- Aurelija Malakauskaitė, LTV "Panorama"
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visagino atominės elektrinės reaktoriaus kelias iki būsimosios jėgainės gali tapti politikų galvos skausmu. Jau šiemet reaktoriaus maršrutui rengti reikalingų 5 mln. litų Finansų ministerija siūlo ieškoti Kelių priežiūros ir plėtros programoje. Kelininkai, šiemet gavę ir taip menkesnį biudžetą, žada derėtis, kad lėšų reaktoriaus keliui rengti skirtų ir energetikai, praneša LTV „Panorama“.
Japonijos elektrines reaktoriai pasiekia jūra, nes visos jos statomos ant jūros kranto.
Lietuvos specialistai jau ne pirmus metus suka galvas, kaip iš Klaipėdos iki Visagino – kone per visą Lietuvą – nugabenti tūkstantį tonų sveriantį septynių metrų pločio reaktorių.
Ignalinos atominės įrenginiai iš Rusijos buvo atvežti geležinkeliais. Tačiau iš Japonijos atplukdytus didžiulius ir sunkius krovinius teks vežti keliais. Tam rengiamos specialios studijos, numatytas ir daugiau kaip 500 kilometrų maršrutas – per Telšius, Šiaulius, Panevėžį.
Nors prieš kelerius metus į Mažeikius iš Klaipėdos jau buvo gabenti du daugiau kaip 500 tonų reaktoriai, vis dėlto dalį kelių reikės pertvarkyti – sutvirtinti dangą, išplatinti tiltus, posūkius, sankryžas, perkelti elektros linijas.
Tačiau atėjus laikui pradėti rengti konkrečius projektus, bręsta įprastinė problema – iš kur gauti pinigų. Finansų ministerija šių metų darbams reikalingus 5 mln. litų siūlo skirti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos. Susisiekimo ministerijos nuomone, ši šiemet ir taip apkramtyta.
„Sunkiasvorių krovinių gabenimo trasos įrengimas link Visagino AE turėtų būti finansuojamas iš lėšų, skirtų būtent atominės statybai. Todėl, kad pagal paskaičiavimus, kuriuos padarė Kelių direkcijos specialistai, jos kaina būtų apie 200 mln. litų“, – teigė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.
Susisiekimo ministerija sako bandysianti derėtis, kad reaktoriaus kelio našta negultų vien ant kelininkų pečių.
„Teks tikriausiai pasiderėti ir su Energetikos ministerija, ir su Finansų ministerija“, – kalbėjo R. Vaštakas.
Energetikai guodžia, esą tvirtinti, platinti ar kitaip tvarkyti reikės tik valstybinius kelius. Darbų, aišku, imsis kelininkai. Tai kieno dar pinigus naudoti?
„Kadangi tai valstybinės reikšmės keliai, valdomi Automobilių kelių direkcijos, tai natūralu, kad užsakovo funkciją turėtų vykdyti minėtoji direkcija ir tiesioginis, pirminis finansavimo šaltinis irgi būtų Kelių priežiūros ir plėtros fondas. Jeigu ten nėra būtinų lėšų, reikėtų vertinti visas alternatyvas“, – mano UAB „Visagino atominė elektrinė“ Statybos ir infrastruktūros departamento direktorius Rimvydas Štilinis.
Energetikos ministerija žada siūlyti Vyriausybei susisiekimo komunikacijų projektą, t. y kelią, kuriuo į Visagino atominę bus gabenami sunkiasvoriai stambieji kroviniai, pripažinti valstybei svarbiu objektu. Tuomet gal lengviau bus sprendžiami ir finansavimo klausimai. Tačiau tokiu projektą turi pripažinti Seimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...