Keturios taisyklės, kada geriau nesėsti prie vairo net ir blaiviam

Šviežias oras ir garsiai kalbantis radijas retai padeda išlaikyti budrumą ilgesniam laikui. Apie tai įspėja Didžiosios Britanijos pareigūnai portale http://think.direct.gov.uk.

Beveik 20 proc. visų eismo įvykių atsitinka dėl prie vairo užmigusių vairuotojų kaltės. Apsnūdusių vairuotojų sukeltos avarijos dažniau pasibaigia mirtimi nei sukeltosios kitų priežasčių. Labiausiai prie vairo linkę užmigti vyriškos lyties vairuotojai iki 30 metų – jie sudaro didžiausią rizikos grupę. Šiuos duomenis pateikia Didžiosios Britanijos Vyriausybė.

„Dėl nuovargio prarandamas budrumas, pailgėja reakcijos trukmė. Pavargęs vairuotojas negali tinkamai įvertinti situacijos kelyje – eismo bei kitų aplinkybių, jis susikoncentruoja tik į patį vairavimo veiksmą”, – perspėja „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius. Mieguistas vairuotojas taip pat gali klaidingai suvokti kitų vairuotojų siunčiamus signalus ir į juos atsakyti neadekvačiai.

Nuovargio ir mieguistumo priežastys neapsiriboja vien miego trūkumu: prie vairo praleistas laikas, stresas ir net paros metas taip pat turi įtakos dėmesingumui. Dauguma apsnūdusių vairuotojų sukeliamų eismo įvykių įvyksta labai anksti ryte ir iškart po vidurdienio, todėl būtina įvertinti biologinio laikrodžio įtaką organizmui. Patartina neplanuoti tolimų kelionių naktį – nuo vidurnakčio iki 6 valandos ryto paprastai miegame, todėl sėsti už vairo tuo metu – rizikinga.

Jei vairuodami pradedate jausti mieguistumą, derėtų sustoti saugioje vietoje ir pailsėti. Padeda ir stipri kava – jos tonizuojantis poveikis jaučiamas maždaug po penkiolikos minučių.

Vis dėlto „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai primena: „Kofeinas padeda tik trumpam laikui. Veiksmingiausia priemonė nugalėti nuovargį yra miegas.“ Taip pat įspėja: „Nepradėkite ilgos kelionės, jei jaučiatės mieguisti prieš pat išvažiavimą. Jei vis dėlto vairuoti būtina, geriausia planuoti kelionę taip, kad galėtumėte daryti trumpas pertraukėles kas dvi valandas.”

Atsiminkite, kad reikia sustoti ir pailsėti, jei pastebite bent vieną iš šių signalų:

1) pradedate žiovauti (tai gali būti pirmasis nuovargio simptomas);

2) nebeatsimenate, kaip priartėjote prie priekyje važiuojančio automobilio;

3) negalite prisiminti paskutiniųjų kelių kelionės minučių, t.y. vietų ar kelio ženklų, kuriuos pravažiavote;

4) pradedate dažniau mirksėti; negalite susikoncentruoti į kelią arba nepastebėdami priartėjote prie eismo juostą žyminčios linijos.


Šiame straipsnyje: nuovargisvairavimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Geris

Geris portretas
Viskas teisingai, tačiau nepaminėtas pagrindinis nuovargio prie vairo požymis - "važiavimas nuo kalno". T.y. vairuojant atrodo, kad visą laika važiuoji nuokalnėn. Esant šiam jausmui būtina kuo greičiau sustoti. Užmigimo tikimybė - 100%. Tai asmeninė patirtis. Manau, kad tai yra patyrę daugelis vairuotojų, kuriems tenka ilgai išbūti prie vairo... Visiems gero kelio!

aaa

aaa portretas
5) kai reikia pinigus skaiciuoti ir ne velnio nesigauna..
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių