- Autoledi.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Matyt daugelis iš mūsų kasdien susiduria su tokiais vairuotojais, kurie vis dar nesugeba padėkoti prie vairo, nors ir mandagiai juos praleidome persirikiuojant ar kitoje kasdienėje situacijoje kelyje. Mandagumo kelyje tema yra be galo aktuali ir, mano nuomone, šia tema reikia kalbėti ir kalbėti tol, kol daugelis išmoks mandagiai elgtis kelyje.
Šiandien nusprendžiau detaliau pakalbėti apie tai, kaip padėkoti prie vairo. Panagrinėsime šią temą ne tik Lietuvos mastu, bet šiek tiek plačiau, kokia situacija yra visame pasaulyje.
Agresija prie vairo yra gan įprastas dalykas viso pasaulio keliuose. Ypatinga situacija, iliustruojanti agresiją prie vairo yra Rusijos keliai, kuriuose eismo problemos yra sprendžiamos originaliais ir net pavojingais gyvybei būdais.
Deja agresija nėra sprendimas, kuris padeda išspręsti eismo problemas, ir visi mes tai žinome. Gelbėja tik tai, kad yra didelė dalis vairuotojų, kurie nėra agresyvūs prie vairo ir ramiai žiūri į problemas iškylančias prie vairo, nors norėčiau tuo tikėti...
Taigi sprendžiant agresijos prie vairo problemą yra labai svarbu išmokti padėkoti prie vairo. Paprasčiausia situacija kai reikia įvažiuoti iš šalutinio į pagrindinį kelią, o kelyje daug automobilių. Vairuotojas važiuojantis pagrindine kelio juosta pasižiūri į Jus ir pakviečia rikiuotis, kaip reaguoti ir padėkoti?
Padėka yra neprivalomas veiksmas ir kai kurie vairuotojai nebūtinai padėkos, bet tai nereiškia, kad jie vairuoja agresyviai ar yra nemandagūs. Paprasčiausiai jei kam nors padėjai kelyje, kitas vairuojas taip pat gali padėti tau, tai paprasta kelio taisyklė.
Būdai, kaip galime padėkoti prie vairo, labai skiriasi priklausomai nuo šalies, kontinento ar vairuotojo, kartais tai priklauso net nuo automobilio modelio.
Ypatingai miestuose, kuriuose dideli eismo kamščiai, mandagumas prie vairo yra labai reikalingas.
Kai kurie vairuotojai padėkoja tiesiog pakeldami ranką pro langą. Toks padėkos būdas gerai matomas ir automobilio vairuotojui važiuojančiam paskui, tačiau žiemos metu gal nelabai patogus.
Daugelyje rytų Europos šalių, taip pat ir Lietuvoje, yra įprasta dėkoti įjungiant avarinį žibintų signalą. Aišku, kaip teigia saugaus eismo ekspertai, tai nėra geriausias būdas, kad nei iš šio nei iš to yra naudojamos avarinės šviesos, tačiau juk tai niekam nekenkia ir yra praktiškai aiškiausias ir paprasčiausias būdas padėkoti paskui Jus važiuojančiam vairuotojui.
Taip pat labai įprastas būdas padėkoti yra pamojuoti ar tiesiog pakelti ranką, jeigu kitas vairuotojas Jus mato. Tuo atveju, jeigu kitas vairuotojas yra už Jūsų, rankos pakėlimas efektyvus tik jeigu vairuojate kabrioletą, kuriame vis tiek padėka matysis.
Įdomu ir tai, kad yra vairuotojų, kurie gali Jums padėkoti tiesiog lėtai nulenkti galvą žemyn padėkojant. Pavyzdžiui moterys mėgsta nusišypsoti arba tiesiog pakelti antakius, tuo tarpu vyrai tiesiog atsidarę langą gali sušukti „Ačiū", žinoma šie būdai gal Lietuvoje retesni, nors moters šypsena, manau, visais atvejais visagalė :).
Būti mandagiu prie vairo tikrai yra paprasta. Reikia tiesiog pakelti ranką, nusišypsoti ar trumpam paspausti avarinį signalą. Įdomu, kad ne tik Lietuvoj, bet ir Japonijoje avarinis žibintų signalas padėkojant yra labai paplitęs.
Trumpai tariant, avarinių žibintų naudojimas kai kuriais atvejais gali būti ne taip suprastas, taigi jeigu Jus mato kitas vairuotojas, rekomenduojame tiesiog pakelti ranką ar palinksėti galvą padėkojant. Žinoma moterims lengviau, mes tiesiog galima nusišypsoti. Kiti tiesiog nežino, kaip tai padaryti, bet tai jau kita istorija.
Šį kartą tiek apie padėką prie vairo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...