Dažniausiai pagalbos kelyje prireikia dėl elektros sistemos gedimų

Dažniausia gedimo kelyje priežastis žiemą – elektros sistemos gedimai, o jų priežastimi galėjo tapti ir važinėjimas netvarkingais automobiliais, ir laiku neskiriamas dėmesys profilaktinei automobilio patikrai.

 

Techninės pagalbos ekipažo  vairuotojams  dažnai prireikia ir dėl variklio ar variklio bloko gedimų, o žiemą ypač išauga besikreipiančiųjų dėl pagalbos užvedant variklį, kuris dėl šalčio nebeužsiveda arba atrakinant užšalusias spyneles.

Elektros sistemos gedimai dažnai tik atrodo netikėti – dažniausiai elektros sistema apie sutrikimus „praneša“ ir anksčiau, tačiau vairuotojai linkę nekreipti į tai dėmesio. Elektros sistemos gedimo pavyzdžiai – automobilio skydelyje užsidega apie gedimą įspėjanti lemputė, o po kurio laiko išsijungia, arba automobilis sunkiai užsikuria, tačiau vėliau šis sutrikimas dingsta.

Viena iš automobilio elektros sistemos gedimo priežasčių – nepakankama automobilio priežiūra. Ją dažnai nulemia ir nežinojimas, ką reikėtų daryti. Daugelio vairuotojų automobiliai ištisus metus stovi lauke, todėl juose kaupiasi drėgmė – juk didžiąją metų dalį lietaus vanduo, o žiemą – kelio druskos, skatina oksiduotis elektros laidus, jie ima kietėti, trūkinėti. Retas kuris vairuotojas nuo to saugosi.

Tai, kad dažnai genda Lietuvos keliais važinėjančių automobilių elektros sistema, nulemia ir ekonominės priežastys. Į mūsų šalį pardavimui atkeliauja 10-15 metų senumo automobiliai. Būtent toks yra jų elektros sistemos mazgų tarnavimo terminas, todėl nusipirkus naudotą automobilį pasenusius elektros sistemos elementus reiktų pakeisti.

„Pamačius vidury gatvės ar užmiesčio šalikelėje stovintį automobilį su avariniu ženklu, pirma mintis būna, kad pažeistas ratas, nuleido padangą arba automobilis pateko į autoįvykį. Tačiau, pagal techninės pagalbos kreipinius pastebime, kad beveik pusė – apie 45 proc. vairuotojų šią žiemą automobilį buvo priversti sustabdyti dėl elektros sistemos gedimų. Elektros sistemos gedimai tris praėjusius mėnesius lenkė net tokius dažnus iškvietimo atvejus, kaip eismo įvykis, kurių buvo apie 13 proc. ar padangos nuleidimas – 7 proc.“, – teigė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.

Pastebėjus tokius sutrikimus esą reiktų vežti automobilį į autoservisą ir diagnozuoti gedimus. Netvarkomi elektronikos gedimai daro neigiamą įtaką kitoms automobilio dalims – starterio, generatoriaus, degimo bei įpurškimo sistemoms, kol priverčia netikėtai nutraukti kelionę.

Po ekstremalių žiemos sąlygų automobilis, kaip ir žmogaus organizmas‚ yra „pavargęs“. Pavasarį neužtenka vien pakeisti padangų. Rekomenduojame patikrinti pakabą, kuriai žiemą kenkė apledėjimas, duobės. Taip pat svarbu patikrinti amortizatorius, vairo mechanizmą, stabdžių trinkeles, pakeisti oro, kuro filtrus. Žinoma, svarbu patikrinti ir automobilio elektros sistemą – galbūt jau laikas keisti pasenusius jos elementus.

Iš anksto surasti gendančią automobilio detalę ir pakeisti ją nauja yra ekonomiškai naudinga, nes nutraukiama gedimo grandinė – nekenkiama kitoms automobilio dalims ir patiriamos mažesnės remonto išlaidos. Svarbiausia – profilaktinė automobilio apžiūra padeda išvengti netikėtų gedimų pačiose neparankiausiose vietose –  gatvės kamštyje, užmiestyje ar toli nuo autoserviso.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių