Artėja maršrutinių mikroautobusų eros pabaiga?

Maskvoje žadama atsisakyti maršrutinių mikroautobusų. Pasak specialistų, tokia funkcija, kokią maršrutiniai mikroautobusai Rusijos sostinėje atlieka dabar, nedera su ateities miesto koncepcija.

Specialistų teigimu, galima išvardinti keletą priežasčių, kodėl dabartiniu principu dirbantys mikroautobusai miestų gatvėse nereikalingi.

Visų pirma, maršrutiniuose mikroautobusuose negalioja nuolatiniai bilietai. Jei žmogus važinėja viešuoju transportu nuolat, už važiavimą mikroautobusu jam tenka susimokėti papildomai. Tai ne tik nepatogu, bet ir brangu. Be to, važiavimui mikroautobusais negalioja jokios keleiviams įprastos lengvatos.

Didžioji dalis mikroautobusų – maži, juose telpa nedaug keleivių, įlipti į juos sudėtinga vyresnio amžiaus žmonėms, mamoms su mažais vaikais, jie nepritaikyti neįgaliesiems.

Nepatogi ir mokėjimo už važiavimą sistema – pinigus tenka perduoti per kitus keleivius, tokiu pat būdu reikia laukti ir grąžos. Pinigus skaičiuojantis vairuotojas kelia grėsmę keleivių saugumui.

Be to, mikroautobusai važinėja nesilaikydami grafikų ir tik tuo laiku, kada yra daug keleivių. Ankstyvą rytą ir vėlyvą vakarą, kuomet būtų logiška vežti keleivius mažesnėmis transporto priemonėmis, mikroautobusai nevažiuoja.

Nerimą kelia ir pernelyg menka vežėjų mikroautobusais kontrolė. Vairuotojai dažnai važinėja nesilaikydami darbo ir poilsio režimo, pažeisdami Kelių eismo taisyklių reikalavimus.

Mikroautobusai nuveža dalį mokių keleivių, didiesiems autobusams palikdami besinaudojančius lengvatomis. Mažėjant vežėjų pajamoms, iš savivaldybių biudžetų reikia daugiau lėšų dotacijoms bei kompensacijoms.

Vežėjai mikroautobusais neinvestuoja į infrastruktūrą – stotelių statybą bei priežiūrą, nors jomis naudojasi.

Maskvoje esama  visuomeninio vežėjo autobusų maršrutų, kuriuos visiškai dubliuoja mikroautobusai. Netrukus mieste žadama diegti taisyklę: vienas maršrutas – vienas vežėjas. Norėdamas laimėti aukcioną maršrutui, privatus vežėjas turės atitikti tam tikrus reikalavimus: didelės talpos autobusai, atitinkantys Euro 4 ir Euro 5 reikalavimus, kuriuose turės būti sumontuoti kondicionieriai.

Laimėjęs konkursą, vežėjas privalės atlikti tam tikras funkcijas, kurios bus nurodytos su miesto savivaldybe pasirašytoje sutartyje. Privačių vežėjų autobusuose galios vieningas bilietas, o savivaldybė savo ruožtu vežėjams mokės tam tikrą numatytą sumą už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą. Keleiviams nebus jokio skirtumo, koks vežėjas – privatus ar „Mosgortrans“ – juos veža. Aptarnavimo kokybė visose transporto priemonėse bus vienoda.

Konkursai vežti keleivius miesto elektriniu transportu – troleibusais bei tramvajais – Maskvoje nebus skelbiami. Miestas liks vieninteliu operatoriumi, kontroliuojančiu elektrinį transportą. Daugelis maršrutų, kuriais dabar keleivius veža tik mikroautobusai, įgis oficialų statusą ir bus įtraukti į miesto viešojo transporto tinklą.

Šiuo metu Maskvoje yra 30 įmonių, vežančių keleivius maršrutiniais mikroautobusais. Manoma, jog jie dalyvaus ir konkursuose vežti keleivius didžiaisiais autobusais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

laima

laima portretas
na neduok dieve tai kuo reiks vaziuoti tais autikais ir troleibusais tai puse dienos vien vaziavimas uzims

debiliukai

debiliukai portretas
kai tik rusai tai ir sveiko protu apsilenke

bmn

bmn portretas
pagaliau gal supras kad sita geda reik naikinti.....
VISI KOMENTARAI 27

Galerijos

Daugiau straipsnių