Mandagumas keliuose: kaip padėkoti prie vairo?

Matyt daugelis iš mūsų kasdien susiduria su tokiais vairuotojais, kurie vis dar nesugeba padėkoti prie vairo, nors ir mandagiai juos praleidome persirikiuojant ar kitoje kasdienėje situacijoje kelyje. Mandagumo kelyje tema yra be galo aktuali ir, mano nuomone, šia tema reikia kalbėti ir kalbėti tol, kol daugelis išmoks mandagiai elgtis kelyje.

Šiandien nusprendžiau detaliau pakalbėti apie tai, kaip padėkoti prie vairo. Panagrinėsime šią temą ne tik Lietuvos mastu, bet šiek tiek plačiau, kokia situacija yra visame pasaulyje.

Agresija prie vairo yra gan įprastas dalykas viso pasaulio keliuose. Ypatinga situacija, iliustruojanti agresiją prie vairo yra Rusijos keliai, kuriuose eismo problemos yra sprendžiamos originaliais ir net pavojingais gyvybei būdais.

Deja agresija nėra sprendimas, kuris padeda išspręsti eismo problemas, ir visi mes tai žinome. Gelbėja tik tai, kad yra didelė dalis vairuotojų, kurie nėra agresyvūs prie vairo ir ramiai žiūri į problemas iškylančias prie vairo, nors norėčiau tuo tikėti...

Taigi sprendžiant agresijos prie vairo problemą yra labai svarbu išmokti padėkoti prie vairo. Paprasčiausia situacija kai reikia įvažiuoti iš šalutinio į pagrindinį kelią, o kelyje daug automobilių. Vairuotojas važiuojantis pagrindine kelio juosta pasižiūri į Jus ir pakviečia rikiuotis, kaip reaguoti ir padėkoti?

Padėka yra neprivalomas veiksmas ir kai kurie vairuotojai nebūtinai padėkos, bet tai nereiškia, kad jie vairuoja agresyviai ar yra nemandagūs. Paprasčiausiai jei kam nors padėjai kelyje, kitas vairuojas taip pat gali padėti tau, tai paprasta kelio taisyklė.

Būdai, kaip galime padėkoti prie vairo, labai skiriasi priklausomai nuo šalies, kontinento ar vairuotojo, kartais tai priklauso net nuo automobilio modelio.

Ypatingai miestuose, kuriuose dideli eismo kamščiai, mandagumas prie vairo yra labai reikalingas.

Kai kurie vairuotojai padėkoja tiesiog pakeldami ranką pro langą. Toks padėkos būdas gerai matomas ir automobilio vairuotojui važiuojančiam paskui, tačiau žiemos metu gal nelabai patogus.

Daugelyje rytų Europos šalių, taip pat ir Lietuvoje, yra įprasta dėkoti įjungiant avarinį žibintų signalą. Aišku, kaip teigia saugaus eismo ekspertai, tai nėra geriausias būdas, kad nei iš šio nei iš to yra naudojamos avarinės šviesos, tačiau juk tai niekam nekenkia ir yra praktiškai aiškiausias ir paprasčiausias būdas padėkoti paskui Jus važiuojančiam vairuotojui.

Taip pat labai įprastas būdas padėkoti yra pamojuoti ar tiesiog pakelti ranką, jeigu kitas vairuotojas Jus mato. Tuo atveju, jeigu kitas vairuotojas yra už Jūsų, rankos pakėlimas efektyvus tik jeigu vairuojate kabrioletą, kuriame vis tiek padėka matysis.

Įdomu ir tai, kad yra vairuotojų, kurie gali Jums padėkoti tiesiog lėtai nulenkti galvą žemyn padėkojant. Pavyzdžiui moterys mėgsta nusišypsoti arba tiesiog pakelti antakius, tuo tarpu vyrai tiesiog atsidarę langą gali sušukti „Ačiū", žinoma šie būdai gal Lietuvoje retesni, nors moters šypsena, manau, visais atvejais visagalė :).

Būti mandagiu prie vairo tikrai yra paprasta. Reikia tiesiog pakelti ranką, nusišypsoti ar trumpam paspausti avarinį signalą. Įdomu, kad ne tik Lietuvoj, bet ir Japonijoje avarinis žibintų signalas padėkojant yra labai paplitęs.

Trumpai tariant, avarinių žibintų naudojimas kai kuriais atvejais gali būti ne taip suprastas, taigi jeigu Jus mato kitas vairuotojas, rekomenduojame tiesiog pakelti ranką ar palinksėti galvą padėkojant. Žinoma moterims lengviau, mes tiesiog galima nusišypsoti. Kiti tiesiog nežino, kaip tai padaryti, bet tai jau kita istorija.

Šį kartą tiek apie padėką prie vairo.


Šiame straipsnyje: vairavimasmandagumas

NAUJAUSI KOMENTARAI

RKE

RKE portretas
Dziaugiuosi kai padekoja man ,o as irgi megstu padekoti uz grazu zesta.Nuotaika visai dienai gera !

Kaunietė

Kaunietė portretas
Smagu,kai tau padėkoja, už tai ir pati nelieku abejinga jei mane praleidžia. Galbūt reikėtų daugiau tolerantiškumo iš vairuotojų greitkelyje, kada įvažiuoji į greitėjimo juostą. Keliaujant po Europą, nė karto neteko stabdyti greitėjimo juostoje, norint įvažiuoti į greitkelį. Net autotraukiniai mandagiai rikiuodavosi į kraštinę eismo juostą, užleisdami kelią įvažiuojančiam. O pas mus dar dažnai vairuotojai nepasitraukia, ir tokiu atveju tenka stabdyti, ar netgi sustojus palaukti kol galėsi persirikuoti.

asas

asas portretas
koks banalus ir atsilikes nuo laikmecio straipsnis...
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių