- Aušra Garnienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta)
-
Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta)
-
B.Stellbrink - viena rezultatyviausių 1-ojoje bundeslygoje
-
Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta)
-
Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta)
-
Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta)
-
Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta)
Grupelė troleibusų vairuotojų prie savivaldybės piktinosi valdžios sprendimais naikinti kai kurių troleibusų maršrutus. Jie baiminasi, kad ekologiškų transporto priemonių Kaune gali nebelikti.
Savaitgaliais nebevažinėja
„Mere, tavo dėka Kaune nebevažiuoja kas trečias troleibusas“, - skelbė plakatas piketuojančių troleibusų vairuotojų rankose.
Troleibusų vairuotojai nepatenkinti, kad miesto valdžia nuo balandžio pakeitė troleibusų važiavimo grafikus. Jie dabar važiuoja gerokai rečiau. 3, 4 ir 6 maršruto troleibusai darbo dienomis veža keleivius tik piko valandomis, o savaitgaliais ir švenčių dienomis į gatves visai neišrieda. Dėl to mažėja vairuotojų uždarbis, o kai kurie dėl mažėjančio darbo krūvio iš viso netenka darbo.
„Centre turi važinėti tik troleibusai - ekologiškos transporto priemonės, neteršiančios miesto, tačiau miesto valdžiai rūpi kiti dalykai“, - piktinosi piketuojančių kolegų atėjęs palaikyti vairuotojas. Ne vienerius metus troleibusus vairuojantys vyrai ir moterys neabejoja, kad miesto valdžia siekia panaikinti bendrovę „Autrolis“.
Kodėl tyli gyventojai?
„Mums aiškina, kad krizė ir nėra pinigų maršrutams išlaikyti. Per dvejus metus mūsų kilometražas sutrumpėjo apie trečdalį. Autobusų įmonėje permainos minimalios, tik dėl akių. Nežinia, kam tai naudinga“, - vieni per kitus savo nuomones reiškė prie savivaldybės susirinkę troleibusų vairuotojai.
Anot jų, šioje situacijoje trūksta žaliųjų pozicijos dėl ekologiško transporto išsaugojimo ir plėtros mieste. „Tuoj visai neliks kuo važinėti. Nesuprantame, kodėl miesto gyventojai vis dar tyli“, - stebėjosi „Autrolio“ darbuotojai.
Pietų metu prie piketuotojų stoviniavęs savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Jonas Žališkevičius su šypsena žvelgė į troleibusų vairuotojus ir jų plakatus. „Brolių Grimų pasakos“, - numojo J.Žališkevičius, paklaustas, kaip vertina troleibusų vairuotojų išsakomą poziciją.
Kauno troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Petras Balčaitis neslėpė, kad šis piketas - tik pradžia. Pernai troleibusų vairuotojai surengė ne vieną streiką. Jie reikalavo nemažinti atlyginimų ir nejungti „Autrolio“ ir „Kauno autobusų“ į bendrą įmonę. Profsąjungai priklausantys darbuotojai neabejoja, kad sujungus dvi transporto įmones, troleibusų parkas gali būti sunaikintas.
Kaip kilpa po kaklu
Miesto viešąjį transportą Kauno meras Andrius Kupčinskas pavadino didele kilpa, kuri dar ne po kaklu, bet jau arti. „Lėšų nėra pakankamai, todėl turime ilginti intervalus tarp maršrutų, o keleiviams tenka palūkėti stotelėse“, - viršuoju transportu važinėjantiems keleiviams žinomą situaciją apibūdino meras.
Jo teigimu, savivaldybė transporto įmonėms „Autrolis“ ir „Kauno autobusai“ skolinga 32 mln. litų. Skolos susikaupė, nes savivaldybė nepajėgia padengti kompensacijų už keleivių gaunamas lengvatas. Anksčiau keleiviams taikomų nuolaidų išlaidos būdavo dengiamos iš valstybės biudžeto. Tvarka pasikeitė prieš kelerius metus, ir dabar už moksleivių bei studentų, pensininkų, neįgaliųjų, kitų socialinių grupių lengvatas turi sumokėti pati savivaldybė.
Pasak A.Kupčinsko, Susisiekimo ir Finansų ministerijoms siūloma peržiūrėti šią tvarką ir grįžti prie ankstesnio nuolaidų kompensavimo mechanizmo. „Tos sumos - per didelė našta savivaldybei“, - įsitikinęs miesto vadovas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...