Kaip mesti rūkyti ir nepriaugti svorio? (specialistų patarimai)

„Bijau priaugti svorio", - tai išties viena priežasčių, kodėl žmonės nedrįsta atsisakyti cigarečių. Specialistai išvardijo 7 patarimus, kurie padės mesti rūkyti ir kartu nepriaugti svorio.

Iš tiesų, metantieji rūkyti per metus gali priaugti iki 10 kilogramų svorio. Tačiau jeigu nikotino badą ir patiriamą stresą „užvalgyti" protingai, galima ir žalingo įpročio atsikratyti, ir talijai didelės bėdos nepridaryti.

Jeigu pasiryžote mesti rūkyti, pasak specialistų, geriausia dėmesį ir pastangas sukoncentruoti būtent šiam tikslui siekti, kuriam laikui net pamiršus apie figūrą. Nes jeigu vienu metu bandysite atsisakyti cigarečių ir dar laikysitės dietos, rizikuojate „susimauti" abiejuose dalykuose. Ypač tai pasakytina apie moteris, mat joms papildomų kilogramų problema daug aktualesnė nei vyrams.

Žengus pirmus žingsnius gyvenimo be cigaretės link derėtų susitaikyti su papildomais kilogramais ir netgi priimti kaip organizmo bausmę už tai, kad ne vienerius metus jį vertėte į save siurbti dūmus.

Rūpintis dieta galima tik tuomet, kai jau drąsiai galite pasakyti, jog nerūkote. Tiesa, ir metimo rūkyti procese specialistai pataria laikytis tam tikrų taisyklių, kad iš rūkaliaus nevirstumėte storuliu.

1. Graužkite morkas

Rūkaliai pripranta, kad burna ir rankos užimtos cigaretės rūkymu. Kai tik metate rūkyti, vietoje cigaretės atsiranda saldainiai ir kiti kaloringi produktai. Kad nuolat nekramsnotumėte saldainių, visuomet turėkite kramtomosios gumos, o dar geriau karts nuo karto krimskite morkas.

2. Cigarečių badą malšinkite tinkamu maistu

Kad po kelių nerūkymo dienų jaučiams nenumaldomas noras užsitraukti cigaretę, žino kiekvienas, kuris bent kartą bandė mesti rūkyti. Tai pat jis žino, kad norėdamas tam atsispirti jis lenda į šaldytuvą ar spintelę. Kai taip nutiks, po ranka visuomet turėkite maisto – tinkamo maisto: daržovių, nesaldžių vaisių, duoniukų.

3. Valgykite mažai, bet dažnai

Jeigu metate rūkyti ir žinote, kad esate linkęs į apkūnumą, koreguokite mitybą. Lengviausia valgyti po nedaug, tačiau dažnai, pavyzdžiui, 5-6 kartus per dieną. Tai padės išjudinti medžiagų apykaitą, apmalšins alkio jausmą ir neleis taip išalkti, kad paskui persivalgytumėte.

4. Rinkitės baltymų turintį maistą

Metantieji rūkyti turėtų į savo meniu įtraukti maisto produktų, kurių sudėtyje yra baltymų ir ląstelienos – kiaušinių, mėsos, pilno grūdo duonos. Tai padės kovoti su alkiu.

5. Neprovokuokite

Išanalizuokite, kokiose situacijose ir kada jūs rūkote dažniausiai. Dauguma rūkalių rūko įprastose situacijose: darbe, per pertraukėles, po valgio, ryte gerdami kavą, autobuso stotelėje, eidami namo ir t.t. Tai būtent tos situacijos, kurios jus provokuos vėl užsitraukti dūmą. Todėl turėsite sudaryti naują elgesio algoritmą, kuriame nebus asociacijų su cigaretėmis. Idealu, jei pavyktų iš gyvenimo pašalinti visus faktorius, kurie primena rūkymą. Pavyzdžiui, eiti ar važiuoti į darbą kitu keliu; vietoje kavos rytais gerti arbatą; jei įmanoma, papietauti naujoje vietoje. Jei to padaryti nepavyksta, teks pakaitalo ieškoti pačiai cigaretei. Sotelėje galite skaityti laikraštį arba kam nors paskambinti. Darbe pirmą kartą suvalgyti vaisių, o kad nesinorėtų rūkyti specialistai rekomenduoja skalauti burną arba išsivalyti dantis.

6. Vaikščiokite pėsčiomis

Išvengti papildomų kilogramų jums gali padėti ne tik užsiėmimai sporto salėje. Eikite į darbą pėsčiomis. Šiaip daug vaikščiokite. Paprastas ėjimas ne tik padės deginti kalorijas, tačiau ir sumažins alkio jausmą. Mat einant riebalų ląstelės yra ir jų komponentai patenka į kraują, dėl to ir valgyti nebe taip norisi.

Reguliarus fizinis krūvis padės užpildyti laivą laiką, kuris atsiranda metus rūkyti, susidoroti su stresu, pagerins nuotaiką.

7. Nelaukite stebuklo

Atsisakę rūkalų nesitikėkite, kad organizmas sveikesnis taps per kelias dienas. Paprastai metus rūkyti normali organizmo medžiagų apykaita atsistato praėjus pusei metų po paskutinės surūkytos cigaretės. Visą tą laiką turėsite kovoti ne tik su noru užsirūkyti, bet ir su akliu, privalėsite daug judėti. Pasak specialistų, jeigu paisysite patarimų, maždaug po pusės metų ir jūsų svoris pamažu grįš prie įprastinių skaičių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

raimonda252

raimonda252 portretas
Bandžiau mesti rūkyti jau tris kartus. Pirmą kartą nerūkiau 3 mėn, per juos priaugau 4 kg. Vėliau nerūkiau 6 mėn ir priaugau 5 kg. Dabar jau metai kai nerūkau ir kol kas svoris padidėjo tik 3,5 kg, bet tik pačioje pradžioje. Labai padėjo sportas ir suderintą mitybą. Taip pat gnld produktai tokie kaip šie http://www.papilduolimpas.lt/visi-produktai/gnld, juos pradėjau vartoti praėjus 2 savaitėms po rūkymo metimo. Metus trečia kartą buvo daug lengviau, nes pradėjau sportuoti ir supratau, kad rūkymas nieko gero neduoda.

juste

juste portretas
nerukau jau metai priaugau 10kg ir nevalgau,kaip isprotejus,o svoris auga,medziagu apykaita suleteja nerukius,o rukantiems ji medziagu apykaita geresne,vis mastau uztraukti,nes ziauriai bijau dar labiau sustopreti;(

as

as portretas
meciau rukyti su tablynemis champix, nerukau jau 15 menesiu ir priaugau gal kokia 2 kg
VISI KOMENTARAI 9
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių