Kas 2012 m. skatino transporto verslo augimą?

Skaičiuodami paskutines 2012 m. savaites, galime reziumuoti, kad transporto verslui šie metai buvo sėkmingi. Kas  gi skatino transporto verslo augimą ir plėtrą?

2012 m. transportavimas buvo ir išlieka greičiausiai po krizės atsigavusia, stabiliausia augančia, viena labiausiai į atnaujinimą investuojančia ekonomikos šaka. Galima pasidžiaugti, kad vien 2012 m. įsigyjamų vilkikų ir puspriekabių kiekiai viršija prieškrizinius 2007-ųjų rekordus. Kaip CargoNews sakė verslo riziką vertinanti kompanijos „Creditreform Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa: „Įmonių savininkai priima sunkius investicinius sprendimus. Neplečiantys savo auto parkų padedant lizingo kompanijoms, vežėjai neaugs, o tiems, kurie automobilius pirks per lizingo bendroves – teks prisiimti papildomą riziką”.

„Creditreform Lietuva“ duomenys atskleidžia, kad 2012 m. buvo itin spartus ekonomikos, ypač eksporto, atsigavimas. Didžiausias pajamų augimas buvo ekspedijavimo veikloje. Tai lėmė efektyvus padėties tarp Rytų ir Vakarų išnaudojimas, patirtis, kontaktai. Taip pat išlošė ekpeditoriai išplėtę veiklos geografiją.

Krovinių pervežimo keliais įmonių augimą įtakojo keletas faktorių. Vienas svarbesnių – tai, kad nėra stiprios priklausomybės nuo pervežimo krypčių ar kelių krovinių rūšių. Daugelis įmonių drąsiai naudojosi lizingo paslaugomis ir atnaujino automobilių parkus. Įmonės, dirbančios su NVS šalimis, galiausiai išsprendė ne vienerius metus trukusias vežimo leidimų gavimo ir traktavimo problemas. Tai antroje metų pusėje vežėjams leido aktyviau dirbti su NVS šalimis.

Jei kalbėtumėme apie krovinių gabenimą geležinkeliais, anot R. Trumpos, galima būtų teigti, kad visas augimas čia  buvo Baltarusijos dėka. Taip pat buvo geresnis ir efektyvesnis riedmenų panaudojimas. Bendrą augimą geležinkelių pervežimuose įtakojo ir vienkartinis vidaus pervežimų augimas, kuomet vasaros pabaigoje-rudens pradžioje buvo pervežami grūdai.

Uoste situaciją labiausiai gerino lankstus reagavimas į rinkos pasikeitimus ir investicijos į plėtra. Tai pat prisidėjo ir vienkartiniai veiksniai kaip grūdų derliaus transportavimas.

Lieka tikėtis, kad ir artėjančiais metais transporto sektorius sėkmingai augs ir vykdys atsakingą, pamatuotą plėtrą.


Šiame straipsnyje: transportasverslaslogistika

NAUJAUSI KOMENTARAI

antanas

antanas portretas
didžiausius pelnus susikrovė transporto įmonės todėl,kad nereikėjo mokėti atlyginimų vairuotojams,nes kubiliaus vyriausybė eskalavo krizė krizė krizė,o kokia ta krizė buvo, ar iš vis ji buvo nieks tiksliai ir nežino,tačiau kubiliaus vyriausybė bijodama kad nepavyks suvaldyti finansų ir mokesčių išieškojimo,nuėjo lengviausiu keliu,apsidraudė krize. o verslininkams to tik ir tereikėjo iškart sumažino atlyginimus, darbuotojams dalį atlyginimo pradėjo mokėti vokeliuose, tuo pačiu sumažėjo ir vartojimas ir perkamoji galia ir darbo vietos.Žodžiu padarėme klaida 2008m patikėje šalį valdyti konservatoriams, Lietuva dabar būtų lyderė tarp baltijos šalių,jeigu ne kubiliaus vyriausybės klaidos
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių