„Golfukai“ erzina labiau nei vilkikai

Neapsikentę kasdienio automobilių ir motociklų riaumojimo klaipėdiečiai vienijasi kovai - buriasi į judėjimą už tylą, rašo „Klaipėda".

Siekia ramybės mieste

Judėjimo „Už miestą be triukšmo" vienas iniciatorių Klaipėdoje Eduardas Bytautas išskyrė pagrindinius triukšmadarius: „patobulinti" automobiliai, kuriuose vietoje įprasto duslintuvo įmontuojamas paprastas vamzdis, taip pat "patobulinti" motociklai ir mašinų signalizacija.

Anot E.Bytauto, dėl tokio triukšmo aplinka tampa nebenormali gyventi. Neapsikentę žmonės gali būti priversti keisti gyvenamąją vietą, o milijardus kainavę kvartalai tapti beverčiais.

„Tyla tampa vis didesne vertybe. Gamintojai stengiasi kurti kuo tyliau veikiančią techniką, investuoja didelius pinigus. O pas mus elgiamasi priešingai. Gal šie žmonės nesupranta, kad taip luošina aplinkinius, kenkia jų sveikatai", - svarstė klaipėdietis.

Kol kas judėjimas „Už miestą be triukšmo" nėra įregistruotas. Tačiau planuojama, jog ateityje jis taps asociacija ar fondu. Judėjimo bendraminčiai buriasi ne tik Klaipėdoje, bet ir Vilniuje, Kaune bei kituose miestuose.

Valstybė nepajėgi spręsti

E.Bytautas teigė, jog miesto ir šalies valdžia, teisėsauga sunkiai sprendžia triukšmo, kurį kelia „patobulintos" transporto priemonės, problemas. Jo manymu, taip yra, nes tam reikia vis daugiau lėšų ir pajėgų.

Klaipėdietis pateikė išeitį. Anot jo, pirmiausiai reikėtų išskirti dvi aiškias triukšmo kategorijas - techniškai neišvengiamas ir keliamas piktybiškai.

„Nesu girdėjęs, kad krovininis 50 tonų vilkikas, kurio variklis 500 arklio galių, ką nors nervintų. Jis nekelia daug triukšmo. Tačiau staiga pravažiuoja „VW Golf" be duslintuvo ar su primontuotu lenktynėms, ir baisus garsas užgula ausis. Tai kelia pavojų sveikatai. Valstybė pirmuosius turėtų skatinti dar labiau mažinti triukšmą, o antruosius - drausminti", - pasakojo klaipėdietis.

Siūlo gaudyti ir vagis

E.Bytautas siūlė griausmingą triukšmą keliančių transporto priemonių drausminimą perduoti privačioms saugos tarnyboms.

„Kas apsaugininkams neleidžia stabdyti mašinos, matuoti jos skleidžiamo triukšmo lygį ir skirti baudą? Taip pat galėtų būtų elgiamasi ir su neblaiviais vairuotojais. Pasiūlytų 3 tūkstančius už vieną sulaikytą, iš karto visus išgaudytų", - tikino klaipėdietis.

Anot jo, yra ir būdų, drausminančių savininkus automobilių, kurių signalizacija per naktis kaukia daugiabučių kiemuose. Tokias transporto priemones būtų galima vežti į specialų „akustinį viešbutį", už parą jame imti 300 litų mokestį, o pažeidėją įpareigoti suremontuoti automobilio signalizaciją ir atvežti tai patvirtinančią techninės apžiūros pažymą.

Nustatė triukšmo ribas

Prieš mėnesį įsigaliojo Kelių transporto priemonių variklių triukšmo ribiniai dydžiai ir jų nustatymo tvarkos aprašas. Jame skirtingos kategorijos transporto priemonėms - skirtingi leistini triukšmo dydžiai.

Tokie patikrinimai vyks transporto priemonės techninės apžiūros metu. Triukšmas matuojamas prie dujų išmetimo angos prikišus specialų įrenginį. Judėjimo „Už miestą be triukšmo" iniciatoriai siūlo tokius patikrinimus rengti ir gatvėse.

Tačiau policijos pareigūnai gatvėje važiuojančių automobilių už keliamą triukšmą negali bausti. To nėra numatyta kelių eismo taisyklėse.

Nubausti triukšmadarį galima tuomet, jei nebegalioja jo mašinos techninės apžiūros talonas.

Policija sulaukia skundų ir dėl naktimis kaukiančių signalizacijų. Tokiais atvejais transporto priemonės savininką galima nubausti už viešosios rimties trikdymą. Bauda už šį pažeidimą siekia iki 300 litų.

„Klaipėdos“ nuotr.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių