Lenktynininkų azartas Kačerginėje neatvėso net sezono finiše

Sekmadienio vakarą Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje finišavo šių metų Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių atviras čempionatas. 

Šioje arenoje surengtos antrojo ir ketvirtojo, paskutiniojo etapų varžybos, o gegužės pradžioje šalies atviros pirmenybės startavo kaimyninėje Latvijoje. Dar vieno etapo lenktynės surengtos Piarnu (Estija) žiede.

Nors čempionatas, kaip, beje, ir pernai bei dar ankstesniais metais, nei masiškumu, nei žiūrovų dėmesiu lenktynėms nepasižymėjo, tačiau azarto ir atkaklios kovos beveik visų etapų varžybose nestigo. Per kraštus aistros putojo ir paskutiniojo etapo varžybose, tačiau ne visiems jos atnešė lauktų rezultatų ar geidžiamų pozicijų galutinėje sezono turnyrinėje lentelėje. Avarijos tik sujaukė planus, o vieną sportininką vietoj svajotos nugalėtojų pakylos privertė atsidurti ligoninės palatoje. 

Didžiausia nesekmė jau pačioje antrųjų lenktynių pabaigoje ištiko „BMP-Martin Sport“ ekipos sportininką Arūną Granską, kurio vairuojamas „Honda Civic Type-R“, atsitrenkus į jį iš paskos važiavusio Šiaulių kartingo klubo atstovo, daugkartinio šalies kartingo čempiono Manto Neverdausko vairuojamam „Honda Civic“ automobiliui, rėžėsi į trasos šlaitą ir vertėsi. 

Trasoje budėję greitosios medicinos pagalbos medikai, iškėlę iš nepataisomai sudaužyto automobilio lenktynininką, iškart nugabeno į ligoninę, kur jam diagnozuota stuburo trauma. Daktarai sprendimą dėl sportininko tolimesnio gydymo priims pirmadienį. 

Arbitrų sprendimu avarijos kaltininku pripažinto M. Neverdausko antrųjų lenktynių rezultatai anuliuoti. 

Dar iki lenktynių nepataisomai sudaužytas ir per daugelį metų į žiūrovų atmintį spėjęs įstrigti visose varžybose tuo pačiu 90-uoju startiniu numeriu pažymėtas „Rimo“ ekipos „Honda Civic“ automobilis, tačiau skirtingai nei A. Granskas jį vairavęs Saulius Vitkauskas nė kiek nenukentėjo ir labai sėkmingai gynė komandos garbę sezono batalijas vainikavusiose 4 valandų lenktynėse „Automotoprojektų“ taurei laimėti.

Treniruočių metu trasą juosiančių bordiūrų tvirtumą išbandė ir Ukmergės AMSK sportininkas Džiugas Tovilavičius, sugadinęs lenktynėms parengtą „Renault Clio Cup X85“ automobilį, o sugedęs „Škoda Fabia“ variklis niekais pavertė ir visą „Varovo“ komandos parengties varžyboms triūsą.

Su tokiais nuostoliais susidūrę varžybų organizatoriai abejose sekmadienio lenktynėse sujungė pirmosios ir antrosios „Baltic Open“ klasės važiavimus, o BMW taurėje besivaržantiems sportininkams 12 ratų distancijose leido rungtis kartu su debiutavusiais „Nemuno žiedo“ taurės varžybose neklasifikuojamais mėgėjais. Šis sprendimas pasiteisino, nes mėgėjai, metę pirštinę BMW taurės senbuviams, sugebėjo garbingai jiems pasipriešinti ir baigti varžybas įsiterpę į didesnę patirtį turinčiųjų gretas. Laisvojoje klasėje abejas lenktynes užtikrintai su BMW 325 laimėjo Dovilas Čiutelė, pranokęs tokį pat automobilį vairavusį Gediminą Ramoną, o trečioje BMW klasėje Karolis Doleba ir Robertas Kupčikas surinko po lygiai taškų, tačiau etapo nugalėtoju pripažintas Karolis, laimėjęs antrąsias lenktynes.

Analaogiškai baigėsi ir dviejų pretendentų į „Nemuno žiedo“ taurę – Eriko Vaštako ir Vytenio Gulbino – sportinis ginčas. Nors abu debiutantai pelnė po 45 taškus, etapo nugalėtojo laurai atiteko pastarajam, kuriam sėkmė irgi šypsojosi antrosiose lenktynėse.
Daug atkaklesnė kova vyko tarp „Baltic Open“ pirmosios klasės sportininkų, kurių ginčą vos vieno taško persvara su „BMW 330D“ laimėjo „Rimo“ komandos atstovas Rimantas Blažulionis, nugalėjęs pirmosiose lenktynėse, o antrosiose finišavęs trečias. Abejose lenktynėse užimtos antrosios vietos tokią pat galutinę poziciją baigiamojo etapo varžybose lėmė Andriui Firantui („Honda S2000“), o trečioji prizinė vieta atiteko Robertui Graudiniui, kuris pirmosiose lenktynėse finišavo trečias, o antrosiose – penktas.

Žiūrovams beliko tik apgailestauti, kad pirmosiose lenktynėse dėl „Audi Coupe“ gedimo nestartavo „Xtra racing“ lenktynininkas Paulius Insoda. Antrąsias lenktynes jis pradėjo iš paskutinės, blogiausios startinės pozicijos, tačiau jau po pirmojo rato Paulius buvo priekyje ir užtikrintai laimėjo važiavimą. Tačiau už šią pergalę pelnyti 25 taškai sportininkui neleido pakilti aukščiau ketvirtosios vietos. 

Antrojoje „Baltic Open“ klasėje pergalė įskaityta prieš pet lenktynių pabaigą nesekmę patyrusiam A. Granskui, pranokusiam „Honda Civic Type-R“ vairavusį „Vici“ sportininką Dainių Matijošaitį ir skaudžiausios avarijos kaltininką M. Neverdauską, kuriam trečiąją prizinę vietą lėmė pergalė pirmosiose lenktynėse. 

Šalies žiedinių lenktynių čempionatą vainikavo šiemet čia surengtos antrosios 4 val. lenktynės, kuriose dalyvauti panoro 17 komandų iš Lietuvos ir tėvo bei dviejų jo sūnų Holandų ekipa iš Didžiosios Britanijos, tačiau dėl minėtų avarijų prie lenktynių starto linijos išsirikiavo tik 14 ekipų.

Nemenką staigmeną jau pirmajame šių lenktynių rate pateikė „Bauer Racing“ lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas, pranokęs iš pirmosios pozicijos varžybas pradėjusį „Rimo“ komandos sportininką R. Blažulionį. „Bauer Racing“ lyderio poziciją išlaikė iki pat 51-ojo varžybų rato, kai Ramūną pakeitęs Tomas Šipkauskas suklydo ir pateko į suktuką. 

Varžovo klaida ir itin sklandus „Rimo“ ekipos mechanikų darbas įgalino šią komandą susigrąžinti lyderės pozicijas ir jų nebeužleisti iki pat varžybų finišo. Lenktynėms persiritus per ekvatorių antrąją poziciją paveržė „51 State-Gecko Racing“ komanda, kurios sportininkai Marius Gabrijolavičius ir Rokas Markevičius vairavo „Spire GTR“ prototipą, į trečiąją išstūmusi buvusią lyderę „Bauer Racing“. Ko gero pastaroji komanda galutinai susitaikė su trečiuoju nugalėtojų pakylos laipteliu, kai teisėjų už lenkimą geltonų vėliavų zonoje ji buvo nubausta pravažiavimo pro techninę zoną baudą. 

„Rimo“ komandos sportininkai R. Blažulionis ir S. Vitkauskas laimėjo ne tik „Automotoprojektų“ taurę, bet ir dyzelinius automobilius vairuojančių sportininkų ginčą. 
Antrieji prizininkai pergalę šventė X1 automobilių klasėje, o tretieji – A3000. 

Šeštąją bendrosios įskaitos vietą užėmę „Vici“ lenktynininkai Mindaugas Boguševičius ir D. Matijošaitis nugalėjo A2000, o septintieji baigę 4 val. lenktynes „Sliko“ sportininkai Iveta Slaboševičiūtė ir Raimundas Slaboševičius triumfavo A1600 klasėje. 

Pirmoji vieta A3000+ klasėje pripažinta lenktynių dėl sankabos gedimo nebaigusiems „Alfa Romeo klubo“ nariams, kurie buvo laimėję pirmąsias šių metų gegužę Kačerginėje surengtas 4 val. lenktynes.

Finišo dėl jų „Ford Escort“ variklio gedimo nebuvo lemta pasiekti ir vieninteliam šiose lenktynėse dalyvavusiam užsieniečių ekipažui, kurie nepaisant nesekmės išvyko itin pakilios nuotaikos ir pažadėjo čia grįžti kitais metais.


Šiame straipsnyje: Kačerginė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių