- Autoledi.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusį šeštadienį vykusiame renginyje pristatytas atnaujintas leidinys tėvams „Vaikas automobilyje“, paaiškintos nuo šių metų lapkričio 1 d. sugriežtintos vyresnių nei 3 metų vaikų vežimo automobilyje taisyklės.
Praėjusį šeštadienį projekto partnerio ir rėmėjo „Mototoja“ automobilių centre vyko renginys, skirtas jau antrus metus vykdomam socialiniam projektui „Saugus vaikas kelyje“. Renginio metu pristatytos saugaus vaikų vežimo naujienos, ką tik iš spaustuvės atkeliavęs, atnaujintas šviečiamasis leidinys vairuojantiems tėvams
„Vaikas automobilyje“ bei „Toyota“ hibridinių automobilių „šeimos nariai“, sukurti saugioms, ekonomiškoms ir patogioms kiekvienos šeimos kelionėms
Kaip pasakoja portalo Autoledi.lt projekto vadovė Ieva Kukevičienė, praėjusiais metais išleistas leidinys sulaukė vairuojančių tėvų susidomėjimo, todėl šiais metais jis atnaujintas įtraukus ir naujausius saugaus vaikų vežimo reikalavimus.
„Vaikai – brangiausias mūsų turtas, todėl rūpintis jų saugumu kelyje ir vežant automobiliu – visų tėvų pareiga, – pasakoja I. Kukevičienė. – Įsigaliojus naujiems saugaus vaikų vežimo reikalavimams siekiame, kad apie tai sužinotų kuo daugiau tėvų. Be to, tiek apklausos, tiek praktika rodo, kad mažesnių vaikų saugumu tėvai linkę rūpintis labiau, o vyresnėliai vis dar retai vežami automobilinėse kėdutėse arba visai neprisegami, – teigia I. Kukevičienė.
Pagrindinis renginio tikslas buvo tėvams priminti, kad nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja Kelių eismo taisyklių pakeitimas, pagal kurį visi vaikai iki 135 cm ūgio turės būti vežami naudojant tik specialias jų ūgiui ir svoriui pritaikytas saugos sistemas, kaip to reikalauja bendros Europos Sąjungos taisyklės.
Pasak VGTU doc. dr. saugaus eismo centro vadovo Vigilijaus Sadausko, skaičiusio paskaitą per renginį, KET pakeitimai priimti remiantis Europos Sąjungos direktyva ir kitose šalyse atliktais moksliniais tyrimais. Pasak V. Sadausko, kai kuriose ES valstybėse vaikams pritaikytos sėdynės būtinos iki 150 cm ūgio.
„Iki šiol vaikus nuo 3 metų amžiaus ant galinės automobilio sėdynės buvo galima prisegti saugos diržu, skirtu suaugusiesiems. Tačiau toks saugos diržas negali tinkamai apsaugoti vaikų dėl jų mažesnio ūgio, kitokio kūno sudėjimo, svorio, – pasakoja V. Sadauskas. – Įsigaliojus naujiems reikalavimams, pagal kuriuos vaikai iki 135 cm ūgio, t. y. apytikriai iki 12 metų, turi būti vežami naudojant jiems pritaikytas saugos sistemas, kad jie būtų prisegti taisyklingai.“
VGTU saugaus eismo centro vadovas pabrėžia, kad šių ūgio ir amžiaus apribojimų nereikėtų suprasti tiesiogiai: jei vaikas yra per didelis sėdėti jo svorį atitinkančioje automobilinėje kėdutėje, jo ten ir nevertėtų sodinti.
Todėl tėvai turėtų naudoti kitas automobilyje esančias apsaugos sistemas – saugos diržus, skirtus suaugusiesiems, ir naudoti specialius paaukštinimus. Be to, KET aiškiai nurodyta, kad saugos diržas turi būti juosiamas ne per kaklą, o ties krūtinės ląsta ir raktikauliu viršuje bei ties klubais apačioje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...