- Kalbino Laima Staknytė-Patinskienė, Autoledi.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sausio vidurys pradžiugino sniegu ir šaltuku ne tik automobilių sporto mėgėjus, bet ir jo dalyvius. Iš snieguotų kalnų grįžusią ralio lenktynininkę Joaną Survilaitę sutikome geros nuotaikos ir optimistiškai nusiteikusią tradiciniam žiemos raliui „Halls Winter Rally 2012“, kuriame Joana su savo mama šturmane Vesta Surviliene startuos su nauju automobiliu.
Naujas sezonas – naujas automobilis, atskleisk, koks jis?
Joana: Šį sezoną važiuosime su „Mitsubishi Lancer Evo IX“.
Kodėl pasirinkote tokį automobilį raliui? Kai kalbėjomės prieš metus, minėjai, kad priekiniais varančiaisiais ratais varžybose sunkiau nei su keturiais, reikia žymiai daugiau dirbti jį vairuojant. O apie „Renault Clio“ pati pasakei: „išmokus važiuoti ralyje su tokiu automobiliu, bus lengviau su visais kitais“. Ar tai ženklas, kad jau išmokai ir drąsiai sėdi prie keturių varančiųjų ratų automobilio vairo?
Joana: Jau noriu pereiti į kitą etapą, nes priekiniais varomais ratais automobiliu važinėjau trejus metus. Manau, kad praėjo pakankamas laiko tarpas ir laikas pereiti į galingesnę klasę – Quattro N4. Svajojau turėti „Evo X“, tačiau su komanda pasitarėme ir nusprendėme, kad mokytis geriau su „Mitsubishi Lancer Evo IX“. Pagrindinė priežastis – išlaidos, jos mažesnės, jei kas nors sugestų ar nusibrozdintų. Mokytis tikrai labai tinkamas automobilis. Vėliau galvosiu ir apie „Evo X“. (šypsosi)
Kokie svarbiausi skirtumai ralyje 2WD ir 4 WD? Kuo pranašesnis „Mitsubishi Lancer Evo IX“ prieš „Renault Clio“?
Joana: Įvertinti naujojo automobilio galimybes ir pranašumus galėsiu važiuojant lenktynėse, nes kol kas tik treniruojamės. Automobilis atsiskleidžia juo važiuojant lenktynėse, o treniruočių neužtenka. Tačiau jau dabar galiu pasakyti, kad skirtumai ryškūs, nes tai žymiai didesnis ir galingesnis automobilis.
Visų pirma „Evo IX“, kaip ir visi ralio automobiliai, yra padidinto pravažumo. Be to, juose įmontuota kumštelinė greičių dėžė – nereikia išminti sankabos perjungiant pavaras. Taip pat labai gerai amortizuoja ir kelyje visiškai nejauti duobių. Didelė pagalba pilotui – automatinė starto programa, padedanti startuoti, ko „Renaul Clio“ nebuvo. Be to, „Clio“ buvo maža ir ne tokia stabili kelyje.
Kai važiavau ralyje su „Clio“, visus quattro automobilius vadindavome „kelių gadintojais“, na o dabar pereiname į kitą barikadų pusę ir pačios būsime „kelių gadintojos“. (juokiasi)
Na ir pats didžiausias ir svarbiausias naujojo automobilio skirtumas – greitis. Jis dabar bus žymiai didesnis.
Manau, man kad pagrindiniai vairavimo dalykai ralyje tikrai nesiskiria: stenogramų rašymas, trajektorijos, net ir slydimas. Tačiau skiriasi šie techniniai mano išvardinti dalykai.
Ar bijai?
Joana: Prisipažinsiu, šiek tiek bijau. Tačiau tai yra natūralu, įveiksiu. Kai pradėjau dalyvauti ralyje, man ir „Renault Clio“ greitis buvo didelis. Tačiau laikas parodė, kad susitvarkiau, taip bus ir dabar. Viskas po truputį įveikiama.
Kokios nuotaikos prieš „Halls Winter Rally“?
Joana: Visų pirma džiugu, kad pasnigo ir pašalo mūsų šalyje. Nes manau, kad žiemos ralis be sniego praranda savo prasmę. Kai buvau slidinėti kalnuose, jau norėjau prasivežti lagaminą sniego (šypsosi), tačiau, kai važiuojant per Lenkiją ir jau netoli Lietuvos sienos ėmė pustyti, labai apsidžiaugėme, kad sniego Lietuvoje yra ir ralis įvyks.
Šiek tiek nekantru, bet ir baisu, nes pirmą kartą važiuosime su tokiu galingu automobiliu ir dar žiemą, taigi viskas nauja. Tačiau tai labai laukiamas etapas, nors tikiu, kad tolimesni žiemos etapai bus geresni.
Koks Jūsų sezono planas, iššūkiai?
Joana: Pagrindinis tikslas sezonui – „įkibti“ į „Mitsubishi“, mokytis su juo važiuoti ir tobulėti, nes tikrai labai gerų rezultatų nesiekiame – esame realistės. Pažinti jį, juo naudotis ir išnaudoti, kaupti kuo daugiau patirties.
Automobilis jau visiškai paruoštas raliui, tik blizginamas. Jau vyksta pirmosios treniruotės.
Ko palinkėtum kolegoms ralio lenktynininkams?
Joana: Aš palinkėčiau ir kolegoms, ir sau – daugiau startų ir daugiau finišų. Nes manau svarbiausia - kuo daugiau važiuoti. Iš tikrųjų dalyvauti varžybose yra ir smagu, ir įgyjama patirtis. Gaila, kad dabar daug kam trukdo finansinė padėtis, todėl taip pat linkiu, kad ji pasitaisytų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...