„Lietuvos geležinkeliai“ pristatė modernią iešmų keitimo mašiną

Šiandien Lentvario geležinkelio stotyje pristatyta iešmų keitimo mašina DESEC TL-70. Tokio tipo mašinos jau kurį laiką sėkmingai naudojamos 15-oje Europos valstybių. 

Geležinkelių remonto darbų apimtys ir kokybė - vieni svarbiausių infrastruktūros uždavinių, lemiantys eismo saugumą. Iki šiol bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ neturėjo specialios technikos iešmams su gelžbetoniniais pabėgiais keisti. Todėl, siekdama užtikrinti efektyvų darbą, bendrovės antrinė įmonė „Geležinkelio tiesimo centras“ iš suomių kompanijos DESEC Ltd  įsigijo savaeigę, universalią iešmų keitimo ir transportavimo mašiną bei specialius riedmenis iešmams vežti. Ši įranga skirta ilgų ir sunkiųjų viršutinės kelio konstrukcijos elementų bei iešmų kėlimui, montavimui ir pervežimui. Jos vertė - apie 10 mln. litų. 

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ yra parengusi 5 metų iešmų keitimo programą, kurios vertė - 35 mln. litų. Iki 2009 metų Lietuvos geležinkeliuose kasmet buvo pakeičiama apie 100 iešmų. Naujoji mašina leis ne tik efektyviau keisti iešmus su gelžbetoniniais pabėgiais visuose geležinkelių keliuose eismo pertraukos metu, bet ir palengvins tokio tipo iešmų remonto darbus. 

Iešmų keitimo mašinos DESEC TL-70 įsigijimas - tvirtas žingsnis vykdant nuoseklią ir kryptingą geležinkelių transporto sistemos modernizavimo programą. Ši technika bus naudojama ne tik remonto ar priežiūros darbams, bet ir vykdant tokius projektus, kaip: Stočių kelių ilginimas IX koridoriuje, Antrųjų kelių tiesimas ruože Šiauliai-Klaipėda, Klaipėdos mazgo plėtra, linijos Vilnius-Kaunas modernizavimas greičiui iki 160 km/val., kelio įrenginių modernizavimas ruože Kaišiadorys-Kybartai ir kt. 

Nuo 1996 metų „Lietuvos geležinkeliai“ infrastruktūros modernizavimui panaudojo per 2 milijardus litų. Bendrovė, panaudodama Europos Sąjungos fondų, kitų tarptautinių finansinių institucijų, valstybės biudžeto bei nuosavas lėšas, per pastaruosius trylika metų modernizavo 614 km kelių, 1118 km telekomunikacijų linijų, 42 riedmenų automatinės kontrolės prietaisus (RAKP), suremontavo ar pakeitė pralaidomis virš 60 tiltų ir viadukų, rekonstravo 36 pervažas, Radviliškio ir Vaidotų skirstymo stotis, elektros tiekimo sistemas. Taip pat pirmoji iš Rytų Europos šalių geležinkelių bendrovių pradėjo diegti radijo ryšio sistemą GSM-R. 

 „Lietuvos geležinkeliai“ iki 2015 metų planuoja įgyvendinti 45 geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo projektus iš 2007-2013 metų ES struktūrinių fondų planavimo periodo, pasirašyti per 80 sutarčių (kurių vertė apie 2,1 mlrd. litų), o bendra šio periodo planuojama panaudoti parama sudarys per 1,5 mlrd. litų.


Šiame straipsnyje: Lietuvos geležinkeliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių