Profsąjunga: Švietimo įstatymo projektas menkina tėvų ir mokytojų vaidmenį

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga (LŠDPS) kritikuoja naują Švietimo įstatymo projektą - anot jos, projekte menkinamas tėvų ir mokytojų vaidmuo mokyklų valdyme.

Profsąjungos pirmininkas Aleksas Bružas teigia, kad pagal projektą mokyklų valdyme tėvai neturi "lemiamo balso", taip pat esą naikinama mokytojų taryba, o strateginius planus ruošti ir vykdyti paliekama vieninteliam mokyklos vadovui.

"Tai negerai nei mokytojui, nei tėvui, pagaliau nėra gerai net mokiniui. (...) Mokytojai bus mažiau suinteresuoti, pasyvūs mokyklos valdyme", - tvirtino jis.

"Tėvai ir taip pasyvūs, jie dar labiau skatinami būti pasyvūs", - jam antrino profsąjungos atstovas Andrius Navickas.

Anot A.Bružo, svarstomas įstatymas yra "autoritarinis" ir bent jau Seimo rudens sesijoje neturi būti tvirtinamas.

"Mes - prieš tokio įstatymo priėmimą, prašome stabdyti ir tartis su pedagogų bendruomene", - pareiškė LŠDPS lyderis.

Be kita ko, pasak LŠDPS, ruošiant šį įstatymą, reikia daugiau konsultacijų su pedagogų atstovais - dabartinė siūloma nauja redakcija esą nebuvo parodyta žemiausiai švietimo sistemos grandžiai.

Pedagogų atstovai taip pat piktinosi tuo, kad finansavimas švietimo srityje skiriamas ir privačioms bei viešosioms švietimo įstaigoms, kai tuo metu trūksta lėšų valstybinėms, išsakė nepasitenkinimą tuo, kad Švietimo ir mokslo ministerija "nusimeta daugiau atsakomybės" leisdama spręsti savivaldybėms.

"Savivaldybių tarybos narių kompetencija - aš nežinau, galbūt didesniuose miestuose gal ir didesnė būna - bet ypatingai rajonuose tai abejotina, ir jie priima galutinius sprendimus, tai kelia didelių abejonių dėl kokybiško tinklo kūrimo", - teigė A.Navickas.

A.Bružo žodžiais, jeigu į profsąjungos nepasitenkinimą bus atsižvelgta, "stambių akcijų" imtis neketinama.


Šiame straipsnyje: mokykla

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių