- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos kelių policijos tarnyba šiemet per pirmus aštuonis mėnesius Lietuvoje registravo daugiau kaip 2 tūkst. avarijų.
Lyginant su pernai, ypač ženkliai jų skaičius išaugo Vilniuje. Didžiuosiuose miestuose ypač didelė dalis susidūrimų įvyksta žiedinėse sankryžose, kadangi vairuotojai nežino, kaip taisyklingai jose važiuoti arba taisykles įžūliai pažeidžia norėdami aplenkti grūstį. Be to, daugiausiai neteisingai užpildytų deklaracijų – būtent po avarijų žiedinėse sankryžose.
Draudimo bendrovės „ERGO Lietuva“ Žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis pasakoja, jog eismo įvykio deklaracijas teisingai užpildo tik apie 10 proc. vairuotojų. Eismo įvykių, įvykusių žiedinėse sankryžose, reguliavimas dažniausiai pareikalauja papildomo dėmesio, kadangi eismo įvykio deklaracijose šių įvykių schemos nubraižomos netiksliai ir painiai. „Braižant žiedines sankryžas vairuotojai nenubraižo visų eismo juostų, tad kartais eismo įvykio aplinkybės tampa itin neaiškios. Pasitaiko atvejų, kad administruojant žalą paaiškėja, jog kaltę dėl eismo įvykio prisiima nekaltas vairuotojas. Nepelnytai kaltę vairuotojai dažniausiai prisiima dėl nepasitikėjimo Kelių eismo taisyklių žiniomis bei streso“, – teigia N. Giedraitis.
Pasak N. Giedraičio, draudimo bendrovė vidutiniškai kasdien kasko ir privalomajame vairuotojų draudime registruoja iki 70 eismo įvykių. Bene dažniausiai eismo įvykiai įvyksta didžiųjų miestų žiedinėse sankryžose. Pagrindinė tokių avarijų priežastis – vairuotojai nežino, kaip į žiedines sankryžas reikia taisyklingai įvažiuoti ir išvažiuoti. „Vairuotojai gana įpratę į žiedinės sankryžos antrą juostą važiuoti rikiuodamiesi iš pirmos eismo juostos, tuo tarpu išvažiuodami iš antros juostos kerta į pirmąją. Tokiu būdu neretai iš savo eismo juostos išstumiami pagal Kelių eismo taisykles važiuojantys vairuotojai“, – teigia N. Giedraitis. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, vien Vilniuje šiemet per pirmus aštuonis mėnesius buvo registruota virš 500 eismo įvykių, jų skaičius, lyginant su pernai išaugo 14 proc.
Draudimo ekspertas atkreipia dėmesį, kad tokiu būdu vairuotojai per juostas manevruoja ne tik dėl to, kad nežino, jog taip daryti negalima, bet ir bandydami aplenkti grūstį. „Būtent žiedinėse sankryžose dažniausiai prasiveržia vairuotojų įžūlumas ir tarp vairuotojų kyla konfliktai, tad eismo įvykiai žiedinėse sankryžose dažnai reguliuojami kviečiant policijos pareigūnus, kadangi vairuotojai nesutaria dėl kaltės klausimo, tuo tarpu be bendro sutarimo eismo įvykio deklaracijos pildyti negalima“, – teigia N. Giedraitis. Tokių eismo įvykių metu dažniausiai apgadinamos šoninės automobilių kėbulų dalys, pasitaiko, jog pažeidžiami pakabos elementai.
Draudimo bendrovės atstovas atkreipia dėmesį, kad vairuotojai draudimo bendrovei trumpuoju numeriu gali skambinti ne tik norėdami pranešti apie patirtą žalą, jie taip pat gali pasikonsultuoti dėl eismo įvykių deklaracijos pildymo, dėl Kelių eismo taisyklių ir pan.
Pasak N. Giedraičio, mažosios žiedinės sankryžos, kurios pasaulyje pripažįstamos saugiausiomis sankryžomis, Lietuvoje taip pat pasiteisina. Visgi, nors ir retai, tačiau jose pasitaiko eismo įvykių. „Esame registravę kelias žalas, kuomet naktį sunkvežimio vairuotojai bando mažąsias žiedines sankryžas pervažiuoti kiaurai per vidurį. Tokių eismo įvykių metu išverčiami kelio ženklai ir apgadinamos sunkvežimių priekinės dalys“, – teigia N. Giedraitis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...