Vietoj ekonomisto užsienyje – pedagogas kaimo mokykloje

Baigėsi parengimas 20-ies jaunų specialistų, kurie nuo rudens pradės dirbti mažų miestų mokyklose. Dalis jų mokytojo darbą Lietuvos miesteliuose pasirinko po perspektyvių studijų užsienyje. Antrasis projektas „Renkuosi mokyti“, anot jo rengėjų, įgyvendinamas tam, kad į mokyklas dirbti ateitų įdomūs, motyvuoti, pasaulio matę jauni specialistai.

Prieš darbą mokykloje – paskutiniai praktiniai ir psichologiniai patarimai. Baigėsi mėnesį trukę mokymai 20 būsimų mokytojų. Dauguma jų įsigiję ne pedagogo išsilavinimą ir net ne Lietuvoje, tačiau norintys persikvalifikuoti ir pradėti dirbti mokyklose.

Anglų kalbą mokysianti Barbora pedagogikos imsis po kinų kultūros studijų Londone.

„Mačiau, kas dedasi Lietuvoje, kad yra daug nepakantumo kitokiems žmonėms, kitokiems gyvenimo būdams ir aš pagalvojau, kodėl man neatėjus ir nepabandžius per švietimą, per tai, ką aš darysiu kaip mokytoja, galbūt kažką gero padaryti“, – svarstė Barbora Drąsutytė, būsimoji anglų kalbos mokytoja.

Po perspektyvių ekonomikos-finansų mokslų Didžiojoje Britanijoje Julius į Lietuvą grįžo dirbti matematikos-ekonomikos pagrindų mokytoju.

„Reikia mokyti ekonomikos ir mokinius. Pasidalinti savo žiniomis su jaunesne karta, su tais, kurie galbūt nepažįsta tokių mokymo metodų, kokie yra užsienyje, Anglijoje“, – sakė Julius Paplauskas, būsimasis mokytojas.

Projektas „Renkuosi mokyti“ valstybės ir privačiomis lėšomis rengiamas jau antrą kartą. Per jį atrenkami norintieji mokytojauti ir mokyklos, norinčios priimti tokius netradicinius mokytojus.

Po pirmojo projekto iš 20-ies mokyklose liko dirbti 15.

Mėnesį būsimus pedagogus mokę dėstytojai sako, kad per projektą atrenkami ypač motyvuoti, norintys dirbti ir keisti specialistai.

„Tas keitimas jų gyvenimo, manau, kad didelis yra. Šiandien aš baimės nematau. Galvoju, kad tos akys atsiras po pirmos dienos, kai pastovės prieš klasę ir marškiniai prikibs prie nugaros“, – kalbėjo mokymų konsultantas Aurimas Juozaitis.

„Daugelis pedagogų visą gyvenimą dirba tą patį, o reikia žmonių, kurie ateina, yra matę pasaulio, turi kitokias patirtis, kuriomis gali pasidalinti su vaikais. Dar tokių žmonių reikia, nes jie yra labai motyvuoti“, – įsitikinusi Mokyklų tobulinimo centro direktorė Eglė Pranckūnienė.

Po pirmojo projekto dauguma jaunųjų mokytojų liko dirbti didmiesčiuose. Šįkart jie keliaus į mažų miestų mokyklas.


Šiame straipsnyje: mokykla

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių