Lietuvoje - šalis su gera mirčių eismo įvykiuose registravimo sistema

Pasaulio sveikatos organizacijos išleistoje antrojoje pasaulinėje kelių eismo saugos ataskaitoje, skirtoje Saugaus eismo dešimtmečiui, skelbiama, kad tik 1 iš 7-nių šalių yra išsamūs teisės aktai, apibrėžiantys penkis pagrindinius mirčių ir sužalojimų eismo įvykiuose rizikos veiksnius: vairavimą esant neblaiviam, greičio viršijimą, saugos diržų bei motociklų ir mopedų vairuotojų šalmų nenaudojimą ir nepakankamą vaikų apsaugą.

Norint sumažinti mirčių ir sužalojimų skaičių keliuose, būtina keisti atitinkamus teisės aktus. Ataskaita bus naudojama kaip pagrindas vykdyti ir vertinti Jungtinių Tautų 2011–2020 m. Saugaus eismo dekadą.

Ataskaitoje yra trys pagrindiniai skyriai: dabartinė kelių eismo saugos situacija pasaulyje, eismo saugos srities teisės aktų pažanga ir transporto politika pėsčiųjų ir dviratininkų atžvilgiu. Šis leidinys taip pat ypatingas tuo, kad jame galima rasti informacijos apie eismo saugos būklę kiekvienoje PSO šalyje narėje.

Lietuva šioje ataskaitoje minima kaip šalis, turinti gerą mirčių eismo įvykiuose registravimo sistemą. Joje nurodoma, kad šalyje yra vaikščiojimą ir važiavimą dviračiu skatinanti politika, taip pat numatytas viešojo transporto vystymosi tikslas, vykdoma eismo dalyvių grupių atskyrimo politika.

Didžiausią dalį žuvusiųjų keliuose sudaro pėstieji (36 proc.), automobilių vairuotojai (23 proc.) ir keleiviai (20 proc.). Likusią žuvusiųjų dalį sudaro dviratininkai (7 proc.), motociklų ir mopedų vairuotojai (6 proc.), sunkvežimių vairuotojai ar keleiviai (3 proc.), autobusų vairuotojai ar keleiviai (mažiau nei 1 proc.). Ataskaitoje skelbiami 2010 m. duomenys.

Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos duomenis informaciją parengė Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos Neinfekcinių ligų profilaktikos skyriaus visuomenės sveikatos administratorė Diana Mekšriūnaitė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių