- Autoledi.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dainininkė Irena Starošaitė vairuoja jau daugiau kaip 15 metų. Prie vairo Irena jaučiasi kaip prie puodų, nes tai jai įprasta ir mėgstama veikla. Be to, Irena tapo saugos diržų ambasadore.
Be dainavimo, Irena didelę aistrą jaučia šokiui. Su šokių partneriu laimėjusi LNK šokių projektą „Kviečiu šokti“, dabar daug laiko skiria dalyvaujantiems „Žvaigždžių duetuose“. Taip pat Irena stengiasi kuo daugiau laiko praleisti su sūnumi, be to jų šeimoje atsiradęs naujas augintinis - didysis šveicarų zenenhundas Aras - taip pat nestokoja jos dėmesio.
Dėkojame Irenai, papasakojusiai apie savo vairavimo patirtį, kuri prasidėjo daug anksčiau, nei ji gavo vairuotojo pažymėjimą, ir apie tai, kokie automobiliai jai labiausiai patinka.
Trumpai apie pašnekovę
Vairavimo stažas – 15
Vairuojamas automobilis –“Chrysler 300 C”
Vairavimo būdas – jei neskuba, vairuoja atsargiau ir kultūringiau, visus praleidžia, jei skuba – stengiasi laviruoti greitai
Eismo įvykių skaičius – buvo tikrai žiaurių avarijų, kurios išmokė: geriau pavėluoti, negu neatvažiuoti
Svajonių automobilis – niekada apie tai nesusimąstė, yra praktiška, nes jai svarbiausia, kad automobilis važiuotų ir dar geriau, jei važiuotų taupiai
Tapote saugos diržų ambasadore, kas paskatino šiam žingsniui?
Visų pirma esu iš tų žmonių, kurie saugos diržus segasi. Be to, jei žmogus yra nors kiek žinomas, manau jis tikrai gali būti pavyzdys kitiems. Tikiuosi, kad tai atkreips dėmesį, nes saugos diržai yra reikalingi. Džiaugiuosi, kad dauguma visgi segasi diržus. Be to, aš ir telefoną prisitaikiau automobilyje taip, kad galėčiau kalbėti per garsiakalbį. (šypsosi)
Kaip jaučiatės prie vairo?
Prie vairo jaučiuosi kaip prie puodų, nes vairavimas – neatsiejama mano gyvenimo dalis. Nebijau vairuoti. O vairavau jau tuomet, kai dar neturėjau vairuotojo pažymėjimo. Atmenu, Arabų Emyratuose tekdavo visus išvežioti po vakarėlių, palaukdavau, kol visi išgers, o tada galėsiu vairuoti (šypsosi).
Tačiau man patinka ne tik vairuoti kiekvieną dieną, bet ir dalyvauti tokiuose renginiuose, kaip kad praėjųsią vasarą „Omnitel 1000 km“ traukos lenktynėse. Aišku, tuomet teko sudalyvauti labai trumpai, nes nebuvo kur toli važiuoti, nebuvo posūkių, kur būtų galima „pasireikšti“. Buvau mačiusi tokio tipo varžybų, tačiau pačiai dalyvauti neteko. Dar patiko ir Rygos poligone važiuoti dirbtinai sukurtomis ekstremaliomis sąlygomis per laidos „Ne vienas kelyje“ filmavimą. Tuomet dalyvavau konkurse „Saugiausiai vairuojanti Lietuvos garsenybė“. Vis pagalvoju, kad būtų puiku ten nuvažiuoti ir pasitreniruoti.
Kaip apibūdintumėte vairavimo kultūrą Lietuvoje?
Sakyčiau, ji prasta. Bet ji netobulėja ir visame pasaulyje. Aišku, yra tokių šalių, kur vairuojama tikrai kultūringai.
Atmenu, Arabų Emyratuose prieš 15 metų visi važiuodavo labai tvarkingai, po vieną, visus mandagiai praleisdavo, rikiuodavosi, o kai nuvažiavau ten po 8 metų, buvau nustebinta. Eismas pašėlęs, daug automobilių, visi rodo visokius ženklus ir lekia, lekia...
Ar esate sulaukusi pagalbos kelyje?
Kadaise, kai nuleido padangą, niekas nesustojo, iki kol iškėliau ranką. Tačiau niekada nepamiršiu avarijos slidžiame kelyje, kai teko suktis. Buvo pavasaris, bet dieną palijo, o vakarop pašalo. Važiavome į koncertą, buvo jau tamsu ir slidu. Tik žiūriu, važiuojant per tiltą, priešais važiuojantis automobilis sukasi. Tai ir aš pradėjau staigiai stabdyti, ir taip pat ėmėme suktis. Atsitrenkiau į tilto kraštą, ir automobilis jau nebegalėjo važiuoti, nes sulamdžiau jo priekį. O priešais važiavęs automobilis nustojo suktis, ir jo vairuotojas, net nepaklausęs, ar reikia padėti, nuvažiavo.
Gerai, kad tuomet į koncertą važiavome ne vieni, iš paskos važiavo autobusiukas. Jie mus ir paėmė, iškvietė pagalbą. Greitis nebuvo didelis, tiesiog teko stabdyti slidžiame kelyje.
Koks kelyje patirtas eismo įvykis labiausiai įsiminė?
Manau, kad avarijos labiau ir įsimena, ir pamoko. Svarbiausia – neskubėti, neviršyti greičio.
Kodėl vairuojate kaip tik tokį automobilį?
Visai neseniai važinėjau visureigiu, paskui minivenu. Tačiau kai mūsų šeimoje atsirado augintinis, vyras man perleido savo “Crysler 300 C”. Jam reikia didesnio automobilio, nes šunį dažnai vežioja. Nemėgstu mažų automobilių. Man labai svarbu, kad automobilis būtų patogus ir erdvus.
Ar išmanote apie automobilius?
Stebiu, jei kas nors nutinka, ar barška, tikrai pastebiu. Kartais ir vyrui pasakydavau, kad kažkas barška, gal guolis, tai jis supykdavo ir susierzindavo.
Kas Jums svarbu automobilyje?
Visų pirma – patogumas, taip pat spalva, nes mes ant automobilių dedame įmonės logotipą. Tačiau į spalvą dar žiūriu ir iš praktinės pusės – kad būtų matyti kuo mažiau nešvarumų. Viduje svarbu, kad būtų minkšta sėdėti ir saugu. Todėl visuomet renkuosi aukštesnės klasės automobilius, kad būtų minkštesnės sėdynės, be to, kaip ir minėjau, nemėgstu mažų automobilių. Man patinka, kad automobilio salone yra visokių kišenėlių, kad būtų galima viską tvarkingai susidėti – kiekvienam daiktui – savo vieta. Juk taip geriau, nei išmėtyti salone ar ant užpakalinės sėdynės. Be to, vis dažniau susimąstau ir apie tai, kad automobilis važiuotų taupiai.
Ką visuomet vežiojatės savo automobilyje?
Būdavo, kad ir šlepetes vežiodavausi, kad per ilgą kelionę pavargusi galėčiau jas apsiauti. Vežiojuosi drėgnas servetėles prietaisų skydeliui ir rankoms nusišluostyti. Taip pat automobilyje turiu kvepalus. Automobilis moteriai – kaip antras rankinukas (juokiasi).
Ko palinkėtumėte Lietuvos vairuotojams?
Vienareikšmiškai – geros nuotaikos, tuomet ir žmogus geriau jaučiasi, ir kitam gera linki. Šypsokitės vienas kitam! Taip pat linkiu kantrybės ir kuo mažiau agresijos.
Kalbino Laima Staknytė-Patinskienė
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...