Moksleivių sąjunga: vaikų negalima paversti įkaitais

Lietuvos moksleivių sąjunga (LMS) reiškia susirūpinimą dėl ne pirmą kartą Lietuvos mokyklose bendrovės „Omnitel“ vykdomų tiesioginės rinkodaros akcijų, kurios kaskart įgauna agresyvesnes formas.

„Nepadoru ir nesąžininga prisidengiant mokyklose itin aktualiomis mokymosi motyvacijos problemomis vykdyti konkrečių paslaugų ar produktų rinkodarą“, – sakė LMS prezidentas Vygintas Eidėnas, kalbėdamas apie „Kauno dienoje“ publikuotą rašinį „Mokiniai tapo įžūlios reklamos taikiniu?“.

Straipsnyje minimi faktai LMS kelia susirūpinimą, kad vis labiau į mokyklą ir mokymosi procesą kišasi verslo struktūros, kurios siūlo konkrečias prekes ar paslaugas. Mokyklose itin opi mokymosi motyvacijos problema, tačiau, kai už mokymosi rezultatus skatinama materialiomis priemonėmis, tai iškreipia ir sumenkina pačią mokymosi prasmę bei tikslą. Mokiniai mokosi ne dėl savęs, o dėl pinigų.

"Visiškai nepritariame tiesioginės reklamos naudojimui mokyklose. Mokiniai neturi galvoti, kad už gerus rezultatus gaus pinigų, stengtis ne dėl savęs, o dėl konkretaus materialaus atlygio“, – piktinosi LMS prezidentas V. Eidėnas.

Bendrovė „Omnitel“ ne pirmą kartą Lietuvos mokyklose vykdo panašias rinkodaros akcijas. „Labai gaila, kad prisidengiant mokyklų administracijos nežinojimu ar nesupratimu bei mokinių naivumu stengiamasi brukti savo produktą, juk tokio pobūdžio veikla mokyklose yra uždrausta“, – sakė jis.

LMS įsitikinimu, spręsti, kokio operatoriaus paslaugomis naudojasi jų vaikas, turėtų tėvai. Būtent jie tiesiogiai moka už suteikiamas paslaugas.

Už motyvacinės sistemos „Mokslotronas“ akivaizdžiai slepiasi  verslo interesai. „Aš manau, kad tuo turėtų susidomėti atsakingos tarnybos. Galiu tik svarstyti, kodėl mokyklose be tėvų sutikimo buvo fotografuojami vaikai, bet tai labai rimtas pažeidimas. Kadangi motyvacinę sistemą pristato TAMO dienynas, galiu tik spėti, kad mokinių nuotraukos gali būti naudojamos elektroniniam mokinio pažymėjimui, o dalinamos kortelės, įrankis naudotis „Mokipay“ paslaugomis. Visą šią informaciją reikia tikrinti, bet faktas, kad apie tai nieko nežinojo tėvai, – skandalingas“, – teigė V. Eidėnas.

LMS ragina Švietimo ir mokslo ministeriją, Vaiko teisių apsaugos tarnybą ir kitas atsakingas institucijas kuo skubiau imtis būtinų veiksmų ir priemonių siekiant išsiaiškinti šią situaciją ir užkirsti kelią panašioms privačių bendrovių iniciatyvoms ateityje.


Šiame straipsnyje: ežysreklamaOmnitelmokykla

NAUJAUSI KOMENTARAI

Piktas kaimynas

Piktas kaimynas portretas
"Mokiniai neturi galvoti, kad už gerus rezultatus gaus pinigų" - visiškai nepritariu. Stoji į universitetą - kad gautum geresnį darbą - kad gautum geresnę algą. Galų gale, viskas vyksta dėl pinigų.

mama

mama portretas
Tas moksleiviu atstovas prastai pats 'prezidentauja'. Geriau dirbtu savo tiesiogini darba kuriame pasijaute nepakeiciamu . Jam ne tiek moksleiviu interesai rupi, kiek savireklama. Pradek nuo saves, "prezidente".
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių