- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos tautinis olimpinis komitetas (LTOK) kreipėsi į Tarptautinį olimpinį komitetą (TOK) dėl Lietuvos krepšinio legandos bei Lietuvos krepšinio federacijos (LKF) prezidento Arvydo Sabonio dalyvavimo prekybos tinklo „Lidl“ reklaminėje kampanijoje.
Pasakt LTOK pranešimo, 40-oji Olimpinės chartijos taisyklė draudžia olimpinių žaidynių dalyvių, trenerių ar kitų oficialių asmenų atvaizdo naudojimą ne olimpinių partnerių reklaminėse kampanijose žaidynių metu.
Draudimas prasideda devynias dienas prieš žaidynių atidarymo ceremoniją, t.y. liepos 27 d. ir baigiasi praėjus trims dienoms po žaidynių uždarymo – rugpjūčio 24 d.
A. Sabonis į Rio de Žaneirą vyks kaip akredituotas oficialus asmuo. Kompanija „Lidl“ nėra nei Tarptautinio olimpinio komiteto, nei LTOK rėmėja, todėl reklaminei kampanijai, kurioje dalyvauja olimpinis čempionas ir Lietuvos krepšinio federacijos prezidentas, gali būti taikomas reikalavimas stabdyti komunikaciją nurodytu laikotarpiu.
„Aptarėme šį klausimą su Lietuvos krepšinio federacijos prezidentu ir paprašėme oficialios Tarptautinio olimpinio komiteto pozicijos. Gavę raštišką atsakymą žinosime, ar „Lidl“ prekybos tinklo reklaminei kampanijai gali būti taikomas Olimpinės chartijos keturiasdešimtosios taisyklės apribojimas“, – teigė LTOK prezidentė Daina Gudzinevičiūtė.
Olimpinėje chartijoje 40-osios taisyklės draudimas buvo įrašytas siekiant riboti olimpinių žaidynių komercializaciją ir apsaugoti olimpinius rėmėjus. Apie 90% Tarptautinio olimpinio komiteto lėšų, gaunamų iš olimpinių partnerių ir uždirbamų iš žaidynių transliacijų, grįžta į sportą – biudžetas yra paskirstomas nacionaliniams olimpiniams komitetams, tarptautinėms sporto federacijoms, vykdomos švietimo ir sportininkų rėmimo programos. Tai reiškia, kad kiekvieną dieną iš TOK sportininkus ir sporto organizacijas visame pasaulyje pasiekia 3,25 milijonai JAV dolerių.
Atsižvelgdamas į sportininkų interesus Tarptautinis olimpinis komitetas 2015 m. sušvelnino 40-ąją taisyklę, suteikdamas galimybę ne olimpiniams partneriams tęsti savo reklamines kampanijas žaidynių metu, kuriose dalyvauja sportininkai ar kiti oficialūs, žaidynėms akredituoti asmenys, tačiau šios kampanijos turi būti iš anksto suderintos su TOK arba šalyje veikiančiu nacionaliniu olimpiniu komitetu. Reklamose negali būti asociacijų su olimpinėmis žaidynėmis, jose taip pat negali būti vaizduojami olimpiniai simboliai. Kreiptis dėl leidimo reklaminei kampanijai gali tiek ją įgyvendinanti įmonė, tiek su rėmėju dirbantis sportininkas. TOK arba nacionaliniai olimpiniai komitetai sprendimą priima atsižvelgdami į esamų tarptautinių ir nacionalinių rėmėjų interesus.
Iki šiol LTOK nėra gavęs oficialių prašymų leisti olimpinių žaidynių metu tęsti reklamines kampanijas, kuriose dalyvauja olimpinės rinktinės kandidatai ar kiti oficialūs Lietuvos delegacijos asmenys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ambasadorės garsins ne vien moterų krepšinį
2027-aisiais Lietuvoje vyksiančio Europos moterų krepšinio čempionato ambasadorėmis tapo penkios žinomos šios sporto šakos atstovės. ...
-
Lietuvos čempionių trofėjus keliauja į Vilnių: „Kibirkštis“ finale sausai įveikė Klaipėdos LCC
„SMART WAY Moterų Lietuvos krepšinio lygos“ trofėjus grįžta į sostinę. Eglės Zabotkaitės vedamos Vilniaus „Kibirkšties“ krepšininkės išvykoje 71:61 (17:7, 16:13, 21:23, 17:18) įveikė Klaipėdos LCC...
-
Prireiks lemiamų rungtynių: „Olimpas“ dramatiškai laimėjo Marijampolėje
Palangos „Olimpas“ išsitraukė lemiamą „7bet-NKL“ mažojo finalo mačą. Sandžio Buškevico auklėtiniai svečiuose 84:81 (21:21, 16:13, 26:26, 21:21) palaužė Marijampolės „Sūduvą-Mantingą“. ...
-
D. Domarkas: labai norime užbaigti seriją Marijampolėje
Praėjusį sezoną Telšiuose vykusiame „7bet-NKL“ finalo ketverte be medalių likusi Marijampolės „Sūduva-Mantinga“ antrus metus paeiliui atsidūrė mažajame finale ir jame bando atsigriebti šiemet. ...
-
R. Sulaimonas – apie JAV jaunimo rinktinę, legendinius koledžus ir amerikietiškąjį burbulą
Prekybos tinklas DEPO pristato pokalbį su Vilniaus „Wolves Twinsbet“ krepšininku Rasheedu Sulaimonu. ...
-
Lūkesčiai ir rūpesčiai dėl legionierių – skirtingi1
Kauno „Žalgirio“ krepšininkai per rungtynes su Jonavos „CBet“ komanda užfiksavo rekordą, o varžovai – antirekordą. ...
-
Atkrintamųjų viltis išsaugojęs „Nevėžis-Optibet“ nutraukė „Neptūno“ pergalių seriją2
Lietuvos krepšinio lygoje („Betsafe-LKL“) intrigos nepašykštėjo mūšis pajūryje. ...
-
Naujoko debiuto sulaukęs „Žalgiris“ rekordiniu skirtumu nušlavė jonaviečius
Kauno „Žalgiris“ (23-3) labai lengvai papildė pergalių sąskaitą Lietuvos krepšinio lygoje („Betsafe-LKL“) ir namuose 101:57 (30:15, 21:10, 26:13, 24:19) sutrypė Jonavos „CBet“ (10-17) klubą. ...
-
Kretingoje šeimininkavęs ir šturmą atlaikęs „Jurbarkas-Karys“ išlygino finalo serijos rezultatą
Iš sausakimšo Kretingos sporto centro pergalę išsivežė „Jurbarkas-Karys“. Povilo Valaičio kariai išvykoje 84:76 (23:18, 31:21, 18:21, 12:16) atlaikė „Kretingos“ šturmą ir išlygino pusiausv...
-
Prienuose – ilgai lauktas A. Žagaro sugrįžimas ir triuškinanti „Wolves Twinsbet“ pergalė
„Betsafe-LKL“ čempionatas vienam vakarui sugrįžo į Prienus, kur dominavo latvių talento sugrįžimo sulaukę Vilniaus „Wolves Twinsbet“ (19-8) krepšininkai. ...