„Ford EcoBoost“ variklis pribloškė Niurburgringo trasos senbuvius

Automobilis su 1 litro darbinio tūrio „Ford“ varikliu nušluostė nosį superautomobiliams.

Unikalus, važiavimui įprastais keliais pritaikytas „Formula Ford“ lenktyninis automobilis, varomas vos vieno litro darbinio tūrio „Ford EcoBoost“ variklio, legendinę Niurburgringo trasą įveikė per 7 minutes ir 22 sekundes.

Tai 11 geriausias laikas šios trasos istorijoje, o tokie superautomobilių pasaulio atstovai kaip „Lamborghini Aventador“, „Ferrari Enzo“ ar „Pagani Zonda“ trasoje sugaišo ilgiau, nepaisant jų galingesnių nei 600 AG variklių.

Specialiai šiam tikslui „Ford“ inžinieriai patobulino „Ford“ formulės vienvietį lenktyninį bolidą, kuris dabar formaliai atitinka įprastiems keliams važinėti skirto aparato reikalavimus.

Vietoje standartinio 1,6 litro 180 AG galios „Formula Ford“ variklio sumontavo šiemet geriausiu varikliu pasaulyje išrinktą trijų cilindrų „EcoBoost“, kurio galią jiems pavyko padidinti nuo 125 iki 205 AG.

Lengvutis lenktyninis automobilis iki 100 km/h įsibėgėja per mažiau nei 4 sekundes, o maksimalus jo greitis siekia 255,5 km/h, tačiau degalų sąnaudos liko taupiausiųjų zonoje – važiuojant 56 km/h „Ford“ naudoja vos 2,5 litro benzino, o važiuojant 120 km/h greičiu degalų sąnaudos neviršija 5 litrų šimtui kilometrų kelio.

„Žmonės netiki savo akimis, kad tokius dalykus galima daryti su šiuo mažyčiu varikliu. Tai tiesiog nuostabu, kad trijų cilindrų, vieno litro darbinio tūrio varikliukas gali generuoti tokią galią“, - neslėpė emocijų Niurburgringo trasą šiuo automobiliu įveikęs lenktynininkas Nickas Tandy.

Per kelis mėnesius, kol truko pasirengimas važiavimui, „Ford“ inžinieriai gerokai pakeitė „Formula Ford“ bolido išvaizdą.

Niurburgringe „Ford“ važiavo su ratų dangalais, priekiniais ir galiniais žibintais bei kitais šviesos signalais, galinio vaizdo veidrodėliais. Garsinis signalas taip pat neliko pamirštas. Automobilyje sumontuota 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė, o ratai apauti gatvėms skirtomis padangomis.

20,832 kilometro ilgio trasą „Ford“ įveikė vidutiniu 169 km/h greičiu.

„Norėjome įrodyti, kad dydis nėra jau toks svarbus, o mūsų mažasis variklis iš tiesų yra nepaprastas. Manau, kad įveikti pripažintus sportinius automobilius jų pačių teritorijoje, važiuojant greičiau, tačiau sunaudojant kelis kartus mažiau degalų yra puiki priežastis didžiuotis“, - pažymėjo „Ford of Europe“ rinkodaros ir pardavimo viceprezidentas Roelantas de Waardas.

Žinoma, rekordiniu greičiu važiuojančio lenktyninio bolido įsigyti salone neįmanoma, tačiau „Ford Focus“ su naujuoju 1,0 L „EcoBoost“ varikliu visoje Europoje parduodami labai gerai. Maždaug 30 proc. visų naujų „Focus“ pirkėjų renkasi modifikaciją su šiuo varikliu.

„Focus“ su 100 AG galios „EcoBoost“ versija 100 km kelio sunaudoja vidutiniškai 4,8 litro degalų, o 125 AG galios versijos vidurkis siekia 5 l/100 km. Šiemet šis variklis taip pat bus pradėtas montuoti į B-MAX ir C-MAX vienatūrius.


Šiame straipsnyje: Ford EcoBoost

NAUJAUSI KOMENTARAI

siaip

siaip portretas
gudziais 1966–1986 metais, kai F1 nebuvo draudziamos turbinos, buvo naudojami 1.5 litro varikliai is kuriu varzybu metu isspausdavo 500-900 ag, o kvalifikacijos metu raso, kad net iki 1500 ag.
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių