Koks tas „čekų mersedesas“?

Kuo ypatingi yra čekai. Iš Čekijos kilusios gražios moterys (Eva Herzigova), geri futbolininkai (Pavelas Nedvedas), o ir  alų jie virti moka – juk tai “Pilsner” alaus tėvynė.

Automobilius jie taip pat gamina. Ir net visai neblogus.

Į 2001 metais Frankfurte vykusią automobilių parodą čekų požiūris buvo itin rimtas. Šalia čekiškų Fabia ir Octavia modelių su vokiška VW “širdimi” stovėjo Superb – kažkas panašaus į Mercedes, tik be žvaigždės. Netikite? Galime  pamatuoti.

Pasirodo, Superb ilgis siekia net 4,80 metro, o E klasė Mercedes (W210) ilgesnis viso labo tik dviem centimetrais.

Mūsų  kolega iš vokiškojo “Auto Bild” po pirmojo pasivažinėjimo čekų limuzinu iš džiaugsmo buvo ne savo kailyje: “Superb gale yra net daugiau erdvės kojoms nei standartiniame S klasės Mercedes”.

O tai, pripažinkime, skamba labai  rimtai! Na, gerai, gal šiek tiek ir persistengiame. Ar gali taip būti, kad pirmajį Superb galėtume vadinti čekų mersedesu?

Tiesa tokia: “Škoda” savo automobilio gamybai panaudojo VW Passat (3B/3BG) ir pailgino jį dešimčia centimetrų. Arba  kita tiesa: “Škoda” tiesiog pasigriebė Kinijos rinkai skirto pailginto Passat platformą ir ant jos uždėjo savo kėbulą.

Kad ir kaip ten būtų, viena tiesa yra akivaizdi: tik nedaugeliui pirkėjų patiko pailgintas čekų Passat. Nuo 2002 metų iki  modelio atnaujinimo 2008-asiais, Vokietijoje buvo parduota vos 26 tūkst. Superb modelių.

Palyginimui: per tą patį  laikotarpį buvo nupirkta 315 tūkst. Octavia automobilių, o tai net dvylika kartų daugiau. Automobilis, kuriuo anuomet beveik niekas nesusigundė. Tai kodėl dabar kažkas turėtų juo susidomėti?

Kaip pasakytų garsusis britų seklys Šerlokas Holmsas – tai elementaru: tiesiog šis naudotas čekų automobilis yra  nebrangus. Dažniausiai jį galima įsigyti iš pirmų kokio nors pensininko rankų, su visais antspaudais techninės priežiūros knygelėje ir dažniausiai jis būna nuvažiavęs mažiau nei 100 tūkst. km.  Ir dar dėl to, kad Superb yra geras automobilis su Passat technika.

Deja, kaip ir genų donoras Passat jis turi ir tokių pačių trūkumų, tiesa, ne itin  skausmingų. Paskaitykite, į ką reikėtų atkreipti dėmesį.

Bandytas automobilis

Ar nesakėme, kad Superb dažniausiai perkamas iš kokio nors pensininko, kuris buvo pirmasis ir vienintelis automobilio savininkas?

Štai įrodymas: ankstesnis mūsų bandyto automobilio savininkas yra gimęs 1937 metais. Po  paskutinės apžiūros nuvažiuoti viso labo tik 2 tūkst. km, dabar odometras rodo 83 800 km.
Už 2002 metų Superb su  turbininiu 1.8 varikliu,  parkavimosi sistema, lengvojo lydinio ratlankiais, šildomomis sėdynėmis ir kabliu prašoma  7990 eurų. Lietuvoje panašus naudotas Superb kainuoja 27 tūkst. Lt.

Bandomasis važiavimas

Jokio  malonumo važiuoti sniegu ir ledu. O ir padangos plikos kaip Olandijos reljefas. “Naujos jau užsakytos”, - sako  Autopark.de pardavėjas iš Hamburgo.

Čekų Passat, “apginkluotas” standžia važiuokle ir smagiu keturių cilindrų  turbovarikliu, gali pasiūlyti net ir šiek tiek sportiškumo, o jo viduje džiugina gera apdaila ir erdvus salonas.

Įvertinimas

Prieš septynerius metus šis Superb Vokietijoje kainavo 28 tūkst. eurų. Dabar jį galima nusipirkti net 20 tūkst. eurų  pigiau, o į kainą įskaičiuotos ir naujos padangos. Kas nuspręs tokį automobilį įsigyti, tikrai nesuklys ir nepasigailės.

Tai nervina

Rasti parduodamą naudotą Superb pavyks tikrai nedažnai. Passat (3B/3BG), su kuriuo čekų limuzinas dalinasi  technika, yra dažnesnis skelbimų apie parduodamus automobilius herojus. Šiuos du automobilius sieja dar vienas  dalykas – ir Superb, ir Passat kamuoja tos pačios bėdos.

Raktažodis – pusašiai ir granatos. Sugedus šioms detalėms sklinda labai nemalonus traškesys, kai atliekant posūkį išminamas akceleratoriaus pedalas. Tačiau ši problema nesunkiai išsprendžiama – tereikia tik pakeisti lankstą.

Vis dėlto tai dar ne viskas. Techninės apžiūros centre jau  antrosios patikros metu kontrolieriai atkreipia dėmesį į sutrūkinėjusias stabdžių žarneles ir nelygius stabdžių diskus.

Tai mums jau girdėta iš brolio Passat gyvenimo istorijos.

O kaip pats variklis? Benzininis 1.8 motoras su turbina yra  dažniausiai montuojamas į VW ir Audi modelius, tačiau ir jis ne be priekaištų. Problemų šaltinis – jo konstrukcija. Ilgai važiavus dideliu greičiu pasiekiama didelė išmetamųjų dujų temperatūra, dėl to turbokompresorius nebegauna pakankamai alyvos ir sugenda.

Tad pavažiavę visu variklio pajėgumu, leiskite jam šiek tiek padirbėti ramesniu režimu. Jeigu jūsų Superb dyzelinis, laiku keiskite dantytąjį diržą. Ir būkite atsargūs su 2.0 TDI varikliais.

Dažnai įtrūksta jų  cilindrų galvutės, o esant didelei ridai, tampa nesandarūs įpurškimo elementai.

Privalumai:

  • Erdvus salonas
  • Gera apdaila
  • Praktiškas ir patikimas


Trūkumai

  • Genda turbina
  • Neatsparūs pusašiai ir jų lankstai
  • Nepatikimi 2.0 TDI varikliai


Išvada

Dėl skonio nesiginčijama – visiems gerai žinoma tiesa. Tiems, kurie mano, kad tai gražus automobilis, Superb ilgai ir  ištikimai tarnaus. Ypač, jei tai bus didele rida neišsiskiriantis pirkinys iš pirmų pensininko rankų. Šis čekas, nors ir ne  mersedesas, tačiau tikrai geresnis nei Passat.

Įvertinimas – **** iš 5


Šiame straipsnyje: Škoda Superb

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių