- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kroatijoje įsteigta maisto papildus platinanti įmonė „Helvetia Direct Marketing“ gudrauja: vartotojus suviliojusi nemokamu siuntiniu, vėliau be pirkėjo sutikimo ir toliau siunčia prekes. Už jas vartotojai jau turi susimokėti.
Bendrovės veiklos teisėtumu abejoja jau ne vienas Lietuvos gyventojais šiemet kreipęsis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ( VVTAT) .
Telefonu paskambinę bendrovės atstovai lietuviams siūlo nemokamai išbandyti maisto papildų, o jei šie nepatiks, vartotojai galės jų atsisakyti. Pasinaudoję pirmosios nemokamos siuntos turiniu ir nutarę atsisakyti sutarties, vartotojai nebegali susisiekti su įmonės atstovais. Gyventojams ir toliau siunčiami nauji maisto papildai, už kuriuos pirkėjai jau turi susimokėti.
Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatose, reglamentuojančiose daiktų pardavimą pagal sutartis, sudaromas naudojant ryšio priemones, nustatyta, kad iki sutarties sudarymo, o kai daiktai teikiami - iki daiktų pateikimo, pirkėjas turi gauti raštu pateiktą informaciją apie siūlomo daikto pagrindines savybes bei pardavėjo buveinės adresą. Pardavėjas privalo vartotojui raštu nurodyti sutarties atsisakymo sąlygas, jeigu sutartis neterminuota ar sudaryta ilgesniam nei vienerių metų terminui.
Vartotojai norėdami nutraukti pirkimo - pardavimo sutartis, sudarytas naudojant ryšio priemones, turi apie ketinimus pardavėjui pranešti per septynias darbo dienas nuo daikto pristatymo. Jeigu pardavėjas nėra nurodęs sutarties nutraukimo sąlygų, vartotojas gali atsisakyti sutarties per tris mėnesius nuo jos sudarymo dienos.
VVTAT informuoja, jog prekės vartotojams turi būti teikiamos tik esant vartojo prašymui gauti nuolatines prekių siuntas, o ne vienkartinį siuntinį. Vartotojas neturi skubėti apmokėti sąskaitų už siuntas, kurių yra neužsisakę, taip pat sąskaitų, kurių pagrįstumo bendrovė nėra įrodžiusi.
Vartotojai, kurie telefonu užsisakė bendrovės "Helvetia Direct Marketing" maisto papildus, turi teisę nutraukti sutartį apie tai pranešę bendrovei. Jeigu bendrovės nurodytais telefonais neįmanoma prisiskambinti, vartotojas turėtų išsiųsti įmonei registruotą laišką su aiškiu prašymu nutraukti šių maisto papildų teikimą. Svarbu išsaugoti laiško siuntimą patvirtinantį kvitą bei išsiųsto prašymo kopiją. Jeigu maisto papildai siunčiami ir toliau vartotojas gali jais naudotis savo nuožiūra neatlygintinai.
VVTAT rekomenduoja vartotojams prieš įsigyjant telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis siūlomas prekes ar paslaugas, atidžiai išanalizuoti visas pasiūlymo sąlygas - išsiaiškinti tikrąją galutinę siūlomų prekių ar paslaugų kainą, jų teikimo laikotarpį, vartotojui kylančius įsipareigojimus bei sutarties nutraukimo galimybes.
VVTAT šiuo metu atlieka tyrimą dėl bendrovės "Helvetia direct marketing" veiklos. Vartotojams, turintiems klausimų ar skundų dėl minėtos bendrovės platinamų maisto papildų, siūlome kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą adresu Vilniuje: Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, telefonais (8 5) 212 15 55, (8 5) 212 15 51, arba laiškus siųsti elektroniniu paštu adresu: tarnyba@nvtat.lt.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tvarumo tendencija: vis daugiau drabužių keliauja iš rankų į rankas5
Besikeičiant sezonams, puolame atnaujinti savo drabužių spintą. Taip ir sukasi ratas: vienus išmetame, kitus įsigyjame, paskui vėl išmetame... Tiesa, ryškėja ir pozityvi tendencija – vis labiau populiarėja drabužiai, gyvenan...
-
Desertai sveikiau – ką rinktis saldžiam kąsneliui prie kavos?2
Ar galite įsivaizduoti darbo dieną be kavos pertraukėlės? Veikiausiai sunkiai, nes tai laikas, kai galima trumpam atsitraukti nuo darbų ir maloniai pabendrauti su draugais ar kolegomis prie gardžios, garuojančios kavos puodelio. O kokia gi kavos pertrau...
-
Pavasario mados tendencija: provokacija drąsai ir išskirtinumui4
Individualumas, metalo spindesys, permatomi audiniai ir masyvūs siluetai – madingiausi įvaizdžiai šį pavasarį ir vasarą provokuos drąsai, ryškumui ir autentikai. Kaip pasirinkti aksesuarus, kokios spalvos ir audiniai karaliaus &scaro...
-
Pavasario mada – atraskite tris moteriškos pavasario mados tendencijas gaiviam garderobui2
Ar norite atnaujinti savo drabužių, avalynės arba aksesuarų kolekciją ir tinkamai pasiruošti pavasario sezonui? Tada čia sužinosite visą svarbiausią informaciją apie mados tendencijas. ...
-
Mada – menas ar komercija?14
Keldama tokį klausimą rizikuoju užsitraukti ilgalaikę ir neblėstančią viso mados pasaulio atstovų rūstybę ir pasmerkti save būti amžiams išmestai iš jų tarpo – kur dar net nespėjau patekti. Tačiau esu drąsus žmogus, kurį m...
-
Aktyvusis stilius: derinti tai, kas atrodo nesuderinama8
Kedai prie klasikinio kostiumo? O gal aukštakulniai prie sportinių šortų? Dar neseniai toks derinys būtų vertęs kilstelėti antakius, tačiau šiandien, dinamiškam gyvenimo būdui trinant ribas, griežtą aprangos kodą keičia ...
-
Dizainerės I. Kazakevičienės papuošalai: dialogas su medžiaga6
Galerijoje „Balta“ atidaroma išskirtinių Ingos Kazakevičienės papuošalų paroda „Funkcija ir forma“. ...
-
„Birkenstock“ – mados ir patogumo dermė
Šylantys orai natūraliai diktuoja pokyčius garderobe. Vienas svarbiausių naujo sezono atributų – universali ir patogi avalynė. Turint omenyje tai, kad ateinantis metų laikas vis daugiau lepins šiluma, svarbu įvertinti, kokios avalyn...
-
Sulaukusi 102-ejų mirė mados ikona I. Apfel
Šimtametė mados ikona Iris Apfel (Airis Apfel), kurios vizitine kortele buvo tapę akiniai, mirė sulaukusi 102 metų, rašoma jos „Instagram“ paskyroje. ...
-
Dizainerė B. Klimbytė: mano pasaulyje ilgą laiką nebuvo žodžio „minimalizmas“3
Diplomuota kostiumų dizainerė Benita Klimbytė šiuos metus pradėjo malonių iššūkių pareikalavusiu kūrybiniu projektu. Vakarinių drabužių srityje save atradusi kūrėja puošė vieną „Eurovizijos“ nacionalinės ...