Lietuviams trūksta ekologiško vairavimo žinių

Vilniuje vykusiose ekonomiško - ekologiško vairavimo dienose visi norintys vairuotojai galėjo mokytis vairuoti taupant kuro sąnaudas. „Renault“ organizuotų mokymų metu paaiškėjo, kad nemažai vairuotojų turėtų pagilinti savo supratimą apie ekonomišką vairavimą.

Šios eko-vairavimo iniciatyvos metu atliktos vairuotojų apklausos rezultatai parodė, kad 33 proc. vairuotojų padangų slėgį tikrina kartą per du-tris mėnesius, o ne kas mėnesį, kaip yra rekomenduojama. 43 proc. vairuotojų nuomone, automobilyje įjungus kondicionierių, lauko ir vidaus temperatūrą užtenka riboti 8-10 laipsnių skirtumu, nors iš tiesų vertėtų apsiriboti 5 laipsnių skirtumu.

48 proc. vairuotojų, važiuodami 60 km/val. greičiu, dar nejungia 5 pavaros. Beveik penktadalis vairuotojų niekada nenaudoja stabdymo varikliu, kuris padeda išvengti staigaus stabdymo ir yra ekonomiškesnis. Daugiau nei ketvirtadalis vairuojančiųjų nežino, kad bagažinėje vežti krovinį yra ekonomiškiau, nei ant automobilio stogo arba priekaboje.

„Renault“ organizuotose eko-vairavimo dienose bei internetu buvo apklausti 138 vairuotojai. Renginio metu daugiau nei šešiasdešimt norinčiųjų mokėsi taupiau važiuoti nemokamose ekonomiško vairavimo pamokose, o visiems besidomintiems buvo teikiamos išsamios eko-vairavimo konsultacijos, rašo autobild.lt.

Eko-vairavimo mokęs sertifikuotas instruktorius Danas Brazauskas sako, kad mūsų šalies vairuotojai kuro taupymą dažnai asocijuoja su ekonomiškesniu varikiu, tačiau tikrai ne kiekvienas susimąsto, kad kuro išlaidos priklauso ir nuo vairavimo stiliaus.

„Kai kuriose šalyse, pvz. JAV, veikia eko-vairavimo mokyklos, kitose pradedantiesiems vairuotojams skaitomas specialus ekonomiško-ekologiško vairavimo kursas. Tačiau Lietuvoje vairuotojams apie eko-vairavimą žinių suteikiama tikrai mažai. Norintiems išmokti taupiai važiuoti vairuotojams, kurie turi ilgesnį vairavimo stažą, nebepakanka įgyti naujų žinių, bet tenka atsikratyti ir žalingų vairavimo įpročių“, - teigia D. Brazauskas.

„Kai kuriose šalyse, pvz. JAV, Švedijoje, Belgijoje, Suomijoje veikia eko-vairavimo mokyklos, kitose pradedantiesiems ir patirtį turintiems vairuotojams skaitomas specialus ekonomiško-ekologiško vairavimo kursas. Tačiau Lietuvoje veikiančiose vairavimo mokyklose būsimiesiems vairuotojams apie eko-vairavimą žinių suteikiama tikrai mažai. Norintiems išmokti taupiai važiuoti vairuotojams, kurie turi ilgesnį vairavimo stažą, nebepakanka įgyti naujų žinių, bet tenka atsikratyti ir žalingų vairavimo įpročių“, - teigia D.Brazauskas.

Eko-vairavimo dienų metu taupaus bei gamtai draugiškesnio vairavimo mokėsi ir grupės „InCulto“ lyderis Jurgis Didžulis. „Naudingiausia buvo pamoka su instruktoriumi, kuris atkreipė dėmesį į konkrečias mano daromas klaidas vairavimo metu - įgijau praktinių įgūdžių, o ne tik teorinių žinių. Manau, kad eko-vairavimo pamokos praverstų kiekvienam.

Be abejo, yra vairuotojų, kuriems spustelti akseleratorių tiesiog smagiau, nei važiuoti ramiai ir išlaikytai. Tačiau visgi reta žmonių, kurie nenorėtų važiuoti mažesnėmis kuro sąnaudomis ir išleisti mažiau pinigų. O sąmoningi turėtų džiaugtis ir išmokę mažiau teršti savo miestą bei aplinką, kurioje gyvena“, - eko-vairavimo naudą komentavo Jurgis Didžiulis.

Taikant nesudėtingas eko-vairavimo taisykles, kuro sunaudojimą ir aplinką teršiančią CO2 emisiją galima sumažinti iki 15 proc. Pavyzdžiui, patartina išlaikyti pastovų greitį, po kelio vingio greitį didinti palaipsniui, bent kartą per mėnesį tikrini padangų slėgį, oro kondicionierių naudoti tik tuomet, kai jis būtinas, pasiekus 60 km/val. greitį įjungti 5 pavarą, nešildyti variklio prieš važiuojant, net žiemą, nepalikti nereikalingų krovinių automobilyje.

Patarimai kaip vairuoti ekonomiškiau:


Šiame straipsnyje: eco vairavimasRenault

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių