Dviračio pavaras perjunginės išmanusis telefonas?

Jeigu svajojote turėti ne tik automobilį, bet ir dviratį su automatine pavarų dėže, o ir ne bet kokia, bet dar ir „protinga“, ši galimybė jau yra!

Automatinė dviračių pavara sukurta jau senokai, tik ji taip ir neišpopuliarėjo – sudėtinga mechaninė sistema su daugybe krumpliaračiu greitai susidėvi, o ir nėra labai patogi dviračiuose.

Dabar gi pasiūlyta iš esmės visiškai nauja idėja – automatinė pavara su elektriniu pavarų perjungimo būdų. Šią įdėją įgyvendino Markas Wilsonas bendradarbiaudamas su kolegomis iš „Cambridge Consultants Limited“ (CCL).

Idėjos sumanytojai ne viską projektavo nuo nulio. Jie panaudojo japonišką, kompanijos „Shimano Inc“ pagamintą elektrinę pavarų perjungimo sistemą, kuri turi pavarų perjungimo mechanizmą, kabeliu sujungtą su baterija ir pavarų perjungimo svirtimis ant vairo.

„Mes norėjome sukurti kažką paprastesnio nei ankstesnės automatinės pavarų perjungimo sistemos. Ir gimė mintis tam panaudoti išmanųjį telefoną kartu su elektrine pavarų perjungimo technologija – mes tiesiog nukirpome kabelius jungiančius bateriją su pavarų perjungimo svirtimis ir vietoj jų pasinaudojome „protingu“, mažai energijos naudojančiu „Bluetooth“ įrenginiu“ – pasakojo CCL narys Timas Fowleris.

Naująją sistemą valdo išmanusis telefonas. Nuolatos gaudama duomenis iš akselerometro bei GPS, telefone įdiegta programinė įranga įvertina esamą greitį, artėjantį kelio nuolydį ir pagal šiuos parametrus nuotoliniu būdu per „Bluetooth“ sąsają iš anksto perjungia pavaras.

Kodėl pavarų perjungimui naudojamas „Bluetooth“, o ne WIFI kanalas? „Įsivaizduokite 200 dviratininkų važiuoja grupėje ir naudoją naująją įrangą. Kaip mes galime būti tikri, kad signalai nesusimaišys ar kažkas kitas „nenulauš“ įrenginio kontrolės?“ – klausė Joelis Natale – „Evants Cycles“ vadovas Londone.

Kita CCL noras – sukurti ABS sistemą dviračiams kuri veiktų taip pat kaip ir automobiliuose ir kurią valdytų „išmanusis“ telefonas.“ Nuspaudus priekinius stabdžius, pasekmės dažniausiai būna katastrofiškos, tad ši sistema turėtų tai ištaisyti“, - sakė Wilsonas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

cha cha

cha cha portretas
Žurnaliųga pavaras būdomis perjinginėja :-P, o sargis nepyksta? Dar juokingiau "nukirpome laidus .. mažai energijos vartojančiu BlueTooth ..." ??? Kam tuos laidus kirpti, kai pavarai perjungti reikalinga tam tikra energija, o ir žydras ryšys lygiai taip pat neatsparus trukdžiams kaip ir bevielis. Jei akumuliatorių ekonomiškiausia jungti kuo arčiau pavaros, tai iki kvailo meškafono vistiek reikia vesti laidą jo energetiniams poreikiams tenkiti, o kur dar pastovios išlaidos GPRS/HSPDA + GPS įrangai bei ryšiui?

kuo

kuo portretas
kuo toliau, tuo bukesni žmonės - jau ir pavarų persijungti patys nesugeba. Arba jau tokiu greičiu šutina, kad jokių šansų sužiūrėt, kas už 50 m prieš nosį dedasi. Nu ne mažiau, kap garso greitis turėtų būt...
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių