Lenktynių dalyvis finišo link skries atbulomis

„Omnitel 1000 km lenktynių“ spaudos centrui pristatydama karščiausias metų naujienas renginio partnerio „Volkswagen“ atstovė Anda Budlevska užsiminė, jog bendrovė ketina pateikti tokį siurprizą, kokio ne tik šiose, bet ir apskritai automobilių lenktynėse dar nėra buvę.  

Būtent dabar, kai jau viskas sustyguota, atėjo metas praskleisti paslapties šydą.

Standartinės komplektacijos benzininis „VW Up!“ naktį iš liepos 20-osios į 21-ąją lenktynių trasa finišo link skries atbulomis, t.y. važiuos įjungęs atbulinę pavarą. 

Sekantiems automobilines naujienas nesunku įspėti, kas ryžosi tokiai avantiūrai ir vairuos šį automobilį. Tai – Vitoldas Milius, žinomas Lietuvoje automobilių, ekonominio ir saugaus vairavimo ekspertas, žurnalistas, keliautojas – tolimų, itin didelės ištvermės reikalaujančių kelionių iniciatorius ir vykdytojas. Pakanka paminėti keletą žinomesnių kelionių, tarp kurių - prieš trejus metus su „VAZ 2019“ apvažiuotos visos buvusios TSRS respublikos, prieš dvejus metus irgi per rekordiškai trumpą laiką įveiktas sunkus 15 200 km maršrutas iš Lisabonos į Vladivostoką bei praėjusių metų pabaigoje per 52 val. 20 min. (oficialiai užfiksuotas rekordas) kartu su Audriumi Sutkumi ir Aidu Bubinu įveiktas 15 tūkst. kilometrų maršrutas iš Norvegijoje esančio šiauriausio Europos kontinentinio taško Nordkappo (liet. Šiaurės kyšulio) į Tarifą - piečiausiąjį kontinentinės Europos tašką Ispanijoje, Andalūzijos regiono Kadiso provincijoje.

Naujausia Vitoldo „avantiūra“ – pirmadienį, liepos 9 d., automobiliu „Mahindra Scorpio“ Himalajų kalnuose pasiekta Khardung La perėja - vienas aukščiausių pasaulyje automobilių keliu pasiekiamų taškų, virš jūros lygio pakilęs 5602 m. V. Milius, kiek žinoma, tapo pirmuoju lietuviu, pasiekusiu šią vietą automobiliu. 

„Lietuvoje nepavyko rasti jokios informacijos apie bandymus važiuoti atbulai, - sako V. Milius. – Tad siekti rekordo nebus sunku. Nesirengiu per naktį įveikti visos 1000 km distancijos, tačiau važiuosiu, kol būsiu pajėgus tą daryti ir kol neįskaus kaklas persisukus žiūrint vien atgal“.

Žinoma, tai nebus vien atrakcija, juolab vairuotojui. Šias dar neregėtas, didelę intrigą keliančias  lenktynes ketinama pradėti pasibaigus visoms dienos treniruotėms ir klasifikuojamiems važiavimams, t. y. po 21 val. 

Automobilis – pilnai standartinis, tiktai jo gale bus įmontuoti artimųjų šviesų žibintai kad kuo geriau galima būtų matyti kiekvieną trasos vingį.

Nors Lietuvoje niekas dar nelenktyniavo važiuodamas atbulomis, pasaulyje tokių bandymų būta. Jų metu netgi užfiksuoti rekordai. Naujausias – prieš dvi savaites „Goodwood“ greičio festivalio metu elektomobilio „Nissan Leaf“ pasiektas pasaulio greičio rekordas važiuojant atbulomis. Tiesa, netgi nepaisant to, kad elektros variklis tiek pirmyn, tiek atgal gali suktis tokiu pat greičiu, automobilis visgi buvo šiek tiek modifikuotas.Profesionalus kaskadininkas Terry Grantas garsiojo festivalio pakilimo į kalną trasoje vieną mylią (1,608 km) įveikė per 1 minutę 37,02 sekundės ir pasiekė vidutinį 88,5 km/val. greitį. Kuo į tai atsakys V. Milius, sužinosime jau greitai – liepos 18 d. prasidedančiose „Omnitel 1000 km lenktynėse“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių