Greičio mėgėjams pražūtingi pamario keliai

Ne vienam į akį krito kelias dienas pamario keliais zujęs baltas autobusiukas, paženklintas ryškiu „Susiprask“ logotipu.

Tai buvo viena iš Susisiekimo ministerijos inicijuotos informacinės kampanijos dalių – saugaus eismo žygis per Lietuvą, kuriame dalyvavo patyrę autožurnalistai, miestuose ir miesteliuose stebėję ir fiksavę eismo problemas. Šįkart mūsų reportažas – apie greitį, kurį ignoruojant pasekmės medžiais tankiai apsodintuose, siauruose pamario keliuose būna itin skaudžios.

Tragiškiausios avarijos aidai

„Šilutės rajonas eismo nelaimėmis ar jų pasekmėmis labai neišsiskirtų iš bendro Lietuvos konteksto, jei ilgo ir sunkaus mūsų darbo nebūtų apkartinusi sausio 30 dieną įvykusi, net keturių gyvybių pareikalavusi, avarija, kai 19-mečio vairuojamas „Volkswagen Passat“ Saugų kaime susidūrė su sunkiasvoriu MAN,“ – sako Tauragės apskrities VPK Šilutės rajono policijos komisariato Viešosios policijos skyriaus viršininkas Alvydas Balandis.

Nors eismo įvykio tyrimas dar nebaigtas, kai kurios analizės rodo, jog vairuotojas buvo blaivus. Tačiau avarijos pasekmės ir perpus skilęs automobilis net ir be ekspertų išvadų leidžia teigti, jog slidžiame kelyje jaunuolis gerokai viršijo leistiną greitį, jau nekalbant apie saugų.

A.Balandis įsitikinęs, jog ši labai skaudi nelaimė puikiai iliustruoja daugelio jaunuolių, vos gavusių vairuotojo pažymėjimus, sunkiai tramdomą norą lėkti nepaisant nei eismo sąlygų, nei atsižvelgiant į kitų eismo dalyvių veiksmus.

„Jei kituose šalies keliuose tokių įvykių pasekmės gal ir nebūtų tragiškos, siauri, tankiai medžiais apsodinti pamario keliai neatleidžia nė menkiausios vairuotojo klaidos,  – tvirtina VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ saugaus eismo ir kelių priežiūros vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas, atmintinai vardijantis kelius, kuriuose vos ne prie kiekvieno medžio geso gyvybės.

Pasak specialisto, eismo organizatoriai lengviau atsikvepia žiemą, kai slidžiuose keliuose daugelis vairuotojų neignoruoja saugaus greičio. Ir priešingai – bėdos pasipila vasarą, kai pajūrį užplūsta svečiai, kuriems vingiuoti, apaugę medžiais pamario keliai atrodo labai egzotiški ir kuriuose jiems maga pasipuikuoti stipriau spaudžiant akceleratorių.

G. Ramanauskas pamini ir nerimą keliančius žuvusiųjų skaičius: „Jei 2011 m. Klaipėdos regione žuvo 14 žmonių, tai šiemet vos per du pirmus mėnesius – jau 7. Nors šiuos rodiklius gerokai padidino minėtoji skaudžioji sausio pabaigos avarija, užpernykščio lygio, ko gero, nepavyks išlaikyti.“

Pavojingiausi – rajonų ir krašto keliai

Skaudžiausios nelaimių pasekmės užfiksuotos ne magistraliniuose, bet rajoniniuose ir krašto keliuose,  pasižyminčiuose pajūriui būdinga specifika. Jei per pirmuosius du 2012 m. mėnesius regiono krašto keliuose įregistruoti 9 eismo įvykiai, tai šiemet per tą patį laikotarpį – jau 13, o žuvusiųjų skaičius nuo 1 žmogaus pernai pašoko iki 6 šiemet, sužeistųjų – atitinkamai 10 ir 19.

Specialisto nuomone, šios statistikos eilutės įtikinamai byloja kur kas saugesnių automagistralių naudai, tačiau per kiekvieną kaimą jų juk nenutiesi. Svarbiausia priemonė – visomis įmanomomis priemonėmis didinti nepakantumą vairuotojams, pamėgusiems neprotingą greitį ir skatinti jų sąmoningumą.  O visa kita – eismo sąlygų gerinimas, dar didesnis leistino greičio ribojimas, prie pat asfalto dangos augančių storų medžių kirtimas – tik papildomi „įrankiai“, kurie be eismo dalyvių sąmoningumo yra beverčiai.

Apie arti kelio augančių medžių pjovimą abejonėmis pasidalino ir Stanislovas, sutiktas Priekulėje. „Pabandyk  nupjauti bent medį – nespėsi išsitraukti pjūklo, kai sulauksi „žaliųjų“ dėmesio. Bet kai tų medžių kamienus paremia paženklinti gedulo juostom vainikai, „žaliuosius“ tarsi vėjas nupučia“, – kalbėjo jis.

Pasak Tauragės apskrities VPK Šilutės rajono policijos komisariato Viešosios policijos skyriaus viršininko A. Balandžio,  rajone daug probleminių kelių, tačiau, jo nuomone, pirmiausia kelininkų dėmesio laukia tie keliai, kuriuose eismas intensyviausias. Tai – Klaipėda-Juknaičiai-Mikytai-Pagėgiai-Kaunas, Šilutė-Rusnė ir Kintai-Sakučiai.

Per dieną – 130 pažeidėjų

Kelių priežiūros specialistai pabrėžė, jog skirtingai nuo sostinės, pajūryje greičio matuokliai veikia ir padeda policijai tramdyti kelių „gaidelius“.

G. Ramanauskas pasakojo, jog Šilutės-Klaipėdos kelyje įrengtas greičio matuoklis vieną rugpjūčio dieną pasiekė  rekordą, kai per parą buvo užfiksuota net 130 greitį viršijusių vairuotojų.

„Paprastai čia įkliūva po 10-12 vairuotojų. Todėl tokio pažeidėjų skaičiaus neturime kuo paaiškinti“, – stebisi „Klaipėdos regiono kelių“ specialistas.

Kai rengėme šį reportažą, Klaipėdos kelių policijos pareigūnai taip pat vykdė reidą, kurio metu sustabdė keletą pažeidėjų. Kelio ruože, kur greitis ribojamas iki 70 km/val., buvo šią greičio ribą viršijusiųjų nuo 11 km/val. iki 19 km/val. Atrodo, pražanga – nedidelė, tačiau pareigūnai nenumojo ranka nei į vieną prasižengėlį.

Dauguma jų aiškino tamsoje nepastebėję greitį ribojančio ženklo, be to, jo čia nė nesitikėję. „Pakely – vos viena sodyba, o ir kelias beveik tiesus, tai kam čia riboti greitį?“ – nesuprato raustelėjusiais žandais iš patrulių automobilio išlipęs Rimas, leistiną greitį viršijęs 17 km/val.

Gali pasirodyti neįtikinamai, tačiau daugelis greičio mėgėjų visgi kaltino save, o ne aplinkybes ar netikėtoje vietoje pastatytą ženklą. Taip pat net keletas iš prasižengusiųjų pageidavo, kad pražangą fiksuotų stacionarus greičio matuoklis, o ne budintis policijos ekipažas. Kodėl?

„Ogi todėl, kad nereiktų aiškintis ir teisintis policininkams. Jei jau kaltas, atėjai, susimokėjai ir –  jokių moralų“, – trumpai drūtai išdėstė šilutiškis Viktoras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

666

666 portretas
G. Ramanauskas pasakojo, jog Šilutės-Klaipėdos kelyje įrengtas greičio matuoklis vieną rugpjūčio dieną pasiekė rekordą, kai per parą buvo užfiksuota net 130 greitį viršijusių vairuotojų. tai jei visas 130 ju normalei taip ir nuvaziavo tai gal ten greiti reikia padidinti, o ne mazinti mazinti kalnus statyti gatves gadinti
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių