Kovą darbo inspektoriai tikrins transporto įmones

Valstybinė darbo inspekcija (VDI) šiais metais ypač daug dėmesio skirs darbo ir poilsio laiko apskaitos pažeidimų kontrolei ir prevencijai. Šie pažeidimai, kaip viena iš šešėlinės ekonomikos apraiškų, dažniausiai nustatomi mobiliosiose darbo vietose (statyboje, miškininkystėje), transporto, prekybos bei aptarnavimo veiklose.

Problema tapo dar aktualesnė nuo sausio 1 dienos padidinus minimalią mėnesinę algą – įmonės, siekdamos išvengti augančių išlaidų, bando jas kompensuoti formaliai trumpindamos darbo laiką, tačiau nemažindamos darbo krūvio darbuotojams.

Kovo mėnesį darbo inspektoriai tikrins, kaip darbo teisės ir darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų – ypač darbo apmokėjimo, darbo ir poilsio organizavimo – laikomasi transporto įmonėse. Šis ekonominės veiklos sektorius minėtais aspektais yra tarp rizikingiausių ir įtrauktas į VDI veiklos prioritetų sąrašą.

Transporto įmonėse vieni iš dažniausiai nustatomų pažeidimų – iki komandiruotės pradžios vairuotojams neišmokama ne mažiau kaip 50 procentų numatomų dienpinigių ir su komandiruote susijusių išlaidų; žodžiu sulygstama vairuotojams mokėti ne pagal tam tikrus reikalavimus nustatytą atlyginimą, bet už nuvažiuotus kilometrus – o tai turi neigiamos įtakos eismo saugumui, prieštarauja ES praktikai bei tampa darbuotojų ir darbdavių nesutarimų priežastimi. Patikrinimų metu taip pat nustatoma darbuotojų saugos ir sveikatos vidinės kontrolės trūkumų, pažeidimų dėl darbo užmokesčio, darbo priemonių, privalomų sveikatos tikrinimų, darbuotojų instruktavimo, mokymo ir atestavimo darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais ir pan.

2012 metais, daugiau nei dviejuose šimtuose įmonių patikrinus apie 4,6 tūkst. transporto priemonių, nustatyta per 4,3 tūkst. pažeidimų: nepateikti vairuotojų dirbtų dienų registracijos lapai ir duomenys, nesilaikyta nustatytos poilsio ir vairavimo trukmės ir pan. Pagal nelaimingų atsitikimų darbe skaičių transporto įmonės yra antroje vietoje po statybų: pernai šiose įmonėse žuvo 14 darbuotojų, dar 32 buvo sunkiai sužaloti. Dažniausios traumų priežastys – kritimas iš aukščio kraunant krovinius (nuo automobilio kėbulo, vilkiko puspriekabės), darbuotojus sužaloja transporto priemonė (ją remontuojant, transporto priemonei pajudėjus iš vietos ir pan.).

Transporto įmonės bus tikrinamos pagal Transporto įmonių tikrinimo klausimyną, paskelbtą VDI interneto svetainėje, skiltyje Veikla / Ūkio subjektų priežiūra / Įmonių tikrinimo klausimynai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
siaip reiketu tikrinti kas menesi ir kiekvienais metais ir grieztai!! kas liecia dienpinigius komandiruotei, tai ne tik, kad neismokama pries komandiruote 50% sumos, bet ir aplamai dienpinigiai nemokami. Na, reta imone kuri moka dienpinigius o dauguma atsiskaito uz nuvaziuotus km. Net skelbimuose del darbu, tai rasoma atviru tekstu. Saraseli galma staigiai padaryt nemenka, kurios transporto kontoros atsiskaitineja uz km, darbo inspektoriai is klumpiu isvirstu suzinoje :)))) na, jei patikrinimus atlikines griezta forma, tai patys tuo isitikins

butina

butina  portretas
butina tikrint visas marsrutkes , ryte ir vakare ,ir kokia savaite nes dirba po 14-16 valandu , tada bus matyt tikslus reido rezultatai

............

............ portretas
pranese.................pasiruoskite.............tikrins :))))))))))))
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių