Ekspertai pataria, kaip paruošti automobilį pavasariui

Netikslus manevravimas, prakiurę vamzdeliai, sugadinti stiklo valytuvai, niekam tinkama variklio alyva - tai ne katastrofos, o tik žemos temperatūros pasekmės. Apskaičiuota, kad eismo įvykiai, kurių priežastis - bloga automobilio techninė būklė, sudaro apie 5 proc. visų nelaimingų atsitikimų kelyje*. Pavasaris yra tinkamiausias laikas paruošti automobilį saugiam vairavimui.

„Automobiliu reikėtų rūpintis visus metus, bet po žiemos turėtume skirti ypatingą dėmesį jo techninei būklei. Pavasarį vairuotojai leidžiasi į ilgesnes keliones, kurioms automobiliai gali būti tinkamai neparuošti dėl ilgo laiko, praleisto esant nepalankioms oro sąlygoms„, - konstatuoja „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbigniew Weseli.

Esant šaltam orui vairuotojai tinkamai nepasirūpina savo transporto priemonėmis. Orui sušilus reikėtų kruopščiau plauti ir valyti savo automobilį bei nepamiršti, kad priežiūros reikalauja ne tik jo kėbulas. Žiemą ant važiuoklės patenka druska, tai gali sukelti koroziją, todėl profesionalus šios automobilio dalies plovimas yra būtinas. Svarbu nepamirši, kad žiemą automobiliui kenkia ne tik druska, bet ir ledo ar sniego gabalai, kurie gali jį pažeisti mechaniškai. „Tai, kad automobilis yra apgadintas, sufleruoja ne toks tikslus manevravimas, barškesys važiuoklėje ar girgždesys sukant vairą„, - paaiškina „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Sningant ar važiuojant sniegu padengtu keliu, intensyviau naudojamas vienas svarbiausių automobilio elementų - jo stabdžiai. Dažnas stabdymas, purvas, druska, intensyvesnis ABS ir ESP naudojimas bei žema temperatūra neigiamai veikia stabdžių sistemą. Pavasario pradžia yra idealus laikas patikrinti automobilio stabdžius įgaliotuose automobilių servisuose.

Žiemą taip pat gali būti sugadinti stiklo valytuvai. Jie nėra skirti tam, kad nuvalytų sniegą nuo priekinio stiklo, tačiau nemažai vairuotojų savo rytinį apsnigto ir apledėjusio automobilio valymo ritualą pradeda būtent įjungdami valytuvus, o tai pagreitina jų susidėvėjimą.

Stiklo valytuvų mentės turėtų būti keičiamos du kartus per metus ir pavasaris yra metas, kai tą padaryti reikia labiausiai. „Matomumas yra svarbiausias dalykas, padedantis užtikrinti saugumą, todėl priekiniam automobilio stiklui turėtume skirti ypatingą dėmesį. Gerai veikiantys valytuvai yra būtini„, - įspėja „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Žema temperatūra gali pakenkti ir automobilio dalims, pagamintoms iš gumos, dėl to reikia patikrinti visų laidų, vamzdelių ir diržų būklę. Pastebėjus įtrūkimus ar pratekėjimus, tokias dalis reikia nedelsiant pakeisti. Negalima ignoruoti nė vieno pratekėjimo, net paties mažiausio. Tik taip galima išvengti techninių problemų, kurių priežastis - rodos, visai nežymus trūkumas.

Žiema taip pat gali neigiamai paveikti automobilio skysčius ir alyvą. Atėjus pavasariui verta aplankyti automobilių techninės priežiūros centrą ir papildyti stabdžių, aušinimo sistemos ir vairo stiprintuvo skysčius bei variklio alyvą. Taip pat reikėtų neužmiršti pakeisti priekinio stiklo plovimo skystį į tokį, kuris yra efektyvesnis esant aukštesnei temperatūrai.

Tie, kurie nesinaudoja universaliomis padangomis, pavasarį turėtų jas pasikeisti, tačiau nereikėtų skubėti, nes šiuo metų laiku vis dar pasitaiko žemų temperatūrų bei apledėjusių kelių. „Vasarinės padangos efektyviausios esat aukštesnei nei 7o C temperatūrai. Keičiant padangas svarbiausia atkreipti dėmesį į jų protektorių„, - pataria „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. 20,8 proc. visų eismo įvykių, kurių priežastis - bloga transporto priemonės techninė būklė, nutinka dėl padangų defektų.

Paruošti automobilį važiavimui pavasarį turi ir tie, kurie nesinaudoja savo transporto priemone žiemos metu bei renkasi kitas transporto formas dėl nepalankių oro sąlygų. Svarbu prisiminti, kad visos apžiūros ir taisymai turėtų būti atliekami įgaliotuose automobilių servisuose, naudojant originalias prekės ženklo automobilio dalis.

*Šaltinis: www.smartmotorist.com


Šiame straipsnyje: automobilisvairavimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

specialistams

specialistams portretas
"Svarbu prisiminti, kad visos apžiūros ir taisymai turėtų būti atliekami įgaliotuose automobilių servisuose, naudojant originalias prekės ženklo automobilio dalis." idomu kas kelintas lietuvos gyventojas gali leisti sau tokia prabanga, cia neskaitant firmu automobiliu. Tokie specialistai su savo patarimais yra visiskas 0, nes kiekvienas save gerbiantis vairuotojas ta puikiai zino.

petras is kaimo

petras is kaimo portretas
tai kokiais kelais reik vaziuot,kad per ziema is auto padaryt metalo lauzo kruva..(siaip tai automobili reik priziuret istisus metus,o ne kazkokiais intervalais)?isetis tik viena,nuo tokio automobilio reik begt,parduot-o tai remontas bus brangiau nei nauja is salono nupirkt...:)

Vytautas Lupeika

Vytautas Lupeika portretas
Dėkui,kad primenat,ačiū ,kad patariat.Niekada nebūs per daug...
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių