Per dvidešimt metų keleivinių lėktuvų poreikis išaugs dvigubai

Numatoma, kad 2012 - 2031 m. keleivinių ir krovininių orlaivių paklausa išaugs 28,2 tūkst. vienetų, o tai atneš 4 trln. JAV dolerių pelną lėktuvų gamintojams.

Šias prognozes apie ateinančių dvidešimties metų lėktuvų poreikį pateikė orlaivių gamintojas „Airbus”.

Prognozuojama, kad ateinančius dvidešimt metų kasmet keleivių skaičius augs 4,7 proc., o per tą laikotarpį 10,3 tūkst. lėktuvų bus pakeista naujais.

Iki 2031 m. keleivinių orlaivių skaičius išaugs 110 proc. nuo 15,5 tūkst. iki 32,5 tūkst., krovininių lėktuvų per tą patį laikotarpį padvigubės iki 3 tūkst.

Sparčiai augančios ekonomikos regionuose tikimasi didžiausios paklausos dėl didėjančios urbanizacijos ir viduriniosios klasės žmonių skaičiaus augimo. Numatoma, kad 2031 m. 90 proc. pasaulio aviacijos judėjimo vyks per didžiausius pasaulio miestus.

„2031 m. svarbiausiais aviacijos taškais taps šalys, šiuo metu kartu sudarančios trečdalį oro eismo - JAV, Kinija, Vakarų Europa ir Indija. Po dvidešimties metų, susijungus stipriausioms aviacijos prasme šalims, Kinija ir JAV taps svarbiausia susisiekimo jungtimi. Svarbu ir tai, kad didėjanti lėktuvų paklausa svarbi ne tik tarptautinei prekybai, bet ir vietinėms šalių ekonomikoms,” - sako „Airbus” aptarnavimo skyriaus vadovas John Leahy.

Numatoma, kad 35 proc. naujų lėktuvų užsakys Azija ir kitos Okeanijos šalys, o Europa ir Šiaurės Amerika - po 21 proc. Didžiausių investicijų atžvilgiu lėktuvų gamintojams svarbiausia bus Kinija, taip pat Jungtiniai Arabų Emyratai ir Indija.

Pasak J. Leahy, iki 2031 m. bus pagaminta 1,7 tūkst. didelių, keturis šimtus vietų turinčių, lėktuvų, 7 tūkst. dviejų perėjimų ir 19,5 tūkst. vieno perėjimo orlaivių. Bendra jų suma sudarys 3,8 trln. JAV dolerių.

Pagal didelių lėktuvų paklausą pirmauja Azija (46 proc.), Vidurio Rytai (23 proc.) ir Europa (19 proc.). Didžiausius kiekius lėktuvų su dviem perėjimais užsako Azija (46 proc.), Europa (17 proc.) ir Šiaurės Amerika (13 proc.). Vieno perėjimo orlaivių daugiausiai įsigyja Azija (33 proc.), Šiaurės Amerika (25 proc.) ir Europa (22 proc.). Prognozuojama, kad per ateinančius metus 30 proc. vieno perėjimo lėktuvų įsigys žemų kainų avialinijos.


Šiame straipsnyje: lėktuvaslėktuvai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių