- Autobild.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kuo ypatingi yra čekai. Iš Čekijos kilusios gražios moterys (Eva Herzigova), geri futbolininkai (Pavelas Nedvedas), o ir alų jie virti moka – juk tai “Pilsner” alaus tėvynė.
Automobilius jie taip pat gamina. Ir net visai neblogus.
Į 2001 metais Frankfurte vykusią automobilių parodą čekų požiūris buvo itin rimtas. Šalia čekiškų Fabia ir Octavia modelių su vokiška VW “širdimi” stovėjo Superb – kažkas panašaus į Mercedes, tik be žvaigždės. Netikite? Galime pamatuoti.
Pasirodo, Superb ilgis siekia net 4,80 metro, o E klasė Mercedes (W210) ilgesnis viso labo tik dviem centimetrais.
Mūsų kolega iš vokiškojo “Auto Bild” po pirmojo pasivažinėjimo čekų limuzinu iš džiaugsmo buvo ne savo kailyje: “Superb gale yra net daugiau erdvės kojoms nei standartiniame S klasės Mercedes”.
O tai, pripažinkime, skamba labai rimtai! Na, gerai, gal šiek tiek ir persistengiame. Ar gali taip būti, kad pirmajį Superb galėtume vadinti čekų mersedesu?
Tiesa tokia: “Škoda” savo automobilio gamybai panaudojo VW Passat (3B/3BG) ir pailgino jį dešimčia centimetrų. Arba kita tiesa: “Škoda” tiesiog pasigriebė Kinijos rinkai skirto pailginto Passat platformą ir ant jos uždėjo savo kėbulą.
Kad ir kaip ten būtų, viena tiesa yra akivaizdi: tik nedaugeliui pirkėjų patiko pailgintas čekų Passat. Nuo 2002 metų iki modelio atnaujinimo 2008-asiais, Vokietijoje buvo parduota vos 26 tūkst. Superb modelių.
Palyginimui: per tą patį laikotarpį buvo nupirkta 315 tūkst. Octavia automobilių, o tai net dvylika kartų daugiau. Automobilis, kuriuo anuomet beveik niekas nesusigundė. Tai kodėl dabar kažkas turėtų juo susidomėti?
Kaip pasakytų garsusis britų seklys Šerlokas Holmsas – tai elementaru: tiesiog šis naudotas čekų automobilis yra nebrangus. Dažniausiai jį galima įsigyti iš pirmų kokio nors pensininko rankų, su visais antspaudais techninės priežiūros knygelėje ir dažniausiai jis būna nuvažiavęs mažiau nei 100 tūkst. km. Ir dar dėl to, kad Superb yra geras automobilis su Passat technika.
Deja, kaip ir genų donoras Passat jis turi ir tokių pačių trūkumų, tiesa, ne itin skausmingų. Paskaitykite, į ką reikėtų atkreipti dėmesį.
Bandytas automobilis
Ar nesakėme, kad Superb dažniausiai perkamas iš kokio nors pensininko, kuris buvo pirmasis ir vienintelis automobilio savininkas?
Štai įrodymas: ankstesnis mūsų bandyto automobilio savininkas yra gimęs 1937 metais. Po paskutinės apžiūros nuvažiuoti viso labo tik 2 tūkst. km, dabar odometras rodo 83 800 km.
Už 2002 metų Superb su turbininiu 1.8 varikliu, parkavimosi sistema, lengvojo lydinio ratlankiais, šildomomis sėdynėmis ir kabliu prašoma 7990 eurų. Lietuvoje panašus naudotas Superb kainuoja 27 tūkst. Lt.
Bandomasis važiavimas
Jokio malonumo važiuoti sniegu ir ledu. O ir padangos plikos kaip Olandijos reljefas. “Naujos jau užsakytos”, - sako Autopark.de pardavėjas iš Hamburgo.
Čekų Passat, “apginkluotas” standžia važiuokle ir smagiu keturių cilindrų turbovarikliu, gali pasiūlyti net ir šiek tiek sportiškumo, o jo viduje džiugina gera apdaila ir erdvus salonas.
Įvertinimas
Prieš septynerius metus šis Superb Vokietijoje kainavo 28 tūkst. eurų. Dabar jį galima nusipirkti net 20 tūkst. eurų pigiau, o į kainą įskaičiuotos ir naujos padangos. Kas nuspręs tokį automobilį įsigyti, tikrai nesuklys ir nepasigailės.
Tai nervina
Rasti parduodamą naudotą Superb pavyks tikrai nedažnai. Passat (3B/3BG), su kuriuo čekų limuzinas dalinasi technika, yra dažnesnis skelbimų apie parduodamus automobilius herojus. Šiuos du automobilius sieja dar vienas dalykas – ir Superb, ir Passat kamuoja tos pačios bėdos.
Raktažodis – pusašiai ir granatos. Sugedus šioms detalėms sklinda labai nemalonus traškesys, kai atliekant posūkį išminamas akceleratoriaus pedalas. Tačiau ši problema nesunkiai išsprendžiama – tereikia tik pakeisti lankstą.
Vis dėlto tai dar ne viskas. Techninės apžiūros centre jau antrosios patikros metu kontrolieriai atkreipia dėmesį į sutrūkinėjusias stabdžių žarneles ir nelygius stabdžių diskus.
Tai mums jau girdėta iš brolio Passat gyvenimo istorijos.
O kaip pats variklis? Benzininis 1.8 motoras su turbina yra dažniausiai montuojamas į VW ir Audi modelius, tačiau ir jis ne be priekaištų. Problemų šaltinis – jo konstrukcija. Ilgai važiavus dideliu greičiu pasiekiama didelė išmetamųjų dujų temperatūra, dėl to turbokompresorius nebegauna pakankamai alyvos ir sugenda.
Tad pavažiavę visu variklio pajėgumu, leiskite jam šiek tiek padirbėti ramesniu režimu. Jeigu jūsų Superb dyzelinis, laiku keiskite dantytąjį diržą. Ir būkite atsargūs su 2.0 TDI varikliais.
Dažnai įtrūksta jų cilindrų galvutės, o esant didelei ridai, tampa nesandarūs įpurškimo elementai.
Privalumai:
- Erdvus salonas
- Gera apdaila
- Praktiškas ir patikimas
Trūkumai
- Genda turbina
- Neatsparūs pusašiai ir jų lankstai
- Nepatikimi 2.0 TDI varikliai
Išvada
Dėl skonio nesiginčijama – visiems gerai žinoma tiesa. Tiems, kurie mano, kad tai gražus automobilis, Superb ilgai ir ištikimai tarnaus. Ypač, jei tai bus didele rida neišsiskiriantis pirkinys iš pirmų pensininko rankų. Šis čekas, nors ir ne mersedesas, tačiau tikrai geresnis nei Passat.
Įvertinimas – **** iš 5
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...