J.Survilaitė: naujas sezonas – naujas automobilis ir naujos ambicijos

Sausio vidurys pradžiugino sniegu ir šaltuku ne tik automobilių sporto mėgėjus, bet ir jo dalyvius. Iš snieguotų kalnų grįžusią ralio lenktynininkę Joaną Survilaitę sutikome geros nuotaikos ir optimistiškai nusiteikusią tradiciniam žiemos raliui „Halls Winter Rally 2012“, kuriame Joana su savo mama šturmane Vesta Surviliene startuos su nauju automobiliu.

Naujas sezonas – naujas automobilis, atskleisk, koks jis?

Joana: Šį sezoną važiuosime su „Mitsubishi Lancer Evo IX“.

Kodėl pasirinkote tokį automobilį raliui? Kai kalbėjomės prieš metus, minėjai, kad priekiniais varančiaisiais ratais varžybose sunkiau nei su keturiais, reikia žymiai daugiau dirbti jį vairuojant. O apie „Renault Clio“ pati pasakei: „išmokus važiuoti ralyje su tokiu automobiliu, bus lengviau su visais kitais“. Ar tai ženklas, kad jau išmokai ir drąsiai sėdi prie keturių varančiųjų ratų automobilio vairo?

Joana: Jau noriu pereiti į kitą etapą, nes priekiniais varomais ratais automobiliu važinėjau trejus metus. Manau, kad praėjo pakankamas laiko tarpas ir laikas pereiti į galingesnę klasę – Quattro N4.  Svajojau turėti „Evo X“, tačiau su komanda pasitarėme ir nusprendėme, kad mokytis geriau su „Mitsubishi Lancer Evo IX“. Pagrindinė priežastis – išlaidos, jos mažesnės, jei kas nors sugestų ar nusibrozdintų. Mokytis tikrai labai tinkamas automobilis. Vėliau galvosiu ir apie „Evo X“. (šypsosi)

Kokie svarbiausi skirtumai ralyje 2WD ir 4 WD? Kuo pranašesnis „Mitsubishi Lancer Evo IX“ prieš „Renault Clio“?

Joana: Įvertinti naujojo automobilio galimybes ir pranašumus galėsiu važiuojant lenktynėse, nes kol kas tik treniruojamės. Automobilis atsiskleidžia juo važiuojant lenktynėse, o treniruočių neužtenka. Tačiau jau dabar galiu pasakyti, kad skirtumai ryškūs, nes tai žymiai didesnis ir galingesnis automobilis. 

Visų pirma „Evo IX“, kaip ir visi ralio automobiliai, yra padidinto pravažumo. Be to, juose įmontuota kumštelinė greičių dėžė – nereikia išminti sankabos perjungiant pavaras. Taip pat labai gerai amortizuoja ir kelyje visiškai nejauti duobių. Didelė pagalba pilotui – automatinė starto programa, padedanti startuoti, ko „Renaul Clio“ nebuvo. Be to, „Clio“ buvo maža ir ne tokia stabili kelyje. 

Kai važiavau ralyje su „Clio“, visus quattro automobilius vadindavome „kelių gadintojais“, na o dabar pereiname į kitą barikadų pusę ir pačios būsime „kelių gadintojos“. (juokiasi) 

Na ir pats didžiausias ir svarbiausias naujojo automobilio skirtumas – greitis. Jis dabar bus žymiai didesnis. 

Manau, man kad pagrindiniai vairavimo dalykai ralyje tikrai nesiskiria: stenogramų rašymas, trajektorijos, net ir slydimas. Tačiau skiriasi šie techniniai mano išvardinti dalykai.  

Ar bijai?

Joana: Prisipažinsiu, šiek tiek bijau. Tačiau tai yra natūralu, įveiksiu. Kai pradėjau dalyvauti ralyje, man ir „Renault Clio“ greitis buvo didelis. Tačiau laikas parodė, kad susitvarkiau, taip bus ir dabar. Viskas po truputį įveikiama. 

Kokios nuotaikos prieš „Halls Winter Rally“?

Joana: Visų pirma džiugu, kad pasnigo ir pašalo mūsų šalyje. Nes manau, kad žiemos ralis be sniego praranda savo prasmę. Kai buvau slidinėti kalnuose, jau norėjau prasivežti lagaminą sniego (šypsosi), tačiau, kai važiuojant per Lenkiją ir jau netoli Lietuvos sienos ėmė pustyti, labai apsidžiaugėme, kad sniego Lietuvoje yra ir ralis įvyks.

Šiek tiek nekantru, bet ir baisu, nes pirmą kartą važiuosime su tokiu galingu automobiliu ir dar žiemą, taigi viskas nauja. Tačiau tai labai laukiamas etapas, nors tikiu, kad tolimesni žiemos etapai bus geresni. 

Koks Jūsų sezono planas, iššūkiai?

Joana: Pagrindinis tikslas sezonui – „įkibti“ į „Mitsubishi“, mokytis su juo važiuoti ir tobulėti, nes tikrai labai gerų rezultatų nesiekiame – esame realistės. Pažinti jį, juo naudotis ir išnaudoti, kaupti kuo daugiau patirties. 

Automobilis jau visiškai paruoštas raliui, tik blizginamas. Jau vyksta pirmosios treniruotės.  

Ko palinkėtum kolegoms ralio lenktynininkams?

Joana: Aš palinkėčiau ir kolegoms, ir sau – daugiau startų ir daugiau finišų. Nes manau svarbiausia - kuo daugiau važiuoti. Iš tikrųjų dalyvauti varžybose yra ir smagu, ir įgyjama patirtis. Gaila, kad dabar daug kam trukdo finansinė padėtis, todėl taip pat linkiu, kad ji pasitaisytų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

linkiu

linkiu portretas
Sekmes ,Joana;)

gonscikes

gonscikes portretas
tai kur zvakes yra automobilyje jos nors zino? apie gedimo sutvarkyma nekalbu

Dalė

Dalė portretas
Sekmės trasoje
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių