Artėja dar vienas degalų taupymo egzaminas

Šiųmetis pavasarinis ekonominis žygis startuos su nauju šūkiu: „Taupiai važiuoju - save ir aplinką tausoju“.

Taupyti verčia gyvenimas

Tapo tradicija, kad pasitinkant vasarą kasmet rengiami ekonominiai žygiai, kurių dalyviai konkrečiais pavyzdžiais stengiasi įrodyti, kad lakstyti automobiliais negalvojant apie degalų tausojimą ir tokiu būdu labiau teršti aplinką - įsisenėjusi yda.

Specialistai, ypač sunkmečio sąlygomis, važiuojantiems siūlo atkreipti didesnį dėmesį į kuro ekonomiją, ekologiją ir saugumą.

Tai ypač aktualu šiandien, kai nevaldomos kuro kainos, paleistos nuo grandinės nevaldomos valdžios, kasdien šoka pragaištingą pasiutpolkę, varydamos į neviltį vairuotojus. Žinoma, ne visus juos gali vadinti lakstūnais. Daugumai kasdien sėdančių prie vairo didžiausią džiaugsmą teikia ne keliolika minučių anksčiau pasiektas kelionės tikslas, o savo ir kitų eismo dalyvių saugumas, sutaupyti degalai ir mažesni kelionės kaštai, mažiau teršiama aplinka.

Šių faktorių paieška dar kartą taps pagrindiniu veiksniu Viešosios įstaigos „Saugus ratas” ir ilgametės tokių žygių rėmėjos, Lietuvos biomasės energetikos asociacijos „Litbioma“ rengiamame ekonominiame žygyje „Taupiai važiuoju - save ir aplinką tausoju“, kuris vyks šeštadienį, gegužės 15 d.

Šio šūkio idėja priklauso vienam pagrindinių tokių žygių iniciatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo nariui Valdui Juozui Vilūnui.

„Šiandienos aktualijas atitinkantis mūsų žygio šūkis neslepia savyje jokių dviprasmybių, - trečiadienį įvykusioje renginio spaudos konferencijoje sakė V.J.Vilūnas. - Branginti kiekvieną benzino lašą absoliučią daugumą vairuojančiųjų verčia kasdien kylančios degalų kainos. Įrodinėti irgi nereikia, kad važiuodamas taupiai, tai yra optimaliu greičiu, patiri mažiau stresinių situacijų arba kitaip tariant - labiau tausoji save, o nelekiant kaip akis išdegus be didesnių perkrovų dirba ir automobilio variklis, ženkliai mažiau teršdamas aplinką“.

Taip važinėdami kai kurie vairuotojai galėtų skųstis nebent adrenalino stoka, tačiau jo ieškoti V.J.Vilūnas pataria lenktynių trasose, o ne bendro naudojimo keliuose.

Ieškos realių taupumo rezervų

Ekonominio žygio vadovas Gintautas Šlėderis pastebi, kad nors ir pamažu, tačiau vis daugiau vairuotojų labiau vertina automobilio ekonomiškumą, nei jo dinamines savybes. Todėl ne tik tokiuose žygiuose, bet ir šalies keliuose daugėja ekologiškesnių ir ekonomiškesnių automobilių. Kita vertus patyrę vairuotojai su bet kokiu techniškai tvarkingu automobiliu sugeba važiuoti daug taupiau, nei be pagrindo lakstantys. Būtent tai jau ne kartą įrodė ir tokių renginių laimėtojai, sudeginę mažiau kuro, nei vidutines automobilio degalų sąnaudas nurodo gamintojai.

Šis žygis bus jau antras, rengiamas pagal iš dalies pakeistus nuostatus, kurie dar labiau priartina važiavimo sąlygas prie įprastų kasdieninių, o kartu ir realesnių kuro sąnaudų. Padangų oro slėgis turi būti toks, kokį konkrečiam automobiliui su konkretaus dydžio padangomis nurodo gamintojai. Oro slėgį prieš startą matuos teisėjai, o jei jis neatitiks normų, ir koreguos.

Draudžiama naudotis bet kokių kitų automobilių sukuriamomis „aerodinaminėmis kišenėmis“, o priartėti prie bet kokio kito automobilio leidžiama tik lenkiant jį. Uždraustos ir bet kokios variklio, pakabos ir kitų mechanizmų bei dalių modifikacijos, kad automobilis pilnai atitiktų gamyklinį serijinį lygį ir kelių eismo taisyklių reikalavimus.

Laukia per 400 km

Realios kuro sąnaudos ir racionaliausiai važiuojantys išaiškės gegužės 15-osios vakare baigus visą maršrutą, besidriekiantį bendro naudojimo keliais Vilnius - Molėtai - Antalieptė - Ignalina - Švenčionys - Vilnius. Per dieną žygio dalyviams teks įveikti 401,850 km trasą asfalto ir žvyro keliais.

Visas maršrutas suskirstytas į septynias sekcijas su laiko kontrolės punktais, o detalų kelionės aprašymą ir kitą informaciją žygio dalyviai ras kelio knygoje, kurią jie gaus prieš kelionę. Žygyje gali dalyvauti visi norintys, pateikę paraišką ir sumokėję dalyvio mokestį.

Nugalėtojai ir prizininkai klasėse bus apdovanoti diplomais, rėmėjų dovanomis, o absoliučiam žygio nugalėtojui atiteks specialus Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ pereinamasis prizas.


Šiame straipsnyje: ekožygisekonominisekologinis

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių