- faceit.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Jachta su saulės moduliais baigia kelionę aplink pasaulį
-
Jachta su saulės moduliais baigia kelionę aplink pasaulį
-
Jachta su saulės moduliais baigia kelionę aplink pasaulį
-
Jachta su saulės moduliais baigia kelionę aplink pasaulį
-
Jachta su saulės moduliais baigia kelionę aplink pasaulį
-
Jachta su saulės moduliais baigia kelionę aplink pasaulį
-
Jachta su saulės moduliais baigia kelionę aplink pasaulį
-
Jachta su saulės moduliais baigia kelionę aplink pasaulį
-
Jachta su saulės moduliais baigia kelionę aplink pasaulį
-
Jachta su saulės moduliais baigia kelionę aplink pasaulį
2010 m. rugsėjo 27 d. alternatyvios energetikos šalininkai su prabangia jachta, kuriai energiją teikia tik saulės moduliai, pajudėjo iš Monako į Gibraltaro pusę.
Pirmą kartą istorijoje buvo pabandyta atlikti Saulės „remiamą“ kelionę aplink pasaulį. Ir šiandien tie žmonės jau beveik pasiekė savo tikslą.
Katamaranas „Turanor“ (iš elfų kalbos verčiama kaip „Saulės jėga“), priklausantis kompanijai PlanetSolar – didžiausias kada nors pagaminta vandens transporto priemonė, varoma tik saulės energijos: katamarano matmenys – 30,5 x 15 m. Dar įspūdingiau viskas atrodo, kai išskleidžiami saulės moduliai, kurių bendras plotas viršija 500 kv. m. Maksimalus gaunamas galingumas (ekvatoriuje) – 93 kW, maksimalus greitis – 26 km/h.
Savaime suprantama, jachta negali neribotą laiką judėti naktimis, tad naktinius neramumus atviruose vandenyse ji pergyvena su išjungtu motoru.
Laivas pagamintas Kylyje (Vokietija) ir formaliai yra katamaranas, nors iš tikrųjų tai yra trimaranas. Dvi šoninės dalys, esant normalioms sąlygoms, užtikrina sklandų judėjimą vandeniu. Pagrindinis (pagal dydį) vidurinis korpusas, kol nėra stipraus bangavimo, yra virš vandens. Didelis atsparumas aplinkos poveikiui ir maža trintis, taip pat visa „eko“ įranga jachtos šeimininkus ir pačius laivo statytojus privertė tikrai pasistengti: pirmieji dar ir investavo į šį projektą nemažą sumą – 12,5 mln. eurų (~ 43,25 mln. lt).
Kelionės metu demonstruojamas greitis nėra toks įspūdingas, kaip jachtos kaina – vos 63 km per dieną, arba mažiau nei 3 km/h. Palyginimui: vidutinis polineziečių statytas burinis katamaranas per dieną gali nuplaukti maždaug 300 km. Kodėl jachtos savininkai nepanoro pasinaudoti „eko-vėju“, neaišku, tačiau reikia pripažinti, jog alternatyvi energetika (šiuo atveju, saulės) – brangus ir dar ne itin efektyvus malonumas.
Kur tik jachta besustotų, prie jos renkasi minios. Tačiau kaip aiškina laivo savininkai, taip ir buvo sumanyta iš pat pradžių. „Turanor“ komanda susitinka su vietos valdžios atstovais, žurnalistais, mokslininkais ir paprasta publika bei dėsto savo alternatyvios energetikos „evangeliją“. Visai neseniai katamaranas paliko Abu Dabį, kur surengtoje valstybių lyderių konferencijoje apie ateities energetiką tapo parodos eksponatu.
Dabar gi laivas su įgula juda toliau, o kelionė aplink pasaulį turėtų baigtis gegužės mėnesį tame pačiame Monake, iš kur viskas ir prasidėjo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...