- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Staigios audros, kruša su kone kiaušinio dydžio ledokšniais ir nelaimingus atsitikimus sukeliantis vėjas – tai reiškiniai, su kuriais Lietuvos vairuotojai vasarą susiduria beveik taip pat dažnai, kaip ir su nepakeliamais karščiais. Žaibuojant rekomenduojama likti automobilyje ir vengti prisilietimų prie metalinių elementų, o esant stipriam šoniniam vėjui, reikėtų švelniai nukreipti ratus pagal jo kryptį – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.
Kruša
„Jei prasideda kruša, sustokite ir likite automobilyje“, – sako vairavimo mokyklos direktorius. Esant būtinybei išlipti, nepamirškite saugoti save (ypač galvą) nuo sužeidimų. Per itin stiprias audras su kruša rekomenduojama automobilį pastatyti taip, kad ledokšniai daugiausiai kristų ant priekinės automobilio dalies. Galinių ir šoninių langų stiklas yra negrūdintas, todėl jis kur kas lengviau dūžta. Jei kruša pažeistų langą, reikėtų pasirūpinti, kad vanduo nepatektų į vidų ir nepadarytų dar didesnės žalos.
Vėjo gūsiai
Stiprus vėjas yra ypač pavojingas važiuojant tiltais ir atviruose kelio ruožuose. Tyrimų duomenimis, tai gali būti tiesioginė priežastis arba vienas iš pagrindinių faktorių, lemiantis daugiau nei trečdalį visų nelaimingų atsitikimų keliuose.* Kuo ilgesnis ir aukštesnis automobilis, tuo stipresnis oro pasipriešinimas, dėl kurio padidėja rizika automobiliui būti nublokštam nuo trasos. „Tai ne tik kelia tiesioginį pavojų vairuojamam automobiliui, bet ir gali įstumti šalia važiuojančią transporto priemonę į mūsų juostą. Dėl šios priežasties, esant stipriam vėjui, reikia itin susikoncentruoti ir laikyti abi rankas ant vairo, kad pavojaus atveju reakcija būtų staigi ir efektyvi“, – pataria vairavimo mokyklos instruktoriai.
Esant stipriems vėjo gūsiams, vairuotojai turėtų nieko nelaukdami švelniai pakreipti ratus pagal vėjo kryptį, kad automobilis laikytųsi stabiliau. Greitį būtina derinti prie oro sąlygų ir išlaikyti bent 3 sekundžių atstumą iki priekyje esančio automobilio.
Žaibai ir liūtys
Jei smarki audra užkluptų vairuojant, rekomenduojama ramiai sustabdyti automobilį toliau nuo medžių esančioje šalikelėje ir įjungti avarinius žibintus. Žaibuojant, saugiausia būtų likti automobilyje, tačiau reikėtų vengti bet kokio prisilietimo prie metalinių dalių ir kitos įrangos.
Jei yra būtina važiuoti toliau, rekomenduojama būti atsargesniems nei įprastai, sumažinti greitį ir padidinti atstumą iki priekyje esančio automobilio. Lietus smarkiai pablogina matomumą, o dar labiau jį sunkina iš po didelių transporto priemonių (autobusų ar sunkvežimių) ratų lenkimo metu ant priekinio stiklo patenkantys vandens purslai. Visada reikia atsiminti, kad tokios sąlygos prailgina automobilio stabdymo kelią.
Audros metu rekomenduojama rinktis greitkelį arba automagistralę, nes čia mažesnė tikimybė, jog kelias bus užblokuotas. Be to, nedidelė rizika, jog dėl stipraus vėjo ir žaibų ant automobilio užkris nulaužti medžiai.
* Šaltinis: Šiaurės kelių ir transporto tyrimų centras (angl. Nordic Road and Transport Research)
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...