Atgauti pinigus padeda ir šantažas

Bankroto išvengusi kelionių agentūra "Amber promotions" gina savo reputaciją ir tvirtina grąžinanti  pinigus gyventojams, nutraukiantiems sutartis. Tačiau pastariesiems tenka imtis net šantažo.

Spaudė priimti sprendimą

Virtualioje erdvėje vis dar platinami įspėjimai ir skundai tautiečių, nutraukusių sutartis su kelionių agentūra "Amber promotions", bet negalinčių atgauti sumokėtų pinigų. Kaip jau rašėme, bendrovės atstovai įvairiuose šalies miestuose sukviesdavo gyventojus į savo siūlomų viešbučių paslaugų pristatymą ir intensyviai siūlė įsigyti nakvynę garsiuose pasaulio kurortuose. Įspūdį būsimiems klientams sustiprindavo ir pateikiamas įvairių kelionių organizatorių siūlomų kelionių kainų palyginimas.

Pristatymų dalyviai susidomėdavo gana prieinamomis viešbučių paslaugų kainomis. Jie tuoj pat būdavo spaudžiami čia pat apsispręsti, pasirašyti sutartį ir iš karto tą pačią dieną sumokėti sutartyje nustatytą pinigų sumą. Tačiau jeigu asmuo jau kitą dieną persigalvodavo ir nuspręsdavo sutartį nutraukti, iš jo būdavo reikalaujama sumokėti nemažą baudą – apie 350 eurų.

Mandagumo atsisakė

Birželio pradžioje panašiame pristatyme viename Kauno viešbučių teko dalyvauti ir kauniečiams Gražinai ir Antanui (tikrieji vardai ir pavardės redakcijai žinomi). Pora susidomėjo kelione į Juodkalniją už 450 eurų (1555 litų). Nors bendrovės atstovai žadėjo poilsį 5 žvaigždučių viešbutyje, pasirašius sutartį paaiškėjo, kad nakvoti teks 3 žvaigždučių apgyvendinimo įstaigoje. Vis dėlto labiausiai kauniečius nustebino jau kitą dieną iš kelionių agentūros gauta žinia – pora negali iki Juodkalnijos važiuoti savo transportu, o būtinai turi pirkti lėktuvo bilietus.

"Sutartyje nurodyta, kad agentūra neįsipareigoja kliento pristatyti į reikiamą šalį ar viešbutį. Taigi mes nusprendėme nutraukti sutartį. Tai galėjome padaryti per septynias dienas. Tačiau agentūros atstovai nesutiko ir primygtinai siūlė vykti į Maltą. Mes nenorėjome kitos kelionės ir prašėme grąžinti pinigus", – pasakojo pora.

Paskaitę internete komentarus, kad kitiems "Amber promotions" klientams pinigų tenka laukti po kelis mėnesius ir dar vaikščioti į teismus, kauniečiai ryžosi kitokiam žingsniui.
"Supratome, kad mandagiai prašydami pinigų neatgausime. Sužinoję, kur rengiami kiti pristatymai, nuvykome į nurodytą vietą ir bendrovės atstovams pasakėme, kad čia viešai pareikalausime pinigų ir susirinkusiems žmonėms tiesiai pasakysime, kokiais metodais dirbama. To pakako. Pinigus iš karto atgavome", – pasakojo Antanas.

Ieško kompromiso

Panašios taktikos buvo priversti imtis ir kiti "Amber promotions" klientai, veltui laukę, kol jiems bus grąžinti pinigai. Dar kiti tautiečiai kreipėsi į teismus, kurie pripažino, kad agentūros parengtos sutartys, kuriose iš klientų reikalauta sumokėti baudas, prieštarauja Civiliniam kodeksui. Bendrovė įpareigota grąžinti klientams pinigus.

Tomas Pupalaigis, kelionių agentūros "Amber promotions" rinkodaros vadybininko asistentas, dienraščiui teigė, kad klientai tikrai nėra verčiami pasirašyti sutarčių: "Sudarant sutartis mes naudojamės vienu iš trijų bendrų principų, tai yra protingumo principu. Sutartys buvo pasirašytos be spaudimo ir prievartos, o laisva valia. Nesutarimus stengiamės išspręsti taikiai."

Paklaustas, kodėl agentūra geranoriškai negrąžina pinigų, o laukia teismo sprendimo, T.Pupalaigis aiškino, kad tai priklauso nuo kiekvienos situacijos, bet pinigai grąžinami. "Bandome rasti kompromisus. Stengiamės, kad liktų kuo mažiau nepatenkintų klientų", – įrodinėjo agentūros atstovas.

Panaršius internete, tampa akivaizdu, kad bendrovės pastangų iki šiol buvo per mažai.

Laukia teismo sprendimo

T.Pupalaigis tikino, kad iš sutartis nutraukiančių klientų agentūra baudų nereikalauja: "Pagarbiai prašome sumokėti kompensaciją už patirtus nuostolius, sunaudotas sąnaudas, minimalias išlaidas."

Kaip jau buvo skelbta, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) dar pavasarį ištyrė gautus gyventojų skundus ir "Amber promotions" reikalavimą per itin trumpą laiką apsispręsti pasirašyti sutartį ir iš karto tą pačią dieną sumokėti sutartyje nustatytą pinigų sumą, taip pat tinkamą sutarties sąlygų neatskleidimą įvertino kaip klaidinimą ir psichologinį spaudimą.

Už nesąžiningą komercinę veiklą VVTAT "Amber promotions" skyrė 13,9 tūkst. litų baudą. Jos agentūra neskubėjo mokėti. Baudą ėmėsi išieškoti teismo paskirtas antstolis.

Bendrovė nepuolė vykdyti ir dar vieno VVTAT reikalavimo – pataisyti ydingų sutarčių. Tarnyba dar šių metų sausį paskelbė, kad "Amber promotions" vartotojams siūlomų sutarčių kai kurie punktai pažeidžia sąžiningų sutarčių kriterijus. Agentūrai pasiūlyta sutartis taisyti. Į dalį rekomendacijų verslininkai atsižvelgė, tačiau nepakankamai, todėl tarnyba kreipėsi į teismą su prašymu pripažinti tam tikras sąlygas nesąžiningomis ir negaliojančiomis.

"Laukiame teismo sprendimo. Gavę jį iškart reaguosime", – žadėjo T.Pupalaigis.

Naujas žaidėjas?

"Amber promotions" vos išvengė bankroto. Liepos 29 d. Vilniaus apygardos teismas bendrovei buvo iškėlęs bankroto bylą, tačiau to siekusi bankrutuojanti įmonė "Liturimex kelionių tarnyba" vėliau ieškinio atsisakė. Rugpjūtį bankroto byla buvo nutraukta.
Beje, šią vasarą kai kurie šalies gyventojai sulaukė skambučių iš kelionių agentūros "Premier Holiday", kuri savo paslaugas siūlė tokiu pačiu principu kaip ir "Amber promotions".

"Galbūt tai tik sutapimas, tačiau "Premier Holiday", kaip ir "Amber promotions", pirmiausia atliko apklausą telefonu, paklausė, kur mūsų šeima per pastaruosius kelerius metus atostogaudavo. Vėliau man perskambino ir pasakė, kad laimėjau kažkokį prizą, todėl reikia atvykti į vieną sostinės viešbučių. Kadangi buvau girdėjusi apie "Amber promotions" veiklą, nutariau negaišti laiko. Tačiau galbūt "Amber promotions" jau veikia prisimesdama kitu vardu, kad surastų patiklių klientų?" – stebėjosi į redakciją paskambinusi skaitytoja.

T.Pupalaigis tikino, kad "Amber promotions" veikia šiuo šalyje oficialiai registruotu vardu, tačiau bendrovė yra ir "Premier Holiday" klubo narė.

"Premier Holiday" klubą ("Premier Holiday club") įkūrė nuo 2001 m. gyvuojanti bendrovė "Premier Holiday Marketing". Klubas pristatomas kaip poilsio užsienyje sistema, vienijanti apie 30 kurortų daugiausia Viduržemio jūros regione. Oficialios klubo atstovybės veikia Rusijoje, Ukrainoje, Kazachstane, Baltarusijoje, Latvijoje ir Kirgizijoje.

Patenkintų nedaug

"Amber promotions" prisistato kaip rinkodaros bendrovė, siūlanti apartamentus ir prabangias vilas išskirtiniuose kurortuose įvairiose Europos šalyse.

"Bendradarbiaudami su partneriais, mes siūlome poilsio sistemą, kuri leidžia jums aplankyti daugiau kaip 2300 kurortų visame pasaulyje. Ši sistema yra įsitvirtinusi rinkoje, tad leidžia daugiau nei 2 mln. narių ir jų šeimoms džiaugtis poilsiu jau daugiau nei 30 metų. Klubo nariai gali pasirinkti bet kurį siūlomą atostogų variantą, įskaitant atogrąžų salas, kruizus, slidinėjimo keliones ir pažintines keliones po miestus", – rašoma "Amber promotions" interneto tinklalapyje.

Gali būti, kad bendrovės paslaugos yra pigesnės už Lietuvoje veikiančių kelionių organizatorių pasiūlymus. Internete galima rasti klientų atsiliepimų, kad jie liko patenkinti "Amber promotions" kelionėmis ir neturi jokių priekaištų. Tačiau kol kas teigiamus vertinimus užgožia skundų lavina.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių