- cargonews.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Belgija – viena iš šalių, su kurios verslininkais labiausiai nori bendradarbiauti Lietuvos transporto verslo atstovai – nustatė VŠĮ „Edukacijos ir tyrimų centras. Tai trečioji šalis po Vokietijos ir Rusijos, į kurios rinką nori įsiveržti Lietuvos vežėjai. Paanalizuokime, kuo ši valstybė įdomi Lietuvos vežėjams.
Belgija viena iš labiausiai ekonomiškai išsivysčiusių Europos valstybių, kuri Euro zonoje yra šešta pagal ekonomikos dydį. Remiantis „World Economic Forum“ sudarytu 2011-2012 m. reitingu, Belgija iš devynioliktos vietos pakilo į penkioliktą vietą pasaulyje pagal ekonomikos konkurencingumą . Prekybos įgalinimo indekse Belgijai skiriama dvidešimt ketvirtoji vieta pagal atvirumą tarptautinei prekybai.
Kadangi nuo tarptautinės prekybos ženkliai priklauso šalies ekonomika, Belgija ypač jautriai reaguoja į pasaulinės prekybos sutrikimus. Svarbiausios Belgijos eksporto partnerės yra Vokietija (19,1 proc. šalies eksporto), Prancūzija (17 proc.), Olandija (12,2 proc.), Didžioji Britanija (7,2 proc.). Pagrindinės Belgijos importo partnerės – Olandija (19,1 proc.) Vokietija (16,4 proc.), Prancūzija (11,3 proc.). Tarp Lietuvos ir Belgijos nėra prekybos suvaržymų, nes abi šalys priklauso ES. Tai lengvina ir tarptautinių pervežimų verslo galimybes šioje šalyje.
Belgijos transporto sektorius
Geografiniu ir geostrateginiu požiūriu Belgija turi didelį pranašumą kaip logistinis centras jungiantis Viduržemio jūros (siena su Prancūzija) ir Šiaurės jūros (siena su Olandija ir Vokietija) regionus. Todėl nenuostabu, kad dėl geografinės padėties, kvalifikuotos darbo jėgos ir plataus ES institucijų Briuselyje tinklo, didieji logistikos centrai ir transporto kompanijos, savo būstines įkūrusios būtent Belgijoje.
Belgija turi išplėtotą kelių, geležinkelių ir vidaus vandenų, tinkamų krovinių transportavimui, tinklą. Per metus Belgijoje keliais, geležinkeliais ir vidaus vandenimis transportuojama vidutiniškai 48300 mln. tkm. krovinių. Transporto rūšių pasiskirstymas bendroje krovininio transporto struktūroje: kelių transportui tenka 35 mln. tkm. (72 proc.) krovinių dalies, geležinkeliams – 6200 mln. tkm. (13 proc.), vidaus vandenims – 7000 mln. tkm. (15 proc.). Maždaug pusė visų transportuojamų krovinių sudaro produkcija skirta vietos rinkai, likusi dalis į kitas rinkas pervežami kroviniai.
2012 m. krovinių transportavimas keliais nežymiai padidėjo iki 0.3 proc. ir išlieka dominuojantis segmentas bendroje krovinių transportavimo grandinėje, nors prieškrizinio lygio dar nepasiekė. 0.3 proc. taip pat turėtų išaugti krovinių pervežimo apimtys geležinkeliais , o 0.5 proc. – krovinių transportavimas vandenimis. Didžiausias augimas prognozuojamas oro krovininiam transportui – iki 3 proc.
Belgijos kelių sistema
Belgijos kelių ilgis – 118414 km., tarp jų 1747 km. – greitkeliai. Geležinkelių keliai sudaro 2950 km. Kelių sistemą Belgijoje administruoja regioninės institucijos. O tai reiškia, kad kelius Fladrijoje administruoja Flamandų vyriausybė, Valonijoje – Valonų, o Briuselyje – Briuselio sostinės vyriausybinės struktūros. Kelių ženklai Belgijoje taip pat rašomi dvejomis valstybinėmis kalbomis: olandų ir prancūzų. Federaliniu lygmeniu transporto politiką inicijuoja ir įgyvendinimą koordinuoja Federalinė Mobilumo ir transporto viešoji tarnyba.
Belgijoje, kaip ir Vokietijoje, krovininėms transporto priemonėms, kurių maksimali masė 12 t. arba didesnė, taip pat yra taikomas kelių naudotojų mokestis. Eurovinjetę galima įsigyti vienoje iš šalių – Belgijoje, Vokietijoje, Olandijoje, Liuksemburge, Švedijoje, Danijoje.
Papildoma rinkliava taikoma krovininiam transportui aukštesniam nei 2,5 m. taikomas važiuojantiems Liefkenshoek tuneliu. Čia galioja 16 EUR mokestis.
Kodėl verta bendradarbiauti su Belgijos transporto įmonėmis?
Transporto ir logistikos sektoriuje esminė Belgijos stiprybė yra jos geografinė padėtis, atliekant logistinio tilto funkciją tarp didžiausių ir ekonomiškai pajėgiausių Europos valstybių. Tai atveria dideles prekybos galimybes. Belgija pasižymi atvirumu tarptautinėms rinkoms, kvalifikuota darbo jėga, kokybiška produkcija. Kitas ryškus šalies pranašumas – ES institucijų sostinė Briuselis. Tai reiškia, kad verslininkų derybos su ES institucijomis laiko prasme yra optimalesnės, bei turi geresnę prieigą prie informacijos.
Belgijos rinka imli ir siekianti inovacijų. Nuo 2009 m. gegužės 1 d. ši šalis atvėrė savo darbo rinką ir Lietuvos piliečiams, todėl lietuviško kapitalo įmonių įsitvirtinimas Belgijos rinkoje išvengia sudėtingų biurokratinių procedūrų. Verslo sąlygos įmonėms kasmet gerėja, mažėjant administracinei naštai. Lietuvos vežėjams su belgais palanku bendradarbiauti ir todėl, kad komercinių sutarčių sąlygų laikymasis šioje šalyje reguliuojamas efektyviai.
Belgijos rinkos silpnosios pusės
„Standart and Poor‘s“ reitingų agentūra 2012 m. vasario 20 d. Belgijos situaciją rinkoje apibrėžė kaip nestabilią. Padidėjusį nestabilumą Belgijoje nulėmė politinė krizė ir politinių partijų nesugebėjimas suformuoti Vyriausybės koalicijos 2010-2011 m. Moody‘s reitingų agentūrą Belgijos situaciją rinkoje apibūdino dar blogiau – kaip negatyvią. Kaimyninių valstybių kontekste Belgijos rinka santykinai mažiau stabili, patirianti didesnį neigiamą krizės poveikį. Pervežimo verslo atstovai, bendradarbiaudami su belgų kompanijomis, turėtų būti atidūs ir pasidomėti įmonių kreditingumu, nes šioje šalyje galioja ganėtinai paprastos įmonės veiklos nutraukimo sąlygos ir bankroto procedūros.
Kaip Belgijos silpnasias tarptautinio verslo sektoriaus puses galima paminėti: didelį biudžeto deficitą, lemiantį griežtą taupymo politiką, didelius ekonominius skirtumus tarp Flandrijos ir Volonijos, ribotą anglų kalbos vartojimą, verslo kultūrų skirtumą, didelę profesinių sąjungų įtaką.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...