- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pristatytas 1972-aisiais, nepaklusnus 68-ųjų gegužės naujagimis „Renault 5” šiemet švenčia 40 metų jubiliejų.
Šiame universaliame „Renault 5” automobilyje derėjo paprastas, modernus, patrauklus ir įvairiapusis dizainas. „Renault 5” vartotojams buvo daugiau nei automobilis – tai automobilis, kuris tinka visiems.
„Renault 5” automobilio modelis, pradėjęs tikrą perversmą automobilių industrijoje, priskiriamas legendinių modelių kategorijai.
Vienas iš „Renault” kompanijos darbuotojų Bernard Hannon perprato jaunosios kartos pokyčius bei sugebėjo įsigilinti į slapčiausius jos troškimus.
Bernard Hannon dirbdamas „Renault” kompanijos padalinyje JAV taipogi dirbo vadybos profesoriumi Niujorko universitete. Bendraudamas su savo studentais jis pastebėjo, kokie gilūs socialiniai pokyčiai vyksta jaunojoje kartoje bei suvokė jų norą išsiskirti iš minios.
Specialistui pasisekė įsidarbinti kompanijoje, kur nuolat diegiamos inovacijos buvo itin svarbios išlikimui ir klientų poreikių tenkinimui.
1961 ir 1965 m. „Renault” jau buvo pristačiusi rinkai kelis revoliucinius automobilių modelius. Bernard Hannon savo idėją pristatė tuometiniam kompanijos valdybos pirmininkui ir vykdančiajam direktoriui Louis Dreyfus, kuris patvirtino ir davė leidimą pradėti projekto įgyvendinimą. Kodinis projekto pavadinimas buvo 122.
Įvedimo į rinką laikotarpiu – 1972-aisiais – „Renault 5” buvo reklamuojamas ne mažiau inovatyvia animuota reklama, kurioje buvo naudojama superautomobilio sąvoka.
Šio automobilio moderni ir originali išvaizda pažymėjo revoliuciją automobilių industrijoje.
Pristatant automobilį buvo akcentuojamos jo lenktos ir aptakios formos, kurios išgautos pašalinus durų rankenėles (šios buvo integruotos automobilio korpuse) ir įkomponavus naujo tipo bamperį (tai buvo pirmoji mašina, kurios dizaine panaudotas plastikinis bamperis).
Siekiant paneigti įsivyravusią prekybininkų nuostatą, kad šeimoms skirti automobiliai turi būti penkių durų, naujasis „Renault 5” buvo gaminamas trijų durų hečbeko tipo kėbulo.
Realybėje tokio tipo automobilio salone buvo sukurta daug erdvės, kur lengvai galėjo tilpti keturi suaugusieji.
Daugiau erdvės buvo sukurta užpakalinėje automobilio dalyje integravus sulankstomą kelių vietų galinę sėdynę. Priešingai nei „Renault 4”, „Renault 5” automobilio modelis išsiskyrė vientisa struktūra. Automobilio variklis korpuse buvo įmontuotas skersai.
Atsargiai pasirinkus kainodaros strategiją, „Renault 5” atsiribojo nuo ekonominės klasės žemos kainos automobilių ir buvo laikomas elegantišku, madingu miesto automobiliu. Šio automobilio gabaritai buvo idealūs važiavimui mieste – automobilio ilgis buvo 3,5 m., o plotis – 1,52 m. „Renault 5” automobilis taipogi buvo gaminamas L versijos, kurioje buvo naudojamas „Renault 4” automobilio modelio variklis (722c/36 AG), ir TL versijos, kur buvo naudojamas „Renault 8” variklis (956cc/47 AG) bei papildoma standartinė šio modelio įranga (rankų atlošai, bagažinės lentyna, du valytuvai ir kt.).
„Renault 5” modelio populiarumas žaibiškai pranoko visus lūkesčius ir užsisakius automobilį tekdavo ilgokai laukti, kol šis būdavo pagaminamas. Gamyklos nespėdavo atlikti sparčiai padidėjusio užsakymų skaičiaus.
Beveik 5,5 mln. „Renault 5” automobilių buvo parduoti penkiuose pasaulio žemynuose.
Pradedant produkto įvedimo laikotarpiu 1972 m. ir baigiant 1992 m. įvairių versijų „Renault 5” automobilių buvo parduota 5 325 890 vnt.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...