Ko maisto prekių parduotuvėse ieško klientai?

  • Teksto dydis:

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, pieno produktų šiemet lietuviai suvartoja maždaug 3 proc. daugiau nei pernai, lyginant pirmus devynis šių ir praėjusių metų mėnesius. Tačiau stebina kai kurių atskirų pieno produktų pardavimų augimas – gerokai daugiau nei pernai šiemet suvartojama grietinėlės, sūrio ir sviesto, kai kurių jų rūšių – net 60 proc. daugiau nei praėjusių metų tuo pačiu periodu.

Iš pieno produktų šiemet labiausiai augo fermentinio sūrio su augaliniais riebalais ir purškiamos grietinėlės pardavimai – daugiau nei 60 proc. Daugiau nei trečdaliu augo pieno desertų, tepamų varškės sūrių pardavimai, maždaug ketvirtadaliu – pieno batonėlių, penktadaliu – pieno gėrimų pardavimai. Tarp pieno produktų, kurių šiais metais suvartojama šiek tiek mažiau nei pernai – rauginto pieno ir išrūgų gėrimai, pasukos, varškės desertai ir košės.

„Pastebime, kad pieno produktų suvartojimas nežymiai, bet nuosekliai, auga. Pernai šis augimas siekė 6 proc., užpernai – 2 proc., o šiemet – 3 proc. Tačiau keičiasi pieno produktų vartojimo įpročiai. Pernai sparčiausiai populiarėjo įprastų pieno produktų – sviesto, jogurto ir baltų bei kietųjų sūrių – pardavimai. Šiemet gerokai daugiau vartojama įvairesnių pieno produktų, atrandami nauji skoniai ir noriai išbandomos rinkos naujovės“, – sako specialistė Nijolė Penkovskienė.

Vis tik pagal parduodamos produkcijos kiekius, populiariausiais pieno produktais ir toliau išlieka pienas ir kefyras, taip pat sūrio dešrelės, glaistyti vaniliniai sūreliai ir braškių skonio jogurtas. Pieno produktų pirkėjai į tinklo parduotuves užsuka maždaug 3–4 kartus per savaitę.

Prieš metus atliktas šviežio maisto tyrimas parodė, kad renkantis pieno produktus svarbiausi kriterijai pirkėjams yra jų galiojimo data, prekės ženklas ir pakuotė. Jų sudėtinės dalys, kilmės šalis ir išvaizda pirkėjams kiek mažiau svarbūs, kvapas – mažiausiai.

Vis tik, N. Penkovskienė teigimu, šiais metais situacija dėl politinių įvykių – Rusijos embargo lietuviškiems pieno produktams – kiek pasikeitusi. „Šių metų įvykiai parodė, kad lietuviai vis labiau palaiko savo šalies gamintojus – Rusijos rinkai skirtus produktus mūsų pirkėjai išpirko vos per kelias dienas. Žinoma, tam įtakos turėjo ir maždaug penktadaliu mažesnė nei įprasta jų kaina. Tačiau ir toliau pastebime vis didėjantį pirkėjų polinkį rinktis lietuviškas prekes, taip pat ir pieno skyriuose“, – sako N. Penkovskienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kad

kad  portretas
per brangus pieno produktai , varskes surio kaina nenormali , mazinkit kainas , parduosit dar daugiau
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių