- Parengė Lina Jakubauskienė, ebus.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Maskvoje žadama atsisakyti maršrutinių mikroautobusų. Pasak specialistų, tokia funkcija, kokią maršrutiniai mikroautobusai Rusijos sostinėje atlieka dabar, nedera su ateities miesto koncepcija.
Specialistų teigimu, galima išvardinti keletą priežasčių, kodėl dabartiniu principu dirbantys mikroautobusai miestų gatvėse nereikalingi.
Visų pirma, maršrutiniuose mikroautobusuose negalioja nuolatiniai bilietai. Jei žmogus važinėja viešuoju transportu nuolat, už važiavimą mikroautobusu jam tenka susimokėti papildomai. Tai ne tik nepatogu, bet ir brangu. Be to, važiavimui mikroautobusais negalioja jokios keleiviams įprastos lengvatos.
Didžioji dalis mikroautobusų – maži, juose telpa nedaug keleivių, įlipti į juos sudėtinga vyresnio amžiaus žmonėms, mamoms su mažais vaikais, jie nepritaikyti neįgaliesiems.
Nepatogi ir mokėjimo už važiavimą sistema – pinigus tenka perduoti per kitus keleivius, tokiu pat būdu reikia laukti ir grąžos. Pinigus skaičiuojantis vairuotojas kelia grėsmę keleivių saugumui.
Be to, mikroautobusai važinėja nesilaikydami grafikų ir tik tuo laiku, kada yra daug keleivių. Ankstyvą rytą ir vėlyvą vakarą, kuomet būtų logiška vežti keleivius mažesnėmis transporto priemonėmis, mikroautobusai nevažiuoja.
Nerimą kelia ir pernelyg menka vežėjų mikroautobusais kontrolė. Vairuotojai dažnai važinėja nesilaikydami darbo ir poilsio režimo, pažeisdami Kelių eismo taisyklių reikalavimus.
Mikroautobusai nuveža dalį mokių keleivių, didiesiems autobusams palikdami besinaudojančius lengvatomis. Mažėjant vežėjų pajamoms, iš savivaldybių biudžetų reikia daugiau lėšų dotacijoms bei kompensacijoms.
Vežėjai mikroautobusais neinvestuoja į infrastruktūrą – stotelių statybą bei priežiūrą, nors jomis naudojasi.
Maskvoje esama visuomeninio vežėjo autobusų maršrutų, kuriuos visiškai dubliuoja mikroautobusai. Netrukus mieste žadama diegti taisyklę: vienas maršrutas – vienas vežėjas. Norėdamas laimėti aukcioną maršrutui, privatus vežėjas turės atitikti tam tikrus reikalavimus: didelės talpos autobusai, atitinkantys Euro 4 ir Euro 5 reikalavimus, kuriuose turės būti sumontuoti kondicionieriai.
Laimėjęs konkursą, vežėjas privalės atlikti tam tikras funkcijas, kurios bus nurodytos su miesto savivaldybe pasirašytoje sutartyje. Privačių vežėjų autobusuose galios vieningas bilietas, o savivaldybė savo ruožtu vežėjams mokės tam tikrą numatytą sumą už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą. Keleiviams nebus jokio skirtumo, koks vežėjas – privatus ar „Mosgortrans“ – juos veža. Aptarnavimo kokybė visose transporto priemonėse bus vienoda.
Konkursai vežti keleivius miesto elektriniu transportu – troleibusais bei tramvajais – Maskvoje nebus skelbiami. Miestas liks vieninteliu operatoriumi, kontroliuojančiu elektrinį transportą. Daugelis maršrutų, kuriais dabar keleivius veža tik mikroautobusai, įgis oficialų statusą ir bus įtraukti į miesto viešojo transporto tinklą.
Šiuo metu Maskvoje yra 30 įmonių, vežančių keleivius maršrutiniais mikroautobusais. Manoma, jog jie dalyvaus ir konkursuose vežti keleivius didžiaisiais autobusais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...