- cargonews.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuovargis, išsiblaškymas, per didelis greitis, slidus kelias ar patirties stoka. Tai tik keletas priežasčių, dėl kurių įvyksta eismo įvykiai, o sunkiasvorės transporto priemonės nepasiekia kelionės tikslo. Gediminas Ilčiukas yra pasiruošęs bet kurią minutę sėsti prie evakuatoriaus vairo ir suteikti pagalbą kelyje nelaimės ištiktiems sunkvežimiams ir vairuotojams.
Profesionaliu sunkvežimių vairuotoju Gediminas Ilčiukas dirba daugiau nei 30 metų. Prieš penkerius metus Gediminas persikvalifikavo iš tolimųjų reisų vairuotojo ir dabar dirba su „Volvo FH“ evakuatoriumi įmonėje TOKS. Kasdieninis vairuotojo darbas – teikti techninės pagalbos paslaugas sunkiasvorėms transporto priemonėms Lietuvoje, Skandinavijoje, Vakarų Europoje ir Rusijoje.
„Gabenant krovinius viskas sąlyginai paprasta – yra krovinys, kurį reikia paimti ir pristatyti užsakovui, vairuotojai dažnai važiuoja gerai žinomu jiems maršrutu. Tačiau darbas su evakuatoriumi yra specifinis. Ne vien dėl to, kad skambutis gali pasigirsti bet kurią minutę, dieną ar naktį. Žinau, kad turiu kuo greičiau išvykti, o atvažiavęs rasiu ne krovinį, o nelaimės ištiktą vairuotoją ir jo sunkvežimį. Dažnai net nežinau, kokio sudėtingumo darbas laukia ir kada galėsiu grįžti namo, o tai išties nemažas iššūkis”,– sako Gediminas.
Į iškvietimus G. Ilčiukas važiuoja vienas. Dėl patogios Lietuvos padėties iškvietimų sulaukia ne tik gimtinėje, bet ir į užsienio šalis. Kartą teko važiuoti paimti vilkiko už beveik 2 000 kilometrų į Naberežnyje Čelny miestą Rusijoje.
Pagalbos poreikis kelyje tiesiogiai priklauso nuo krovinių gabenimų intensyvumo. „Darbo turiu visada. Kai transporto srautai dėl sezoniškumo nurimsta, tada šiek tiek ramiau. Tačiau vienodų iškvietimų ar darbų apimties beveik nebūna. Atvykus ir pamačius įvykio vietą, viskas atrodo lyg ir matyta anksčiau, bet pradėjęs dirbti pamatau, kad ir privažiavimas kitoks, ir taip lengvai nepavyks užkelti sunkvežimio ant evakuatoriaus, – sako techninės pagalbos vairuotojas. – Vasarą iškvietimų būna mažiau nei žiemą, kai užšąla degalų tiekimo magistralės, sąstatai dažniau nuslysta nuo kelio ir įsirausia į pusnis. Spaudžiant šalčiui, darbas yra itin sudėtingas, ypač kai reikia nusukti kardaną ar prikabinti trosus.“
Ant „Volvo FH“ važiuoklės sumontuota profesionali evakuavimui skirta įranga – buksyravimo šakė ir beveik 7 metrų ilgio hidraulinė teleskopinė strėlė. Atidarius dureles matyti tvarkingai susukti vilkimo trosai, įrankių dėžės ir antstato valdymo įrangos moduliai. Gediminas sako, kad šis jam patikėtas naujas evakuatorius yra stabilus kelyje, jį malonu vairuoti, o modernus antstatas užtikrina sklandų gabenimą ir saugų darbą.
Šio raudonos spalvos TOKS evakuatoriaus masė – 28 tonos. Buksyruojant vilkiką, kėbulinį sunkvežimį ar autobusą bendrasis svoris padidėja, o sąstato ilgis gali siekti 32 metrus. Todėl Gediminas turi vairuoti itin atsargiai ir planuoti kiekvieną savo tolimesnį veiksmą, saugodamas krovinį. Žybsinčios geltonos evakuatoriaus lemputės gerai matomos iš toli ir įspėja kitus eismo dalyvius.
„Kad ir į kokį iškvietimą važiuočiau, esu tikras, kad mano paslaugos bus reikalingos dėl trijų pagrindinių priežasčių. Pirma – tai nuovargis ir neatidumas vairuojant, antroji – kai vairuotojas neįvertina savo patirties ir nėra tinkamai susipažinęs su sunkvežimiu. Prieš Nepriklausomybę tolimųjų reisų vairuotojų paruošimui buvo skiriamas daug didesnis dėmesys, jie buvo pratinami prie sunkiasvorės transporto priemonės regioniniuose gabenimuose, ir tik įgavę patirties jau galėdavo vykti į tolimuosius reisus. Matau, kad dabar vairuotojų parengimui skiriama mažiau dėmesio. Dabartiniai sunkvežimiai yra patogesni, tačiau ir galingesni – juos vairuoti reikia ne tik teorinių žinių, bet ir patirties bei atsakomybės jausmo už techniką, krovinį ir kitus eismo dalyvius. Tačiau trečioji – pagarbos trūkumas kelyje – yra bendras vardiklis visiems rimtiems ar laimingai pasibaigusiems atsitikimams. Vairuotojai dažnai važiuoja tarsi lenktynėse, kas pirmesnis atvažiuos į pasienį ar paskirties vietą, neįvertindami savo galimybių, o lengvųjų automobilių vairuotojai – savo pagreičio ir sunkvežimių gabaritų“, – sako Gediminas.
Visa tai dažniausiai baigiasi skambučiu į TOKS, ir evakuatorius išskuba į pagalbą kelyje.
Vairuotojas: Gediminas Ilčiukas
Amžius: 52 m.
Gyvena: Vilniuje
Dirba: techninės pagalbos vairuotojas, UAB „TOKS“
Darbo pobūdis: techninė pagalba kelyje visą parą
Sunkvežimis: VOLVO FH
Variklis: 500 AG
Pavarų dėžė: mechaninė, 14 pavarų su greitinančiąja pavara
Konfigūracija: 8×4
Kabina: Globetrotter
Antstatas: Omars 120T su buksyravimo ir hidrauline įranga
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...