- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naktiniai greičio ruožai Lietuvos ralyje itin retas reiškinys dėl nesunkiai paaiškinamos priežasties: vasarą ar ankstyvą rudenį, kai vyksta didžioji dalis čempionato etapų, paprasčiausiai sunku sulaukti saulėlydžio. Todėl „Rally Classic“ viena nedaugelio galimybių pamatyti, kaip pilotų greitį koreguoja aklina tamsa.
Spalio 6-ąją, kai Druskininkuose vyks paskutinės šio sezono profesionalaus ralio lenktynės, diena oficialiai baigsis kelios minutės iki šeštos vakaros, todėl kai 19 val. 30 min. sportinės technikos karavanas pajudės į paskutiniuosius GR be žibinto greičiausiai nebus įmanoma matyti net ištiestos rankos pirštų. Ralio taisyklės leidžia ant kovinio automobilio sumontuoti šešis papildomus žibintus, kurie įprastas kasdienėse transporto priemonėse šviesos tiesiog nokautuoja. Deja, visų nakties problemų net tai neišsprendžia.
„Greitai važiuoti galima tada, kai gerai matai kelio konfigūraciją. Naktį tą padaryti visuomet gerokai sunkiau, nes ir efektyviausi žibintai apšviečia trumpesnę greičio ruožo atkarpą, nei norėtųsi, todėl susikaupimo ir atidumo reikia gerokai daugiau. Vienintelis „priešnuodis“ tamsai – itin tiksli stenograma ir idealus ekipažo narių tarpusavio supratimas“, – naktinių greičio ruožų ypatumus aiškina bene solidžiausią lenktyniavimo patirtį Lietuvoje turintis Ramūnas Čapkauskas.
Kad čia net ir nedidelės klaidos gali dramatiškai pakoreguoti rezultatą prieš dvejus metus itin akivaizdžiai iliustravo paskutiniajame „Rally Classic“ GR įvykusi Giedriaus Notkaus ir Janio Vorobjovso dvikova. Prieš paskutinį ilgiausią (25,8 km) ir sudėtingiausią greičio ruožą, „pasiskolintą“ iš 2014-aisiais Lietuvoje viešėjusio WRC programos, realiausius pretendentus į čempiono sostą skyrė apie 18 sekundžių. Tačiau Giedriui tąkart šios persvaros išsaugoti nepavyko – vejamas didžiulės įtampos, tamsoje jis pračiuožė vieną sankryžą, užgesino variklį, o bandydamas sugrįžti į trasą ištaškė visą laiko rezervą. Latvijos ralio veteranas tokių klaidų nedovanojo ir aplenkęs panevėžiečius beveik 9 sekundėm pakilo į trečią vietą, ko pakako pergalei galutinėje čempionato įskaitoje.
Ruošdamiesi šių metų ralio finalo naktiniam egzaminui kiti geriausi pilotai akcentavo, kad būtinybė žaibiškai prisitaikyti prie važiavimo tamsoje pareikalauja itin daug energijos bei nervų ir yra vienas sudėtingiausių dalykų, su kokiais tik tenka susidurti varžybų metu. Kad ir kaip efektyviai dirbtų LED šviesų „patrankos“, abejonės ar tikrai matai viską, ką privalu matyti norint saugiau lėkti dideliu greičiu, neapleidžia nuo starto iki pat finišo. Savisaugos instinktas tamsoje prabunda ir nori nenori koreguoja važiavimo tempą.
Vienas nedaugelio sportininkų, mėgstančių startuoti tamsoje, teigė esąs Benediktas Vanagas.
„Man asmeniškai važiuoti tokiomis sąlygomis netgi patogiau, nes natūraliai negauni nereikalingos informacijos ir nematai įvairių dirgiklių. Jei turi kokybiškus ir teisingai sureguliuotus papildomus žibintus, gali judėti iš esmės tokiu pat tempu, kaip ir dieną“, – sakė B. Vanagas.
Šių metų „Rally Classic“ programoje visiškai sutemus teks įveikti du greičio ruožus: 11 GR „Grūtas“ ilgis 8,75 km, o 12 GR „Mašnyčios“ – net 20,18 km. T. y. bendras „tamsos egzamino“ ilgis beveik 29 km arba trečdalis visų „greitų“ kilometrų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Europos konfederacija: 2024 metų Paryžiaus olimpinėse žaidynėse Rusijos fechtuotojų nebus
2024 metų Paryžiaus olimpinėse žaidynėse nedalyvaus nė vienas fechtuotojas iš Rusijos ar Baltarusijos po to, kai į Europos atrankos varžybas neatvyko nė vienas neutralus šios sporto šakos atstovas, pranešė Europos fechtavi...
-
E. Matakas Europos čempionate iškovojo bronzą
Edgaras Matakas iškovojo antrą savo medalį Madeiroje, Portugalijoje vykstančiame Europos žmonių su negalia plaukimo čempionate. Lietuvos paralimpinės rinktinės plaukikas pelnė bronzos apdovanojimą. ...
-
Istorinio debiuto laukianti Lietuvos merginų tinklinio rinktinė sužinojo varžoves ir prašo paramos
Lietuvos jaunių (U18) merginų rinktinė – pirma mūsų šalies istorijoje nacionalinė salės tinklinio komanda, dalyvausianti Europos čempionate – sužinojo savo būsimas varžoves. ...
-
Šių metų „Gintarinė pora“: žiūrovų laukia didelė staigmena!2
Bene vienas svarbiausių tikro ir šilto pavasario pranašų Kaune – pirmąjį gegužės mėnesio savaitgalį mieste vykstančios tarptautinės sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“. Šiemet jos bus surengtos ...
-
Pasaulio sportinio ėjimo komandiniame čempionate – naujos olimpinės rungties krikštas
Sekmadienį Antalijoje (Turkija) vyko pasaulio sportinio ėjimo komandinis čempionatas, kuriame dalyvavo 9 Lietuvos ėjikai. ...
-
Geriausias visų laikų pasiekimas – Lietuvos jaunių rinktinė pasidabino sidabro medaliais5
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė užbaigė istorinį pasirodymą pasaulio jaunių I diviziono B grupės turnyre. ...
-
G. Venčkauskaitė Pasaulio taurės antrame etape finišavo keturiolikta
Šiandien pasibaigusiose Pasaulio taurės etapo varžybose vienintelė lietuvė penkiakovininkė patekusi į finalą, Gintarė Venčkauskaitė finišavo 14-a. ...
-
Sporto pinigų dalybos: dauguma liko basi28
Nacionalinė sporto agentūra (NSA) paskirstė 1 mln. eurų biudžeto lėšų tarptautinėms sporto varžyboms organizuoti. Finansavimas skirtas vos penkioms organizacijoms, kitos liko užribyje. ...
-
M. Aleknos rekordą vejantis: kiek diską gali numesti paprastas žmogus?15
Kartais pajuokaujama, kad norint suprasti, kokio aukšto lygio profesionalai dalyvauja čempionatuose ir olimpinėse žaidynėse, kiekvienoje rungtyje reikėtų leisti varžytis vienam paprastam žmogui. Pagerinęs pasaulio rekordą, Mykolas Alekna disk...
-
Vartai į Paryžių laukia olimpiečių
„Į olimpinį Paryžių dauguma mūsų atletų vyks būtent iš šio oro uosto, čia lauksime sugrįžtančių“, – sakė Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) prezidentė Daina Gudzinevičiūtė, atidarydama Vilniuje edukaci...