- Ekstremalas.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nebe pirmus metus nuo gruodžio pabaigos iki sausio pradžios žiema Lietuvoje išeina savotiškų atostogų. Vienus žmones tai džiugina, kitus - liūdina, tačiau bet kokioms žinioms apie laukiamą orų pasikeitimą jautriausi yra būsimo žiemos ralio Utenos regione žiūrovai.
Nepaisant pastarųjų kelių savaičių orų permainų, „Halls Winter Rally 2013" organizatoriai nori nuraminti žiūrovus - pagal ilgalaikes orų prognozes, žiema trauktis neketina, o ralio teritorijoje sąlygos jau dabar yra tokios, jog lenktyniauti galima nors ir šiandien.
Viena iš svarbiausių sąlygų vykti žiemos raliui yra tinkamas įšalas, atsirandantis į ledą sustingus grunte esančiam vandeniui ir suformuojantis vientisą sukietėjusios kelio dangos plutą. Metų pradžioje įsivyravę drėgni orai ir teigiama temperatūra bei vėliau atkeliavęs šaltukas savotiškai pasitarnavo būsimo „Halls Winter Rally 2013" greičio ruožų dangai.
Drėgnesnė žemė, kur kas geriau šąla, o ant kelių galutinai sukietėjęs ledas neleis sportinių padangų dygliams prasikasti iki žvyrkelio dangos.
Žiūrovams svarbiausias meteorologinis faktorius ralio dieną yra lauko oro temperatūra ir nuo jos priklausantis šiltos aprangos kiekis. Tuo tarpu lenktynininkams tenka spręsti gerokai daugiau rebusų. Dauguma iš jų žiūrovams nėra pastebimi ir neretai rezultatų lentelė neatspindi tikrojo ekipažų greičio.
Vienas iš tituluočiausių Lietuvos lenktynininkų - per sportinę karjerą gausybę teorinių ir praktinių žinių sukaupęs daugkartinis ralio čempionas Rokas Lipeikis teigė, jog dalis sportinės kovos žiūrovui lieka nematoma.
Tai - tinkamų padangų pasirinkimas, automobilio variklio valdymo programos, diferencialų ir pakabos reguliavimai, skirti specifinėms sąlygoms, taip pat kelio dangos pokyčiai, atsirandantys ja pravažiavus vis daugiau ekipažų. Nematomi ir dalis taktinių ir strateginių sprendimų, lemiančių laimėtas ar atvirkščiai - praloštas sekundes.
Paklaustas apie idealią dangą žiemos ralio greičio ruožams, lenktynininkas tvirtino, jog tai yra labai plati tema ir vienareikšmiško atsakymo, kokios sąlygos geriausios, nėra.
„Palankiausios sąlygos važiuoti maksimaliu savo tempu yra tada, kai greičio ruožo danga tolygiai padengta storu ledo sluoksniu, o oro temperatūra žemesnė nei 15 laipsnių šalčio. Nepalankiausios - kai keliai netolygiai padengti šlapiu sniegu. Tačiau palankiausios sąlygos yra reliatyvus dalykas - jos priklauso nuo turimo automobilio, jo pakabos sureguliavimo, pasirinktų padangų, vairuotojo meistriškumo ir daugelio kitų dalykų. Pavyzdžiui, greitas lenktynininkas, vairuojantis lėtesnį automobilį turi daugiau galimybių laimėti pozicijų, kai yra daug sniego ir slidu", - minėjo R.Lipeikis.
„Nuo temperatūros labai priklauso sukibimas, todėl lenktynininkams būtinas tinkamas padangų pasirinkimas. Labai žemoje temperatūroje ledas tampa kietesnis už betoną. Jei lauko temperatūra yra 20 laipsnių žemiau nulio, sportinės padangos dygliai į ledą susminga maždaug 2-3 milimetrus. Tuo tarpu, jei lauke yra apie 1 laipsnį šilumos, dygliai susminga iki 6-7 milimetrų. Taip pat daug įtakos turi sniego kiekis - jei jo daug, dygliai ne visada pasiekia ledą ir lemiamą reikšmę įgyja padangos protektoriaus raštas. Tinkamai pasirinkus padangas, galima laimėti maždaug po 2 sekundes viename kilometre, lyginant su neteisingai jas pasirinkusiu varžovu.", - teigė keturiskart tradiciniame žiemos ralyje nugalėjęs lenktynininkas.
Greičiausia žiemos švente tituluojamas „Halls Winter Rally 2013„ vyks šių metų sausio 26 dieną, šeštadienį, Utenos apylinkėse. Renginys, į kurį tradiciškai susirenka iki 100 ekipažų ir apie 50 tūkstančių žiūrovų, rengiamas nuo 1994 metų. Startavęs Visagine, o vėliau persikėlęs į Utenos regioną, šiemet „Halls Winter Rally 2013“ minės penkerių metų jubiliejų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...