Baltarusijos dovana vežėjams - mokami keliai ir brangesnis kuras

Negana to, kad vėl girdėti kalbos apie kuro kainų kilimą, važiavimas per Baltarusiją taps brangesnis ir dėl papildomo kelių apmokestinimo. Nuo 2013 metų liepos 1 dienos Baltarusijoje planuojama paleisti apmokėjimo, už važiavimą pagrindiniais keliais, sistemą. Pavadintą „BelToll” . Kur įsigyti prietaisus, kiek kainuos važiavimas keliais ir kitus aspektus apžvelgia kuro kortelių kompanijos E100 vadybininkas Arnoldas Rūškys.

Vežėjams tai nelinksma žinia. Pervežimų išlaidos padidės, pasiruošimas kainuoja laiko ir neretai pinigų.

Kokie keliai bus apmokestinti?

Suplanuota, kad pirmame atape bus apmokestinta trasa E30/M1 (Brestas-Minskas-Rusijos Federacijos pasienis), kurios ilgis 824 km. Antrame etape bus apmokestinta 478 km kelių jungiančių Minską su apskričių centrais: Mogiliovu (M4) ir Gomeliu (M5). Iš viso planuojama sistemon apjungti 2,7 tūkst. Km per keturis etapus. Gali būti , kad pirmame etape bus apmokestinta ir M2 atkarpa iki aerouosto „Minsk“.

Kas turės mokėti?

Dabartinėmis žiniomis, mokesčius mokės visi automobiliai, kurių leistina maksimali masė višija 3,5 t. O taip pat ir lengvieji (mažiau nei 3,5 t) automobiliai registruoti ne Baltarusijoje, Rusijoje ar Kazachstane. Tad mes lietuviai mokėsime ne tik už vilkikus, bet ir važiuodami lengvuoju automobiliu. Be abejo yra ir išimčių. Pavyzdžiui pervežant humanitarinės pagalbos krovinius.

O kaip tai vyks?

Bent jau sunkiavoriui transportui reikės mokėti iš anksto, bei apmokėjus dar ir užstatą, bus gaunamas borto prietaisas. Iš automobilių, turinčių šį prietaisą, mokestis bus nurašomas automatiškai, jiems pravažiuojant apmokėjimo punktus. Kai kurie kuro kortelių operatoriai sudarys klientams sąlygas mokėti „pagal fakta“, t.y. nebus reikalingas išankstinis mokėjimas į „BelToll“ atidarytą sąskaitą (kompanijos E100 informacija).

Kiek kainuos?

Komerciniai automobiliai iki 3,5 t. – 4 Euro cnt/km.

Komerciniai automobiliai sunkesni nei 3,5 t. su 2 ašimis- 8 Euro cnt/km.

Komerciniai automobiliai sunkesni nei 3,5 t. su 3 ašimis – 10 Euro cnt/km.

Komerciniai automobiliai sunkesni nei 3,5 t. ir su 4 ar daugiau ašių – 12 Euro cnt/km.

Baltarusiški tarifai beveik atitinka europietiškus: nuo 0,07 iki 0,33 Eur/Km(Vokietija, Austrija, Čekija) .

Daugeliu atvejų, važiuoti keliu už kurį jau ir dabar mokama, nuo liepos 1d. bus brangiau. Pavyzdžiui: pagal dabar egzistuojančią sistemą, pravažiavimas visa M1/E30 610 km ilgio trasa, automobiliui su 4 ir daugiau ašių kainoja 60 Eur. Analogiškai naujosios sistemos atveju, kainuos 73,2 Eur.

Ar tikrai taip prasidės nuo liepos 1 dienos? Kad „BelToll“ bus, jokių abejonių. Tačiau paleidimo data gali nusikelti. Kad ir kaip Baltarusijos prezidentas spaudžia savo pavaldinius, ne viskas ten vyksta kaip jis norėtų.

Ar jau galima gauti „BelToll“ prietaisą?

Kol kas dar ne. Galima įsivaizduoti kas dėsis pačioje pradžioje, kai visi puls registruotis. Kai kurios kuro kortelių kampanijos jau rūpinasi susidomėjusiais klientais ir palengvins procesą dalį registravimo veiksmų prisiimdamos ant savo pečių.

Kas dar svarbaus ir įdomaus?

„Elektroninė kelių apmokestinimo sistema atsipirks per tris metus“ – taip spaudos konferencijoje sakė transporto ir komunikacijų ministras Anatolij Sivak (Анатолий Сивак). Per 10 metų planuojama surinkti 792,7 milijonų eurų. Tai gali būti gana pagrįsti skaičiavimai. Juk techninį projekto realizavimą atliekanti austrų bendrovė “Kapsch TrafficCom AG” investuoja 158 mln. eurų pirmiems dviems etapams atlikti.

Įrenginys bus pakankamai patogus ir nereikalaus atskiro maitinimo. Panašūs įrenginiai puikiai pažįstami važiuojantiems po Europą. Tokia pati sistema (technologiškai) veikia Lenkijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių