- Zita Voitiulevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Miesto švara, savo sveikata ir pinigine besirūpinantieji neretai renkasi alternatyvųjį transportą – dviratį – tačiau jo plėtrą stabdo kelių eismo taisyklės. Jos ir pikti vairuotojai trukdo dviratininkams džiaugtis dviračio teikiama nauda.
Pažeidžia taupydami laiką
Kiekvienas dviratininkas piktinasi, kai jam reikia nulipti nuo dviračio ir nukelti jį nuo aukšto šaligatvio krašto arba kai gatvėse nėra juostų skirtų dviračiams. Lietuvoje yra susiformavusi sistema, kad dviračių juostos tiesiamos ant šaligatvių, greta pėsčiųjų. Todėl dviratininkai dažniausiai kartu su jais turi judėti ir per pėsčiųjų perėjas.
Tačiau nuolat nulipti nuo dviračių jais važinėjantys nemėgsta – taip prarandama dviračio, kaip kartais greitesnės transporto priemonės nei automobilis, prasmė. Jei dviratininkas juda panašiu greičiu kaip pėstysis, gaištamas jo laikas ir apie važiavimo dviračiu malonumą bei pranašumus tenka pamiršti.
Tad dviračių mėgėjai neretai gatves kerta nenulipdami nuo savo transporto priemonės. Taip jie rizikuoja būti nepastebėti automobilių vairuotojų, sulaukti jų grūmojimų ir gauti baudą.
Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad dviratininkas negali važiuoti per pėsčiųjų perėją, o privalo persivesti dviratį į kitą važiuojamosios kelio dalies pusę.
Savo mintimis apie dviratininkus piktinančią kelių eismo taisyklę pasidalijo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vyriausiasis specialistas Dmitrijus Bialas.
Saugumas svarbiau nei greitis
„Šios taisyklės motyvas ir prasmė – eismo sauga. Dviratis – bemotorė transporto priemonė, kuri, priklausomai nuo eismo sąlygų, gali pasiekti nemažą greitį, pavyzdžiui, 36 km/h. Įsivaizduokite, kad važiuodamas tokiu greičiu, per 1 sekundę dviratininkas įveikia 10 metrų atstumą. Tad jei dviratininkams būtų leidžiama kirsti važiuojamąją kelio dalį nenulipus nuo dviračių, jie per jas važiuotu pernelyg dideliu greičiu, kad būtų pastebėti motorinių priemonių vairuotojų“, - aiškino D.Bialas.
Anot jo, nepaisant šios taisyklės, eismo įvykių būtų kur kas daugiau, be to, anot specialisto, didesniu nei pėsčiojo judėjimo greičiu važiuojantis dviratininkas gali kelti pavojų pėsčiųjų perėja einantiems pėstiesiems, ypač vaikams, vyresnio amžiaus žmonėms ar tėvams su vaikų vežimėliais.
Yra tik viena išlyga, kai dviratininkai gali važiuoti per pėsčiųjų perėją. Šalia jos turi būti dviejų lygiagrečių linijų, sudarytų iš kvadratų, juosta. Ji žymi vietą, kurioje dviračių takas kerta važiuojamąją dalį.
Tuomet dviratininkas, įsitikinęs, kad nekils grėsmė saugiam eismui ir kiti eismo dalyviai jį pastebėjo, privalo važiuoti per važiuojamąją kelio dalį.
„Saugaus eismo specialistai rekomenduoja važiuoti taip paženklinta kelio atkarpa pėsčiojo greičiu (3–7 km/h). Vistik šis horizontalusis ženklinimas nesuteikia pirmumo teisės judėti. Pirmumas apsprendžiamas eismo organizavimo ir reguliavimo priemonėmis - kelio ženklais, šviesoforais“, - aiškino D.Bialas.
Dviratininkams važiuojantiems per kelią iki kito šaligatvio specialia juosta nepažymėta perėja gręsia ne tik automobilių vairuotojų grūmojimai, bet ir baudos.
Lietuvos kelių policijos duomenimis už tokį taisyklių pažeidimą gresia nuo 80 iki 140 litų bauda.
Susisiekimo ministerijos atstovas tiki, kad dabartinių kelių eismo taisyklių nereikia keisti.
Erzina logikos stoka
Siekiant, kad mieste būtų kuo daugiau dviratininkų ir skatinant alternatyvųjį transportą reikėtų sutvarkyti eismo organizavimą ir reguliavimą miestuose, tuomet padaugės horizontaliojo ženklinimo dviračių juostoms, dviratininkams skirtų šviesoforų.
„Tada dviratininkai, judėdami į kitą važiuojamosios kelio dalies pusę taip paženklinta kelio atkarpa, galės važiuoti juo nenulipę nuo dviračių. Daug ką galima išspręsti jau esančiu ir šiuo metu galiojančiu teisiniu reglamentavimu, tačiau būtina rekonstruoti daugumą netinkamai ir nekompetentingai šalyje įrengtų dviračių takų“, - pripažino D.Bialas.
Nelogiškų ženklinimų apstu ir Vilniaus centre - dalis dviračių takų baigiasi vos prasidėję. Net Vilniaus, Didžiojoje, ar kitose senamiesčio gatvėse dviratininkams reikia apsispręsti - ar laviruoti siauru šaligatviu keliant pavojų pėstiesiems, ar bandyti važiuoti siaura gatve ir tikėtis išvengti susidūrimo su automobiliais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...