- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Mados infekcijoje“ – pripūsta dvidešimt pirmojo amžiaus mada
-
„Mados infekcijoje“ – pripūsta dvidešimt pirmojo amžiaus mada
-
„Mados infekcijoje“ – pripūsta dvidešimt pirmojo amžiaus mada
-
„Mados infekcijoje“ – pripūsta dvidešimt pirmojo amžiaus mada
-
„Mados infekcijoje“ – pripūsta dvidešimt pirmojo amžiaus mada
-
„Mados infekcijoje“ – pripūsta dvidešimt pirmojo amžiaus mada
Artėjanti „Mados infekcija“ pristato dar vieną savo svečią iš užsienio. Andrej Bartenev – dizaineris, kuris Lietuvoje susilaukia daugiausiai dėmesio ir apkalbų, o jo kolekcijų pristatymų peržiūros internete, kiekvieną kartą svečiuojantis Vilniuje, muša peržiūrų rekordus. Kičo karalius, kuris pripūtė dvidešimt pirmojo amžiaus madą. Menininkas iš Rusijos A. Bartenev jau penktą kartą kaustys Lietuvos žiūrovų akis festivalyje „Mados infekcija“, kuris vyks kovo 18 – 19 d. Šiuolaikinio meno centre. Festivalio lankytojams bus pristatytas pasirodymas, pavadinimu “La La La Moscow”.
A. Bartenev jau trečią dešimtmetį stebina pasaulį siurrealiais mados pasirodymais. Ypatingai daug darbo reikalaujantys, efemeriški ir sunkiai bepakartojami performansai – pagrindinė menininko veiklos kryptis. Daugelį metu kūrėjas dalyvauja metiniuose režisieriaus Robert Wilson vardo labdaros renginiuose Long Ailande.
Viena įspūdingiausių A. Bartenev skulptūrų pavadinimu „Emilija mėgsta TV“ buvo pristatyta 2006 m.. Labdaros renginio metu gyvas modelis buvo nuklotas 300 cigarečių. A. Bartenev taip pat kuria piešinius, skulptūras, instaliacijas, stato spektaklius ir rašo knygas. Pats menininkas sako, kad „menas yra viena srovė. Man nerūpi, kokią formą tai sudaro.“
Spalvų paieškos šiaurės tundroje
A. Bartenev vaikystę galima apibūdinti kaip šaltą ir baltą. Ne dėl to, kad ji buvo liūdna: menininkas jau vaikystėje atrado kūrybą. A. Bartenev gimė Norilsko mieste, Rusijoje, netoli Arkties vandenyno – čia ir prasidėjo jo meilė menui. Menininkas savo mūza laiko būtent šiaurietišką gamtą. Nors ją įsivaizduojame kaip didžiausią menininko kūrinių priešingybę, A. Bartenev suranda sąryšį, kuris paraleliai atsispindi jo kūryboje.
„Šiaurės gamta – mano meno mokytoja. Mano aistra baltai – tai sniegas. Mano pasirodymo metu chaotiškai krentantys daiktai – snaigės. Pasikartojanti muzika – nuolat stūgaujantis vėjas. Aš kuriu apskritimus – bandau sujungti pradžią su pabaiga. Tai yra man įgimta, nes taip keliauja saulė poliarinėje dienoje – ratu. Mano meilė fluorescencinėms, ryškioms spalvos – tai spalvinga vasara tundroje. Dėl šios gamtos aš suprantu juodos ir baltos spalvos priešpriešą – visuomet tamsus žiemos dangus ir balto sniego pusnys. Šis natūralus įvairių reikšmių, gyvybės formų, stiprumo ir pasaulio elementų suderinimas atvedė mane prie sintetizmo ir parodė nesuderinamų objektų suderinamumo principus.“ – pasakoja A. Bartenev.
Vaikystėje prasidėjusi aistra
Kaip pats A. Bartenev pasakoja, vaikystėje jį užvaldė nepaaiškinama manija kūrybai. Pasiėmęs žirkles jis karpė paveikslėlius ir klijavo juos į sąsiuvinį. Vėliau popierių pakeitė plastilinas, iš kurio būsimas menininkas lipdė aksesuarus. Vienas iš likusių atmintyje – plastilininė skrybėlaitė katei. Popieriniai koliažai ir rankomis nulipdyti daiktai galiausiai išaugo į įvairių dydžių skulptūras ir pasirodymams sukurtus objektus. Pats kūrėjas pastebi, kad tai nulėmė jo požiūrį ir judėjimą erdvėje. „Ką bedaryčiau, viskas tampa savotiška sinteze“,- sako A. Bartenev.
Istorija apie vilties burbulą
Viena žinomiausių A. Bartenev pasirodymų – spalvinga, gyvų skulptūrų eisena „Vilčių burbulai“, kurį, prieš šešerius metus, savo akimis galėjo išvysti ir festivalio „Mados infekcija“ lankytojai. Ši mintis kūrėjui gimė Londone, kada pasiėmęs pieštuką pradėjo piešti milžiniškus burbulus su besijuokiančiomis snaigės formos akimis ir bėgančiomis kojomis. Menininkas pamatė, kad jų akyse atsispindėjo baltos žiemos troškimas, tad tai išaugino viltį, pamatyti baltas atostogas. Projektas buvo rodomas visame pasaulyje: Nacionalinėje Galerijoje Vilniuje, „Dumbo“ meno festivalyje Niujorke, „Art Basel“ scenoje Majamyje, tarptautiniame mados filmų festivalyje Berlyne ir kitur. „Vilčių burbulai“ – tai mados pasirodymų parodija, juoko ir pripustų vilčių šventė akims.
Andrej Bartenev „Mados infekcijoje“
Kūrėjo 25 – erių metų darbų retrospektyva buvo pristatyta Maskvos modernaus meno muziejuje praėjusį rudenį. O naujausią Andrej Bartenev pasirodymą „La La La Moscow” galės išvysti „Mados Infekcijos“ žiūrovai kovo 18 d. Šiuolaikinio meno centre. Bilietus platina „tiketa.lt“.
A. Bartenev portretų autorius - Ivan Onoprienko.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tvarumo tendencija: vis daugiau drabužių keliauja iš rankų į rankas6
Besikeičiant sezonams, puolame atnaujinti savo drabužių spintą. Taip ir sukasi ratas: vienus išmetame, kitus įsigyjame, paskui vėl išmetame... Tiesa, ryškėja ir pozityvi tendencija – vis labiau populiarėja drabužiai, gyvenan...
-
Desertai sveikiau – ką rinktis saldžiam kąsneliui prie kavos?3
Ar galite įsivaizduoti darbo dieną be kavos pertraukėlės? Veikiausiai sunkiai, nes tai laikas, kai galima trumpam atsitraukti nuo darbų ir maloniai pabendrauti su draugais ar kolegomis prie gardžios, garuojančios kavos puodelio. O kokia gi kavos pertrau...
-
Pavasario mados tendencija: provokacija drąsai ir išskirtinumui4
Individualumas, metalo spindesys, permatomi audiniai ir masyvūs siluetai – madingiausi įvaizdžiai šį pavasarį ir vasarą provokuos drąsai, ryškumui ir autentikai. Kaip pasirinkti aksesuarus, kokios spalvos ir audiniai karaliaus &scaro...
-
Pavasario mada – atraskite tris moteriškos pavasario mados tendencijas gaiviam garderobui2
Ar norite atnaujinti savo drabužių, avalynės arba aksesuarų kolekciją ir tinkamai pasiruošti pavasario sezonui? Tada čia sužinosite visą svarbiausią informaciją apie mados tendencijas. ...
-
Mada – menas ar komercija?14
Keldama tokį klausimą rizikuoju užsitraukti ilgalaikę ir neblėstančią viso mados pasaulio atstovų rūstybę ir pasmerkti save būti amžiams išmestai iš jų tarpo – kur dar net nespėjau patekti. Tačiau esu drąsus žmogus, kurį m...
-
Aktyvusis stilius: derinti tai, kas atrodo nesuderinama8
Kedai prie klasikinio kostiumo? O gal aukštakulniai prie sportinių šortų? Dar neseniai toks derinys būtų vertęs kilstelėti antakius, tačiau šiandien, dinamiškam gyvenimo būdui trinant ribas, griežtą aprangos kodą keičia ...
-
Dizainerės I. Kazakevičienės papuošalai: dialogas su medžiaga6
Galerijoje „Balta“ atidaroma išskirtinių Ingos Kazakevičienės papuošalų paroda „Funkcija ir forma“. ...
-
„Birkenstock“ – mados ir patogumo dermė
Šylantys orai natūraliai diktuoja pokyčius garderobe. Vienas svarbiausių naujo sezono atributų – universali ir patogi avalynė. Turint omenyje tai, kad ateinantis metų laikas vis daugiau lepins šiluma, svarbu įvertinti, kokios avalyn...
-
Sulaukusi 102-ejų mirė mados ikona I. Apfel
Šimtametė mados ikona Iris Apfel (Airis Apfel), kurios vizitine kortele buvo tapę akiniai, mirė sulaukusi 102 metų, rašoma jos „Instagram“ paskyroje. ...
-
Dizainerė B. Klimbytė: mano pasaulyje ilgą laiką nebuvo žodžio „minimalizmas“3
Diplomuota kostiumų dizainerė Benita Klimbytė šiuos metus pradėjo malonių iššūkių pareikalavusiu kūrybiniu projektu. Vakarinių drabužių srityje save atradusi kūrėja puošė vieną „Eurovizijos“ nacionalinės ...