Nepatiko maisto papildai? Galite grąžinti!

Kroatijoje įsteigta maisto papildus platinanti įmonė „Helvetia Direct Marketing“ gudrauja: vartotojus suviliojusi nemokamu siuntiniu, vėliau be pirkėjo sutikimo ir toliau siunčia prekes. Už jas vartotojai jau turi susimokėti.

Bendrovės veiklos teisėtumu abejoja jau ne vienas Lietuvos gyventojais šiemet kreipęsis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ( VVTAT) .

Telefonu paskambinę bendrovės atstovai lietuviams siūlo nemokamai išbandyti maisto papildų, o jei šie nepatiks, vartotojai galės jų atsisakyti. Pasinaudoję pirmosios nemokamos siuntos turiniu ir nutarę atsisakyti sutarties, vartotojai nebegali susisiekti su įmonės atstovais. Gyventojams ir toliau siunčiami nauji maisto papildai, už kuriuos pirkėjai jau turi susimokėti.

Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatose, reglamentuojančiose daiktų pardavimą pagal sutartis, sudaromas naudojant ryšio priemones, nustatyta, kad iki sutarties sudarymo, o kai daiktai teikiami - iki daiktų pateikimo, pirkėjas turi gauti raštu pateiktą informaciją apie siūlomo daikto pagrindines savybes bei pardavėjo buveinės adresą. Pardavėjas privalo vartotojui raštu nurodyti sutarties atsisakymo sąlygas, jeigu sutartis neterminuota ar sudaryta ilgesniam nei vienerių metų terminui.

Vartotojai norėdami nutraukti pirkimo - pardavimo sutartis, sudarytas naudojant ryšio priemones, turi apie ketinimus pardavėjui pranešti per septynias darbo dienas nuo daikto pristatymo. Jeigu pardavėjas nėra nurodęs sutarties nutraukimo sąlygų, vartotojas gali atsisakyti sutarties per tris mėnesius nuo jos sudarymo dienos.

VVTAT informuoja, jog  prekės vartotojams turi būti teikiamos tik esant vartojo prašymui gauti nuolatines prekių siuntas, o ne vienkartinį siuntinį. Vartotojas neturi skubėti apmokėti sąskaitų už siuntas, kurių yra neužsisakę, taip pat sąskaitų, kurių pagrįstumo bendrovė nėra įrodžiusi.

Vartotojai, kurie  telefonu užsisakė bendrovės "Helvetia Direct Marketing" maisto papildus, turi teisę nutraukti sutartį apie tai pranešę bendrovei. Jeigu bendrovės nurodytais telefonais neįmanoma prisiskambinti, vartotojas turėtų išsiųsti įmonei registruotą laišką su aiškiu prašymu nutraukti šių maisto papildų teikimą. Svarbu išsaugoti laiško siuntimą patvirtinantį kvitą bei išsiųsto prašymo kopiją. Jeigu maisto papildai siunčiami ir toliau vartotojas gali jais naudotis savo nuožiūra neatlygintinai.

VVTAT rekomenduoja vartotojams prieš įsigyjant telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis siūlomas prekes ar paslaugas, atidžiai išanalizuoti visas pasiūlymo sąlygas - išsiaiškinti tikrąją galutinę siūlomų prekių ar paslaugų kainą, jų teikimo laikotarpį, vartotojui kylančius įsipareigojimus bei sutarties nutraukimo galimybes.

VVTAT  šiuo metu atlieka tyrimą dėl bendrovės "Helvetia direct marketing" veiklos. Vartotojams, turintiems klausimų ar skundų dėl minėtos bendrovės platinamų maisto papildų, siūlome kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą adresu Vilniuje: Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, telefonais (8 5) 212 15 55, (8 5) 212 15 51, arba laiškus siųsti elektroniniu paštu adresu:  tarnyba@nvtat.lt.


Šiame straipsnyje: maisto papildaipapildai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių