- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„BlueOn“ yra pirmasis korėjiečių elektromobilis. Jis išvysto 130 km/val. greitį, vienu įkrovimu galima nuvažiuoti 140 km.
Nuo 0 iki 100 km elektromobilis įsibėgėja per 13,1 sekundės.
„Mes didžiuojamės galėdami pristatyti pasauliui savo elektromobilį „BlueOn“, kuris nuo pradžių iki galo sukurtas ir pagamintas Korėjoje, ir perteikia naujausias bendrovės technines idėjas,“ sako „Hyundai“ bendrovės Tyrimų ir plėtros centro direktorius Hyun-Soonas Lee.
Vyksta automobilio bandymai
Kurdama elektromobilį „BlueOn“, gamintojas per metus investavo apie 40 milijardų vonų (apie 27 milijonus eurų). „BlueOn“ pagrindu buvo paimtas mažalitražis „Hyundai i10“. Elektrinė „i10“ modelio versija pirmą kartą buvo parodyta Frankfurto automobilių parodoje 2009 m.
Spalio mėnesį „Hyundai“ perduos Korėjos valstybinėms įstaigoms išbandyti 30 „BlueOn“ elektromobilių. Dvejus metus šie automobiliai bus naudojami infrastruktūrai, reikalingai šiuos automobilius įkrauti, sukurti ir išbandyti.
Naujoviški „LiPoly“ akumuliatoriai
Kompaktiško „BlueOn“ kėbulo ilgis 3585 mm, plotis – 1595 mm, aukštis – 1540 mm. Galingam elektriniam varikliui energiją tiekia naujoviškas 16,4 kWh galios ličio jonų polimerinis (LiPoly) akumuliatorius. Šis akumuliatorius turi keletą pranašumų, lyginant jį su kitokio tipo akumuliatoriais. Variklio galingumas 61 kW, didžiausias sūkio momentas – 210 Nm.
„Hyundai“ pasirinko „LiPoly“ akumuliatorius vietoje anksčiau naudotų nikelio metalo hibrido akumuliatorių (NiMH), nes jie yra tokio paties galingumo, tačiau 30 proc. lengvesni ir 40 proc. mažesni.
Bandant elektromobilio „BlueOn“ patikimumą, buvo pravažiuota keli šimtai tūkstančių kilometrų.
Garsas važiuojant
Nedideliu greičiu automobilis važiuoja beveik be garso. Pėsčiųjų saugumui elektromobilyje „BlueOn“ montuojama virtuali variklio garso sistema VESS (Virtual Engine Sound System), kuri sukuria važiavimo garsą.
Įkrovimas
Automobilis vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 140 km. Galimi du įkrovimo būdai: įprasta buitinė 220 V įtampa arba pramoninė 360 V įtampa, kurią naudojant akumuliatorius įkraunamas greičiau. Naudojant 220 V įtampą, akumuliatorius pilnai įkraunamas per šešias valandas, greituoju būdu 80 proc. akumuliatoriaus įkrovos pasiekiama per 25 minutes. Kurdama įkrovimo taškų infrastruktūrą, „Hyundai“ bendradarbiauja su Seulo savivaldybe ir kitomis viešojo sektoriaus įstaigomis.
Visi elektra maitinami elektromobilio „BlueOn“ komponentai (variklis, elektrinis vairo stiprintuvas, elektrinis vandens siurblys), taip pat stabdymo energijos kaupimo įrenginys, yra sujungti į vieningą sistemą. Važiuoti padeda naujoviška automobilio informacinė sistema, kuri rodo akumuliatoriaus įkrovimo lygį ir artimiausias įkrovimo vietas.
Ateinančiais metais „Hyundai Motor Group“ planuoja didinti elektromobilių „BlueOn“ gamybą. Pirmiausia bus pagaminti bandomieji automobiliai, o 2012 metų pabaigoje bus pagaminta 2,5 tūkst. automobilių, kurie atiteks įvairioms Korėjos valstybinėms įstaigoms.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...