- Diana Krapavickaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie Valdorfo pedagogiką diskutuojama daug ir kartais prieštaringai. Tačiau dažnas, turėjęs galimybę susidurti su šios pedagogikos vaisiais, pritars kadaise vaikų darželio "Šaltinėlis" auklėtojos Ilonos išartiems žodžiams: "Mes bent jau išmokome vaikus atvirai pažiūrėti kitam į akis."
Kauno paramos Valdorfo pedagogikai bendrija "Šaltinėlis" išleido knygą, kurioje visos Valdorfo pedagogikos paslaptys, – "Valdorfo vaikų darželis šiandien". Apie knygą ir joje aprašytus šios pedagogikos pagrindus – pokalbis su Kauno Valdorfo darželio direktore Audra Liaudanskiene.
– Kodėl buvo nutarta, kad tokios knygos reikia? Juk patarimų ir leidinių, kaip auginti vaikus, juos auklėti, ugdyti, maitinti ir t.t., pasirinkimas ganėtinai didelis?
– Tokios knygos apie Valdorfo pedagogiką, kurioje viskas būtų pateikiama kaip bendra sistema, pas mus dar nebuvo. Yra nemažai knygų, kurios kalba apie atskiras dalis, pavyzdžiui, bendrais bruožais apie ugdymą pagal vieną ar kitą pedagoginę sistemą, žaidimus, bendravimą, elgseną, tėvų ir vaikų tarpusavio santykius, tačiau trūko vientisumo, išbaigto vaizdo pateikimo ir šiuolaikiško požiūrio į Valdorfo pedagogiką.
– Kodėl tėvams verta perskaityti būtent šią knygą?
– Visi autoriai rašė šią knygą taip, kad skaitytojas suprastų ir neturėdamas jokio pedagoginio išsilavinimo. Kiekvieno straipsnelio kiekvienas autorius rašydamas stebi vaiką, bando suprasti ir perduoti tėvams, pedagogams, ką galima, remiantis Valdorfo pedagogika, duoti jam, kuo ji yra naudinga, kaip ji atsiliepia vaiko raidai. Tėvams ši knyga leidžia sukurti savo vaikams tam tikrą erdvę, suprasti juos ir jų poreikius. Vaiko pagrindiniai poreikiai turi būti matomi ir vaikui turi būti leidžiama natūraliai vystytis. Vienas iš tokių poreikių, kuris dažnai ignoruojamas ir nelaikomas pagrindiniu, yra laisvas žaidimas.
– Ką turite omenyje sakydama "laisvas žaidimas"?
– Vaikai nori žaisti, nori įgyti patirties per savąjį potyrį, savąjį suvokimą. Jiems nereikia suaugusiųjų sukurtų taisyklių, realų pasaulį idealiai atvaizduojančių daiktų. Kuo turtingiau vaikas gali žaisti, tuo kūrybiškesnis jis tampa ir tai turi didelės ir reikšmingos patirties jam toliau mokantis. Tačiau žaislų turtingumas čia suprantamas kaip laisvė pasirinkti, pačiam kurti, pritaikyti natūralią, kad ir gamtos dalelę – medžio šakelę, medinę pliauskutę, akmenėlį, kaštoną – žaidžiant, lavinant vaizduotę.
– Dabar labai propaguojamas ankstyvas vaiko ugdymas. Tėvai nuoširdžiai stengiasi nuo mažų dienų leisti savo atžalą į įvairius būrelius tikėdamiesi, kad tai vaikams padės lavėti.
– Vadovaujantis Valdorfo pedagogika, pagrindinė suaugusiųjų užduotis – padėti išlaikyti vaikystę ir neskubinti vaiko užaugti. Auginti vaikus laisvus, kūrybingus, nevaržyti jų polėkio, fantazijos, ugdyti juos savo teigiamu pavyzdžiu, atskleidžiant, koks pasaulis yra ir gali būti geras. Atviras žmogus, kuris nuoširdžiai duoda kitam negalvodamas apie naudą sau, yra laimingas ir jam atlyginama su kaupu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Specialistė apie lytiškumo suvokimo problemas: lietuviai nori, bet nežino, kaip tai pasakyti13
Lytiškumo ugdymo ekspertai pastebi, kad apie nuogą kūną ir lytinius santykius suaugę lietuviai vis dar nemoka kalbėti be drovumo ar baimės. Ypač nejauku tada, kai reikia atsakyti į savo atžalų nepatogius klausimus. Pasak ekspertų, vieni klaus...
-
Klaiki situacija: apie savižudybes galvoja ir 9-mečiai21
Pastaraisiais metais pastebima tendencija, kad vaikų, susiduriančių su sunkiomis mintimis apie baimę, vienatvę, savižalą ar net savižudybę, amžius jaunėja. Kasdien šiomis temomis įvyksta per 30 jaunuolių pokalbių su „Vaikų linijos&l...
-
Kas dešimtas vaikas Lietuvoje turi polinkį į anoreksiją: taip sprendžia problemas?
Kas dešimtas vaikas Lietuvoje turi polinkį į anoreksiją. Tokius skaičius atskleidė kasmetė vaikų sveikatos patikra. Ekspertai aiškina, kad taip dalis vaikų elgiasi sąmoningai – badu ir kitaip žalodami save sprendžia įvairias pro...
-
Vilniuje – dėmesys žmonėms su negalia: finansuos socialines dirbtuves1
Plėtodama kompleksinę asmenų su negalia integraciją, Vilniaus miesto savivaldybė finansuos socialinių dirbtuvių veiklą. ...
-
Kodėl rėkiame ant savo vaikų?3
Vaikas prašo jau penkto saldainio per vakarą ir, išgirdęs neigiamą atsakymą, krenta ant grindų, rėkia, kad esate patys blogiausi tėvai pasaulyje. Susivaldysite ir ramiai paaiškinsite, kad suprantate vaiko jausmus, tačiau saldainio ...
-
Specialistai laužo galvas dėl darželinukų: paprastas gyvenimas – nebeįdomus6
Mama Nora su ketverių sūnumi Mariumi renkasi, kokią knygutę paskaityti. Po skaitymo vaikai eis į kiemą žaisti, tačiau mamos neslepia, esą vaikai mažai laiko leidžia lauke ir mieliau renkasi veiklas namuose, nei lauke, todėl vaikų žaidimų aik&sca...
-
Karo pabėgėliai iš Ukrainos pradėjo dažniau kreiptis psichologinės pagalbos
Karo pabėgėliai iš Ukrainos ėmė dažniau kreiptis psichologinės pagalbos, tai daryti daugiau linkusios moterys, sako Tarptautinės migracijos organizacijos Vilniaus biuro (IOM Lietuva) psichologas Mantas Jeršovas. ...
-
Psichologė – apie šventes su artimaisiais: susitikimai bus jaukesni, jei pavyks padėti telefonus3
Velykos – puikus laikas pailsėti ir atsipalaiduoti šeimos narių apsuptyje. Vis dėlto po švenčių jaučiamės ne sustiprėję, o dar labiau pavargę. Kodėl taip nutinka? Kaip kokybiškai pailsėti ir kokių klaidų nedaryti? ...
-
Egzaminų fiasko: kaip nuraminti vaiką6
Egzaminai tampa dideliu išbandymu ir moksleiviams, ir jų tėvams. Pasak psichologės, nuoširdus tėvų rūpestis kartais gali sukelti dar didesnį stresą. Kaip nusiraminti, padrąsinti abiturientus bei ką daryti, jei egzaminų rezultatai ne to...
-
Skambina pavojaus varpais dėl vaikų: kalba apie savižudybes, save žaloja37
Daugėja nerimo, streso, įvairių baimių, pokalbių apie savižudybes. Apie vaikų ir paauglių psichinę sveikatą kalbėjo vaikų linijos psichologė Jurgita Smiltė Jasiulionė. ...