Ilgesnės puspriekabės: britų patirtis

Jau ne pirmus metus kalbama apie tai, kad Europos sąjungoje būtų leidžiama važinėti ilgesnėmis puspriekabėmis nei numatyta dabartiniuose reikalavimuose. Tiesa, ir palaikantys šią idėją ir kritikai turi stiprių argumentų dėl jų naudojimo ar nenaudojimo, tad nemažai šalių iki šiol neapsisprendžia ką daryti su ilgesnėmis puspriekabėmis.

Kai kurios šalys įvedė pereinamuosius periodus, kurių metu naudojamas ribotas kiekis ilgesnių puspriekabių, o periodo pabaigoje bus nuspręsta ar verta jas leisti naudoti laisviau.

Skaitytojams siūlome susipažinti su britų įmonių patirtimi ir jų vertinimu.

Jau praėjo daugiau nei metai nuo tada, kai Britanijos keliais leidžiama naudoti ilgesnes puspriekabes. Standartinė puspriekabė yra 13,6 m ilgio. Britai leidžia naudoti ilgesnes 14,6 m. ir 15,65 m. ilgio puspriekabes. Iš viso yra 1 811 leidimų ilgesnėms puspriekabėms. Iki šiandien yra panaudoti 400.

Manoma, kad toks mažas aktyvumas susijęs su mažesnių įmonių nenoru investuoti į nepatikrintą produktą. Dauguma vežėjų laukia pirmųjų realių rezultatų ir vertinimų. Tuomet ir bus nuspręsta ar verta pirkti ir naudoti ilgesnes puspriekabes.

Taip pat šiuo metu rinkoje daugėja ilgesnių ir universalesnių arba specifinių puspriekabių pasiūla, tad tai taip pat gali padidinti norinčių vežti tokiomis puspriekabėmis gretas.

Iš 400 ilgesnių puspriekabių, kurios buvo pradėtos naudoti 2012 m., 320 yra 15,65 m. ilgio ir tik 80 – 14,6 m. Pagal pirminį planą yra maždaug po 900 leidimų abiejų ilgių puspriekabėms.

Tad dauguma vežėjų naudoja maksimaliai ilgas puspriekabes. Jos yra apie 15 proc. talpesnės už standartines. Tiesa, patys operatoriai pripažįsta, kad jos naudingos tik tada, kai važiuojama iš sandėlio į kitus logistikos centrus ar parduotuves. Važiavimo ratas ir ciklas turi būti uždaras. Kai yra žinoma toli į ateitį ką ši transporto priemonė vežios – tuomet viskas gerai. Tačiau vos tik tokias transporto priemones pradėjus naudoti standartiniams vežimams iš karto susiduriama su problemomis.

14,6 m. ilgio puspriekabė būtent dėl to ir yra labiau tinkama nespecializuotiems pervežimams. Esant standartiniam kroviniui, prarandama mažiau. Ilgesnės puspriekabės iš esmės turi kursuoti tarp kelių tų pačių taškų ir vežti numatytus ir būtent jau sukomplektuotus krovinius.

Dauguma galvoja, kad pagrindinės šių ilgesnių transporto priemonių bėdos yra susijusios su draudimais važiuoti ne greitkeliais ir pakrovimo specifika. Išties, tokiai transporto priemonei rasti krovinius dėl šių priežasčių yra gerokai sunkiau. Nuvežus į vieną pusę pilną puspriekabę, o grįžtant turėti ją ne visą užpildytą yra nusivylimas.

Britai akcentuoja, kad pastaruoju metu vis lengviau bendraujama su pervežimų užsakovais siekiant aprūpinti kroviniais ilgesnes puspriekabes. Tuomet vežėjas sutaupo transportavimo išlaidų, o užsakovas gauna geresnę vienos tonos pervežimo kainą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių