„Žalgirio“ išvykos į Eurolygos rungtynes – ir su pigiomis oro linijomis

Vilniaus oro uoste skrydžio laukiantys keleiviai net pasitempia, kai pamato, kad keliaus vienu lėktuvu su „Žalgirio“ krepšininkais. Drąsesni prieina ir nusifotografuoja su mėgiamu žaidėju. Dar kiti jau lėktuve skambina draugams ir pasigiria, kad keliaus su „Žalgirio“ komanda.

Ir drąsesnius, ir santūresnius „Žalgirio“ pakeleivius sieja vienas ir tas pats dalykas – visi jie nustemba, kad stipriausia šalies komanda į Eurolygos rungtynes skraido reguliariais reisais, o ne užsakomaisiais skrydžiais. Tačiau tai „Žalgiriui“ – visiškai įprastas dalykas.

Į visas, išskyrus dvi, šio sezono išvykas šalies čempionai keliaus reguliariais skrydžiais. Kauniečiai nėra išrankūs ir oro linijoms – jeigu geriausias variantas yra keliauti pigiomis oro linijomis, jie būtent taip ir daro.

Dėl to šį kartą į Madridą „Žalgiris“ keliavo „Ryanair“ skrydžiu. Jo laikai – praktiškai idealiai tinkantys Kauno klubui. Trečiadienio dieną išskridę, krepšininkai po keturių valandų buvo Ispanijos sostinėje, todėl vakare galėjo surengti treniruotę „Barclaycard Center“ arenoje. Skrydis atgal į Kauną – penktadienį 7 val. ryte, iš karto po rungtynių.

Būtent atgalinis skrydis neleis šios kelionės vadinti tobula. Jeigu gali, „Žalgiris“ bando išvengti ankstyvų skrydžių.

„Blogiausia, kada reikia keltis kokią 4-5 val. ryto. Tada visa dienotvarkė taip susimaišo, kad reikia 2-3 dienų, kad vien tai atsistatytų. Kalbėti apie progresą treniruočių metu tuomet apskritai yra bergždžias reikalas“, – pasakojo „Žalgirio“ treneris Šarūnas Jasikevičius.

„Kai skrendi naktį ir negauni exito (vietos prie atsarginio išėjimo), tai yra katastrofa, – blogiausias kelionės sąlygas apibūdino „Žalgirio“ veteranas Robertas Javtokas. – Piktas, blogai sėdi, viską susuka, grįžti, atrodo, kaip iš karo.“

Kad krepšininkams keliauti būtų patogiau, klubo administracija stengiasi išpirkti vietas prie avarinių išėjimų, kur paliekama kur kas daugiau erdvės kojoms. Pigių skrydžių oro linijose šios vietos praktiškai nesiskiria nuo kitų oro linijų.

Tokias vietas pirmiausia gauna aukštaūgiai žaidėjai ir Darius Songaila – aukščiausias tarp trenerių.

„Visada norisi geriau, bet yra kaip yra. Nesame NBA klubas, kuris galėtų skraidyti čarteriais. Kadangi šiandien gavau gerą vietą, tai viskas gerai“, – skrydžio „Ryanair“ lėktuvu ypatumus apibūdino aukščiausias „Žalgirio“ žaidėjas, 210 cm ūgio R. Javtokas.

„Nesijaučiau patogiai, bet toks tas gyvenimas, – atsakė kitas aukštaūgis, 206 cm ūgio brazilas Augusto Lima. – Mes esame profesionalai ir turime tai palaikyti. Nėra patogu keturias valandas sėdėti toje pat pozicijoje, ypatingai vaikinams, kurių ūgis – virš 2 metrų. Bet toks tas gyvenimas. Reikia mėgautis ta akimirka ir galbūt tai padaro mus stipresnius aikštelėje.“

„Žalgirio“ administracija vietas lėktuve paprastai stengiasi pirkti kuo arčiau priekio, greta praėjimų – taip aukštiems vyrams būna daugiau vietos ištiesti kojas.

Paprastai lėktuve vienas šalia kito sėdi treneriai Š. Jasikevičius ir Darius Maskoliūnas – jų vietos būna toje pat eilėje, tačiau skirtingose pusėse prie praėjimo. Šalia dažniausiai sėdi ir Paulius Jankūnas su R. Javtoku. Kitų vietos kas kartą skiriasi, tačiau visi sėdi toje pat klasėje – net jei lėktuve būna pirmos klasės vietos, ekonomine klase skrenda visa komanda ir administracija.

Skraidyti užsakomaisiais skrydžiais būtų ne „Žalgirio“ kišenei. Klubo prezidentas Paulius Motiejūnas skaičiuoja, kad kelionė čarteriu kainuoja 40-60 tūkst. eurų, o tai gali būti net dešimt kartų brangiau nei skrydis reguliariu reisu.

Jeigu kauniečiai į visas 15 Eurolygos išvykos rungtynes vyktų užsakomaisiais skrydžiais, tam išleistų beveik milijoną eurų.

Į dvi išvykas „Žalgiris“ visgi skris čarteriu. Vasarį taip jie keliaus į Pirėjų, o balandį – į paskutiniąsias reguliariojo sezono rungtynes Vitorijoje. Pirmuoju atveju nėra tinkamų skrydžių laikų, o antruoju reiktų skristi net su dviem persėdimais, todėl tai nepakenčiamai užtruktų.

Tiesioginiai skrydžiai iš Vilniaus yra į šešis Eurolygos miestus – Stambulą, Milaną, Madridą, Maskvą, Barseloną ir Tel Avivą. Visgi ne į visus juos lėktuvai būna tinkamomis dienomis ar tinkamais laikais, todėl kartais ir į šiuos miestus tenka skristi su persėdimais.

Anksčiau lygiai taip pat sunku buvo ir kitoms komandoms pasiekti Kauną, tačiau dabar tai keičiasi.

„Anksčiau būdavo taip, kad kol komandos atsigaudavo iki Kauno, tai suteikdavo mums didžiulį pranašumą namuose. Dabar taip nebėra, nes jie atskrenda su čarteriais. Todėl tai, ką mes pralošiame išvykose, neatgauname namie“, – aiškino Š. Jasikevičius.

Iš penkių Kaune šį sezoną jau viešėjusių komandų vienintelė Stambulo „Daruššafaka“ atvyko reguliariu reisu į Vilnių ir Kauną pasiekė autobusu. Kitos keturios komandos – Vitorijos „Baskonia“, Tel Avivo „Maccabi“, Stambulo „Galatasaray“ ir Bambergo „Brose“ atskrido tiesiai į Kauną.

„Žalgirio“ treniruotė Madride ir komentarai apie kelionę:

 

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių