažiau, nei pernai.

Trečiadienį Vyriausybės posėdyje patvirtinta Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo 2012 metų sąmata.

Lietuvos kelių tinklui plėtoti ir saugaus eismo priemonėms diegti iš valstybės biudžeto šiais metais numatoma skirti 915,9 mln. litų. Europos Sąjungos paramos lėšos sudarys 270 mln. litų.

Todėl bendra suma, kuri 2012-aisiais bus skirta keliams tvarkyti, prižiūrėti ir remonetuoti - beveik 1,2 mlrd. litų.

Tai mažiau nei 2011 metais, kai keliams prižiūrėti buvo skirta daugiau kaip 1,4 mlrd. litų. Pernai iš Lietuvos valstybės biudžeto keliams buvo skirta 987 mln. litų – beveik dešimtadaliu daugiau nei šiemet. Didesnė suma 2011 metais toms pačioms reikmėms buvo skirta ir iš ES fondų – apie 420 mln. litų.

Vyriausybė trečiadienį pranešė, kad „atsižvelgiant į gana gerą pagrindinių šalies kelių būklę, šiais metais daugiau dėmesio bus skiriama rajoniniams keliams“. Vadovaujantis Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, 20 proc. programos lėšų atiteks vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti bei saugaus eismo sąlygoms užtikrinti. Tai sudarys 163,6 mln. litų. Šiuos pinigus savivaldybės naudos savarankiškai.

Valstybinės reikšmės keliams tiesti, modernizuoti ir taisyti šiemet iš valstybės biudžeto skiriama 65,0 mln. litų. Iki 83,4 mln. litų padidintos lėšos žvyrkelių asfaltavimui.

„Rūpinantis eismo sauga, šiais metais daugiau nei dvigubai išaugs finansavimas pėsčiųjų ir dviračių takams. Šios investicijos sieks 8,9 mln. litų. Įvairioms saugaus eismo programoms keliuose įgyvendinti bei švietėjiškai veiklai numatoma skirti beveik 31,5 mln. litų“, - teigiama Vyriausybės pranešime.

Tiltams, viadukams, estakadoms ir tuneliams statyti, rekonstruoti ir taisyti ketinama panaudoti 27,4 mln. litų. Beveik 60 mln. litų reikės ES remiamų projektų Lietuvos bendrojo finansavimo daliai užtikrinti.

Programoje taip pat numatytos lėšos keliams projektuoti, jų ekspertizėms atlikti, mokslo tiriamiesiems darbams, kelių informacinėms sistemoms kurti.

Dar 5 proc. programos lėšų (40,9 mln. litų) yra rezervinės – jos bus paskirstomos vėliau. Pastaruosius keletą metų didžioji dalis šių lėšų paprastai atitekdavo vietinės reikšmės keliams ir miestų gatvėms gerinti.


Šiame straipsnyje: keliaiKelių priežiūra

NAUJAUSI KOMENTARAI

Cockney

Cockney portretas
Labai gerai ,greit ir gulinčių policininkų nereikės anei greičio matuoklių nes per duobes greičiau 30km/h nepavažiuosi.

kušinskas

kušinskas portretas
"Vadovaujantis Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, 20 proc. programos lėšų atiteks vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti bei saugaus eismo sąlygoms užtikrinti. Tai sudarys 163,6 mln. litų. Šiuos pinigus savivaldybės naudos savarankiškai" - nu dabar tai pašvaistys Kauno valdžiažmogiai babkių: porą duobių užlopys, garsiai pasigirs, kaip jiems dėkoja dėkingi gyventojai, o likusius - fiiiiittt po kišenes...

birkanešys

birkanešys portretas
Taigi, 1,2 milijardo litų... Konkursų organizavimui ieškant "pigiausios" kelių priežiūros bendrovės apie 200 mln., komisijoms, "prižiūrinčioms" darbų atlikimo terminus ir kokybę dar 200 mln., "otkatams" dar 200 mln., valdininkams už padėtus parašus taip pat 200 mln., na, o likę 400 mln. jau skirti kelius remontuosiančioms bendrovėms, kurios panaudoję pačias pigiausias medžiagas atliks kosmetinį remontą, susikiš į kišenes milžinišką pelną, o darbininkams iš tos sumos numes ( geriausiu atveju ) 3 ar 4 procentus. Taip, kad iš to kelių remonto gaunasi didelis B.Y.B.Y.S
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių