Ieš­ko­ma bū­dų ža­lin­gus įpro­čius pa­keis­ti ma­žes­nė­mis blo­gy­bė­mis

Nė­ra abe­jo­nių, kad ge­riau­sia iš­vis at­si­sa­ky­ti svei­ka­tai ža­lin­gų įpro­čių, bet ne vi­si tam tu­ri va­lios. No­ras gy­ven­ti svei­kiau – au­gan­tis žmo­nių lū­kes­tis, ku­rio rin­ka ne­ga­li ig­no­ruo­ti. Pa­sau­ly­je ryš­kė­ja ten­den­ci­ja kur­ti bent jau ma­žiau var­to­to­jams ir ap­lin­ki­niams ža­lin­gus pro­duk­tus.

Svei­kes­nių al­ter­na­ty­vų ma­da

Šiuo me­tu vis la­biau po­pu­lia­rė­ja svei­kas gy­ve­ni­mo bū­das, sklai­do­mi įvai­rūs mi­tai, o in­for­ma­ci­ja ver­ti­na­ma itin at­sar­giai. Bu­vo lai­kas, kai rie­bus mais­tas, cuk­rus ar ci­ga­re­tės lai­ky­tos vi­siš­kai svei­ka­tai ne­kenks­min­gais pro­duk­tais, o he­roi­nas bu­vo par­duo­da­mas kaip vais­tas nuo ko­su­lio. Vie­nu me­tu ne­tgi ti­kė­ta gy­do­mo­sio­mis ni­ko­ti­no ga­lio­mis, o rū­ky­ti ke­lei­vi­niuo­se lėk­tu­vuo­se, au­to­bu­suo­se ar vie­šo­se pa­tal­po­se at­ro­dė sa­vai­me su­pran­ta­mas da­ly­kas. Da­bar, kai gau­su in­for­ma­ci­jos apie ža­lin­gus svei­ka­tai da­ly­kus, įsta­ty­mais įtei­si­na­mi įvai­rūs pre­ky­bos ir rek­la­mos ap­ri­bo­ji­mai, tai skam­ba tie­siog neį­ti­ki­mai. Lai­kai pa­si­kei­tė ir, at­ro­do, kei­čia­si to­liau.

Prie nau­jų ten­den­ci­jų tai­ko­si ir di­džio­sios bend­ro­vės. At­si­dū­ru­sios kri­ti­kų tai­ki­ny­je, jos ple­čia pro­duk­tų asor­ti­men­tą. Pa­vyz­džiui, gai­vių­jų gė­ri­mų bend­ro­vės „Co­ca Co­la“ ir „Pep­si Co­la“ pra­dė­jo ga­min­ti be­cuk­rius gė­ri­mus, grei­to­jo mais­to res­to­ra­nų tink­las „McDonald‘s“ ėmė siū­ly­ti dau­giau dar­žo­vių ir pra­tur­ti­no sa­vo me­niu svei­kais pa­tie­ka­lais. Pre­kių len­ty­no­se ša­lia svai­gių­jų gė­ri­mų ran­da­me vis dau­giau neal­ko­ho­li­nio vy­no ar alaus.

At­sa­ky­mų ieš­ko ir moks­li­nin­kai

Ma­žiau kenks­min­gų pro­duk­tų paieš­ka neap­len­kė ir ta­ba­ko rin­kos, kai prieš ke­le­tą me­tų pra­si­dė­jo elekt­ro­ni­nių ci­ga­re­čių va­jus. Ga­min­to­jai ir par­da­vė­jai to­kius pro­duk­tus įvar­di­jo kaip ma­žiau kenks­min­gą ci­ga­re­čių al­ter­na­ty­vą, o da­lis var­to­to­jų vi­sai me­tė rū­ky­ti. Iš pra­džių skep­tiš­kai ver­ti­nę to­kią nau­jo­vę, svei­ka­tos spe­cia­lis­tai vis dau­giau dė­me­sio ski­ria e.ci­ga­re­tėms. Štai Royal Col­le­ge of Phy­si­cians ata­skai­to­je nu­ro­do­ma, kad il­ga­lai­kio elekt­ro­ni­nių ci­ga­re­čių var­to­ji­mo po­vei­kis net 95 pro­c. ma­žiau ža­lin­gas nei įpras­ti­nių ci­ga­re­čių rū­ky­mas. Pa­sau­lio svei­ka­tos or­ga­ni­za­ci­jos at­sto­vai ne­sku­ba pri­tar­ti to­kiai nuo­mo­nei ir tei­gia, kad vi­sus nau­jus pro­duk­tus rei­kia įdė­miai ste­bė­ti, kol paaiš­kės jų il­ga­lai­kis po­vei­kis var­to­to­jų svei­ka­tai.

Yra ir ki­tas as­pek­tas – ta­ba­ko dū­mų nei­gia­mas po­vei­kis ap­lin­ki­niams, su ku­riuo daž­nas su­si­du­ria lau­ke ar na­muo­se. E.ci­ga­re­čių var­to­to­jai tvir­ti­na, kad jų įkve­pia­mi ir iš­pu­čia­mi dū­mai yra ne­kenks­min­gi ap­lin­ki­niams. Kau­no tech­no­lo­gi­jos uni­ver­si­te­to Che­mi­jos fa­kul­te­to moks­li­nin­kai kar­tu su ko­le­go­mis iš Švei­ca­ri­jos da­ly­va­vo pro­jek­te, ku­riuo bu­vo sie­kia­ma iš­siaiš­kin­ti, ko­kie rū­ka­liams pa­trauk­lūs pro­duk­tai bent jau ne­ken­kia ap­lin­ki­niams. KTU moks­li­nin­kai kar­tu su Švei­ca­ri­jos fe­de­ra­li­ne la­bo­ra­to­ri­ja EM­PA ir Ciu­ri­che esan­čiu Švei­ca­ri­jos fe­de­ra­li­niu tech­no­lo­gi­jos ins­ti­tu­tu at­li­ko be­ne pir­mą iš­sa­mų elekt­ro­ni­nių ci­ga­re­čių ga­rų ty­ri­mą, ana­li­zuo­da­mi jų iš­si­sklai­dy­mo grei­tį pa­tal­po­se. Nus­ta­ty­ta, kad šių ga­rų da­le­lės suy­ra aki­mirks­niu ir dėl to ne­ken­kia ap­lin­ki­niams.

Al­ter­na­ty­vų sa­vo ga­mi­na­miems rū­ko­mo­jo ta­ba­ko pro­duk­tams be pa­lio­vos ieš­ko ir ci­ga­re­čių ga­min­to­jai. Tar­ki­me, vie­na di­džiau­sių pa­sau­ly­je ci­ga­re­čių ga­my­bos bend­ro­vių „Phi­lip Mor­ris In­ter­na­tio­nal“ at­lie­ka ty­ri­mus Švei­ca­ri­jo­je įkur­ta­me ty­ri­mų cent­re „Cu­be“.

Ga­min­to­jai – už pa­sau­lį be rū­ka­lių

Ne­pai­sant rū­ka­lių skai­čiaus ma­žė­ji­mo, įvai­rių rek­la­mos ap­ri­bo­ji­mų, ak­ci­zų di­di­ni­mo dau­ge­ly­je ša­lių, „Phi­lip Mor­ris In­ter­na­tio­nal“ praė­ju­siais me­tais pa­ga­mi­no 850 mlrd. ci­ga­re­čių, už ku­rias ga­vo be­veik 70 mlrd. eu­rų pa­ja­mų. Ta­čiau bend­ro­vė ieš­ko bū­dų keis­ti rū­ky­mo kul­tū­rą ir ne­tgi pa­skel­bė sa­vo stra­te­gi­ją, kad vi­so­mis iš­ga­lė­mis pri­si­dės prie įpras­tų ci­ga­re­čių at­si­sa­ky­mo.

Nau­jau­sias bend­ro­vės ty­ri­mų cent­re su­kur­tas pro­duk­tas – iQOS, jau iš­po­pu­lia­rė­jęs Ja­po­ni­jo­je. Šį pro­duk­tą su­da­ro kai­ti­ni­mo ele­men­tas, pa­na­šus į ra­šik­lį. Į šio prie­tai­so ga­lą ki­ša­mi ci­ga­re­čių pa­kai­ta­lai, va­di­na­mi „Heets“. Ta­ba­kas švel­niai kai­ti­na­mas, ne­su­ke­liant de­gi­mo pro­ce­so, ir iš­ski­ria­mas šil­tas ae­ro­zo­lis su ni­ko­ti­nu. Po su­dė­tin­go de­ri­ni­mo su JAV svei­ka­tos prie­žiū­ros tar­ny­bo­mis pro­ce­so ža­da­ma, kad ame­ri­kie­čius ši nau­jo­vė pa­sieks ar­ti­miau­siu me­tu. Bend­ro­vė ti­ki­si, kad pro­duk­tas iš­po­pu­lia­rės ir tarp rū­kan­čių eu­ro­pie­čių, ku­rie, vi­lia­ma­si, at­si­sa­kys la­biau kenks­min­gų ci­ga­re­čių.

iQOS yra labai pažangi sis­te­ma,  tačiau ji nė­ra vie­nin­te­lė, ku­rią ku­ria ta­ba­ko ga­min­to­jai. Nau­jų po­ten­cia­liai ma­žiau ri­zi­kin­gų pro­duk­tų po­rtfe­ly­je yra ir įpras­ti­nių e.ci­ga­re­čių, ir e.ci­ga­re­čių, ku­rios vei­kia nau­jo­viš­ka tech­no­lo­gi­ja, taip pat kai­ti­na­mo­jo ta­ba­ko pro­duk­tų.

Bend­ro­vės va­do­vai pri­pa­žįs­ta, kad šie pro­duk­tai nė­ra vi­sai ne­kenks­min­gi ir tu­ri tam tik­rą nei­gia­mą po­vei­kį rū­kaliui. To­dėl kai ku­rios pa­sau­lio or­ga­ni­za­ci­jos skep­tiš­kai ver­ti­na šios ir ki­tų ci­ga­re­čių bend­ro­vių pa­stan­gas ieš­ko­ti al­ter­na­ty­vų. Pa­na­šaus skep­ti­ciz­mo su­­lau­kia ir ki­ti svei­ka­tai ne itin nau­din­gų pro­duk­tų ga­min­to­jai, ku­riems ne­leng­va var­to­to­jus įti­kin­ti, kad iš tie­sų ėmė­si rū­pin­tis jų svei­ka­ta. Ne­pai­sant to, ma­žiau ža­lin­gų pro­duk­tų su­var­to­ji­mas au­ga.


Šiame straipsnyje: sveika gyvensenarūkymas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Cia ankstesni komentaruose pasivadine ambasadoriais, tai tik Philip mprris darbuotojai. Kurie jum papasakoje daugmaz pasiulys koda, kuris bus ju vardo ir pavardes pirmos trys raides. Ir uz kiekviena jusu nusipirkima su nuolaida, jie gaus po 20eur I kisene. Jei kas skambinsit, parasykit cia koki koda nuolaidai siule. Suzinosim kas cia nori gudruciais prisimest. Turbut skersys su verbickiu

Anonimas

Anonimas portretas
IQOS ambasadorius - 860145809, suteiksime papildomos informacijos, apmokinsime naudotis ir suteiksime galimybę įsigyti IQOS pigiau.

Ambasadorius

Ambasadorius portretas
Išsami informacija kaip įsigyti ir apie veikimo principą -862140733 IQOS ambasadorius.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių