Kas dešimtą eismo įvykio deklaraciją vairuotojai pildo iš naujo

Eismo įvykio deklaracijas visiškai teisingai užpildo tik 10 proc. vairuotojų, tuo tarpu kas dešimtą deklaraciją vairuotojams tenka perrašyti iš naujo dėl jose priveltų klaidų, praneša „ERGO Lietuva“.

Draudimo ekspertai atkreipia dėmesį, kad labai svarbi dalis deklaracijoje – eismo įvykį sukėlusio vairuotojo parašas, kadangi be jo deklaracija tampa niekinė.

Pasak draudiko Audriaus Pilčico, apie 95 proc. vairuotojų eismo įvykio metu patirtų žalų sureguliuojama, remiantis pateiktomis eismo įvykio deklaracijomis. Policijos pareigūnus vairuotojai kviečia tik tuomet, jeigu nesutariama dėl kaltės arba eismo įvykio metu nukenčia žmogus.

„Žalų reguliavimas, remiantis eismo įvykio deklaracija, gana paprastas – išmoka gali būti išmokėta labai greitai, kad ir tą pačią dieną. Vairuotojai Lietuvoje gana pripratę prie jų ir patyrę avariją noriai jas pildo“, – teigia A. Pilčicas.

Nepasirašytos deklaracijos – niekinės

Pasak A. Pilčico, klaidos eismo įvykio deklaracijose – dažnas dalykas. „Esminės ir neretai pasitaikančios klaidos – ten, kur parašą turi padėti eismo įvykį sukėlęs vairuotojas, pasirašo abu arba nė vienas eismo įvykio dalyvis. Taip pat pasitaiko, kad minėtoje vietoje pasirašo tik dėl eismo įvykio nekaltas vairuotojas“, – pasakoja A. Pilčicas. Jis atkreipia dėmesį, kad nepasirašyta deklaracija – tai tas pats, kas jokios deklaracijos, kadangi nepasirašytoje deklaracijoje nėra prisiimta kaltės, tuo tarpu dėl jos nesutariant, į eismo įvykio vietą reikia kviesti policijos pareigūnus.

Draudimo bendrovės atstovas pasakoja, kad nekalti vairuotojai deklaracijoje kaltę dėl eismo įvykio prisiima ne tik neapdairiai pasirašę. Pasitaiko, kad jie savo kalte patiki dėl patiriamo streso, kiek rečiau – dėl nepasitikėjimo turimomis Kelių eismo taisyklių žiniomis. Eismo įvykio kaltininkas patikslinamas administruojant draudžiamąjį įvykį. Administruojant žalas pastebima, kad dažniausiai dėl skubėjimo, patirto streso kaltę nepagrįstai prisiima jaunesni vairuotojai, taip pat moterys“, – pastebi A. Pilčicas.

Pribraukytas deklaracijas vairuotojai perrašinėja

Vairuotojams draudimo bendrovėje iš naujo pildyti eismo įvykio deklaracijas tenka jose privėlus daug klaidų arba pribraukius. Pildydami eismo įvykio deklaracijas vairuotojai užmiršta nurodyti avarijos datą arba nurodo neaiškias aplinkybės apie įvykusį eismo įvykį. Deklaracijoje pateiktų duomenų taisymas ir braukymas labai apsunkina žalų administravimą: draudimo įmonei pateikiama tik viena iš deklaracijos kopijų, todėl neaišku, kada ji buvo taisyta. Jeigu jau taip atsitiko, kad deklaracijoje reikia ištaisyti klaidą – prie korekcijos turi pasirašyti abu vairuotojai.

A. Pilčicas atkreipia dėmesį, kad vairuotojai automobilius iš eismo įvykio vietos gali patraukti tik pilnai užpildę deklaraciją. Nepaisančius šios taisyklės pareigūnai gali patraukti atsakomybėn už pasišalinimą iš įvykio vietos. „Jeigu vairuotojai iš eismo įvykio vietos patraukia automobilius dar nepabaigę pildyti deklaracijos, gali kilti nesutarimų dėl avarijos aplinkybių, o įrodyti, kaip buvo iš tikrųjų būna ženkliai sudėtingiau. Taigi, vairuotojai norėdami apsisaugoti nuo tokių nesusipratimų, turėtų būti patys suinteresuoti deklaraciją užpildyti iki paskutinio taškelio“, – teigia A. Pilčicas. Jis priduria, kad nukentėjusiajai pusei rekomenduojama pasilikti viršutinįjį blanką, ant kurio rašoma, nepaisant to, kad abu komplekto blankai pagal įstatymą yra lygiaverčiai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Gena

Gena portretas
Na, na. Kitus durninti visi protingi, tačiau, kad kalti deklaracijos blanko kūrėjai ir draudimo kompanijos niekas nekalba. Ši blanka yra aiški tik draudimo darbuotojams, nes jie nuolatos dirba šį darbą (užsiima pildymu) ir tiems kas nuolatos dirba su saugaus eismo įstatymu. Man dar seniai, kai pradėjau mokėti mokesčius per internetą, kilo begalė problemų, pvz paiimi sąskaitą, o ten... gal galit kas pasakyti, kas yra "sąskaitos Nr." arba "sąskaitos kodas" arba dar "sąskaitos šifras", arba galiausiai "sąskaitos skaičius"? Mielieji, pasirodo, kad visi šie pavadinimai turi tą pačią reikšmę, bet šiuo atveju pamėginkit įsivaizduoti mane, eilinį X pilietį, kuris pirmą kartą bando de juro teisingai užpildyti sąskaitą.... Tas pats ir su draudimo dokumentais. Jei paimi skirtingų draudimų kompanijų popierius, tai visur skirtingai prirašinėta įvairių numerių ir skaičiukų, tačiau jų įvardinimo niekur nesurasi. Pvz.: imam eismo įvykio deklaraciją ir žiūrim į aštuntą grafą, kurioje parašyta: "Dr. liudijimo Nr" ir tuščia laukelis. Tuomet paimam patį liudijimą ir bandom nustatyti, kuris iš tų skaičiukų, kurių prirašinėtų visuose liudijimo lapo kampuose ir yra tas užšifruotas "Dr. liudijimo Nr". Čia dar galima priminti, kad užrašius skaičiuką paaiškės, kad tas skaičiukas reiškia šiaip kokią nors informaciją ir pati deklaracija traktuojama kaip klaidingai užpildyta. Na juk ne kasdien pildai tas deklaracijas. O tada jau šaukštai po pietų... Ta pati situacija ir su žaliosios kortos Nr. Taigi, šitoj situacijoj kyla klausimas - kodėl informacija draudimo polisuose pateikiama taip painiai arba įvardinant tik iš dalies (na pvz.: nė viename polise nėra nėra užrašyta aiškiai, kad draudimo liudijimo Nr. - toks ir toks)? Atsakymas paprastas - reikia žiūrėti kas turi naudos iš neteisingai užpildytų deklaracijų. Juk neteisingai užpildyta deklaracija negalioja, o tokiu atveju draudimo pinigų grąžinti nereikia. Ar dar kyla kam nors kokių klausimų?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių